Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Peachy schreef:Ik begin niet aan dure dekens, wij hebben echt slopers van pony's. Dan is het gewoon zonde van je geld.
Als je geen sloper hebt zou ik er zeker voor gaan!
Nu zijn mijn pony's flink aan het verharen en zijn er bijna uit behalve op de buik (waar mijn ene pony dus echt korsten al heeft van zijn eczeem).
Zou ik ze daar scheren of nog even afwachten?
De vacht wordt er natuurlijk niet mooier op als ik ze nu scheer denk ik en ze verharen goed.
Meert schreef:Bij Senna wordt haar staart aan de bovenkant altijd wat 'kaal' door de eczeemdekens (van de winterdekens niet). Haar staartwortel wordt op die plek erg droog. Vorig jaar heb ik de hele zomer om de paar dagen Helosan op haar staart gesmeerd en ze heeft voor het eerst sinds jaren geen kale staart gehad in de zomer. Nu staat ze weer met haar RSIH en smeer ik haar staart weer in.
Inge_Zorro schreef:Meert schreef:Bij Senna wordt haar staart aan de bovenkant altijd wat 'kaal' door de eczeemdekens (van de winterdekens niet). Haar staartwortel wordt op die plek erg droog. Vorig jaar heb ik de hele zomer om de paar dagen Helosan op haar staart gesmeerd en ze heeft voor het eerst sinds jaren geen kale staart gehad in de zomer. Nu staat ze weer met haar RSIH en smeer ik haar staart weer in.
Okay! Wat is dat voor spul dan? Helosan? En waar kun je dat halen?
flappie28 schreef:xApple schreef:Ik heb gister de eczeemdeken verwisseld voor een 0 gram regendeken.
Het waait en regent.. Geen muggen dus.
ik ook, met deze harde wind en die regen verwacht ik geen problemen. Wel alvast nieuwe borstels in zijn stal gehangen, de andere waren helemaal platgeschuurd.
Ramzi schreef:Ja ik zag het.. Balen
Deze kwam ik tegen op MP, de mijne heeft een normale maat 175, valleen die RSIH dan echt zo groot?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Barbara88 schreef:Met voeding bedoel ik inderdaad letten op suikers. Er zijn in dit topic mensen die daar veel meer vanaf weten. Ik weet in ieder geval dat er voer bestaat speciaal voor eczeempaarden.
Een vliegendeken zal inderdaad waarschijnlijk onvoldoende bescherming bieden, je kunt dan beter kijken naar een eczeemdeken. EJ heeft een goede deken van een eigen merk, zeer betaalbaar (€ 70,00 het is een look-a-like van de RSIH. Op dit moment is hij helaas niet leverbaar, je zou contact met ze op kunnen nemen om te vragen wanneer hij weer binnenkomt. De laatste berichten waren eind april, maar volgens mij hebben ze hem nog steeds niet.
Ik heb voor mijn paarden de RSIH een maat kleiner dan ze normaal hebben.
(normaal 205, nu 198)
Yvank_ schreef:Ramzi schreef:Ja ik zag het.. Balen
Deze kwam ik tegen op MP, de mijne heeft een normale maat 175, valleen die RSIH dan echt zo groot?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Nee juist niet eerder klein. Mijn haf heeft altijd 185 en de RSIH ook 185 maar die is te krap op de borst dus moet een grotere komen.