Laatste ding wat ik nog kan en wil
Proberen .
Het wonder dat Fibra schijnt te heten
Fibra schreef:terpentijn schreef:Het bijgevoegde proefzakje ruwvoer (met luzerne e.d. als ik het goed zag, ook van Fibra) waren ze echter wel wild van, ik strooide er elke dag tijdens het smeren wat van over het voordroog/stro mengsel. Ik heb echter niet het idee dat dit voer iets zou kunnen bijdragen aan de allergische reactievermindering van mijn EZ-Shet. EZ is immers een allergische reactie op een knut (mugje) en niet een allergische reactie op (te rijk) voer of zoiets.
Beste Terpentijn,
uiteraard is een allergie niet zomaar opgelost! Uiteraard kun je wel het lichaam zo goed mogelijk in staat stellen zich te weren en de problemen in de huid zo goed mogelijk op te lossen. Door een zo laag mogelijke ballast voor het lichaam, het lichaam uiteraard wel te voorzien van alle vitaminen, mineralen en spoorelementen, het actief afvoeren van afvalstoffen en het optimaliseren van de darmflora kan het lichaam zich veel beter weren tegen de problemen in de huid die ontstaan door het speeksel van de knutmug. Van binnenuit oplossen is uiteraard beter van van buitenaf!
Naast de vitaminen, mineralen en spoorelementen bevat Fibra Anti-itch voer:
Biergist : De gisten in Fibra Anti-Itch bezitten een groot bindend vermogen en binden op die manier afvalstoffen in het verteringsstelsel van het paard. Deze komen zo niet terecht in het lichaam en wordt voorkomen dat ze storend gaan werken.
Levende gisten: zorgen voor een beter milieu in het verteringsstelsel van het paard. Ze gaan ziekteverwekkende bacteriën tegen en werken daarom positief op het immuunsysteem. De gisten neutraliseren toxische stoffen en hebben een positief effect op de productie van enzymen. Deze punten samen zorgen voor een lager afvalstoffenniveau in het paard.
Micotoxinebinder: micotoxinen zijn giftige stoffen die worden geproduceerd door schimmels. Ze komen in meer of mindere mate voor op granen, ruwvoer en gras en zijn onzichtbaar. Deze toxinen worden gebonden en afgevoerd.
Extra biotine: Fibra Anti-Itch bevat een extra hoog biotine gehalte. Biotine zorgt voor een goede huid en haar conditie. Een goede huid kan zich beter weren tegen de gevolgen van de knut mug en zich sneller herstellen.
Extra anti-oxidanten: helpen stoffen af te voeren waar het paard allergisch op reageert.
Tot nog toe is in 20% van de zomereczeemgevallen die Fibra Anti-itch gaan voeren de oplossing! In de rest van de gevallen vermindert de jeuk maar gaat het niet geheel weg. Daarom hebben we de creme ontwikkeld om ook van buitenaf de problemen te voorkomen.
Inge Nijkerk
Fibra