Douraque schreef:Er is een berekening voor de maximale dosering, dat gaat per kg. Ik weet even de berekening niet, volgens mij weet JP of geerke dat wel
En of een bepaalde dosering genoeg zie je aan je paard. Mijn paard moest op 1 pil per dag, echter doet hij het zo goed op 3/4 dat ik hem daarop heb gehouden.
Sorry, het blijft voor mij onduidelijk. Onze pony had eigenlijk maar 2 symptomen: ze werd snel hoefbevangen en haar wintervacht is enorm lang. Verder was ze 'gewoon', rustig (maar dat is ze eigenlijk altijd wel geweest), loopt goed (nu de hoefbevangenheid weer over is), eet & drinkt goed, komt altijd aanlopen en hinnikt als je komt. Iets aan de magere kant, maar ja, ze is 22 en heeft ook insulineresistentie.
Ze plast veel, maar ook dat wijt ik aan de IR. Verder heeft ze zomereczeem.
De reden voor de test was vooral de terugkerende hoefbevangenheid. Behalve aan de ACTH (die we over een week of 6 weer willen laten bepalen) is er eigenlijk niets waaraan ik kan zien of de dosering goed is en de prascend werkt. Ze krijgt nu een kwart tablet (gezien haar gewicht zou de dosering een halve moeten zijn, maar ben nog aan het opbouwen), maar ze is niet anders dan voorheen.