[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pony33

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:09

Hier als het droog is niet, geen idee waar ze vandaag komen, maar net hele zwermen mugjes en vliegjes en van die vliegende mieren... get

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:43

Nou hier waait het zo hard in de polder dat er niks kan vliegen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:51

Ik heb gister de eczeemdeken verwisseld voor een 0 gram regendeken.
Het waait en regent.. Geen muggen dus.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:36

xApple schreef:

ik ook, met deze harde wind en die regen verwacht ik geen problemen. Wel alvast nieuwe borstels in zijn stal gehangen, de andere waren helemaal platgeschuurd. :(

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:53

Angel staat nog steeds onder de RSIH. Heb net alle dekens gewassen dus maar heel eventjes door de zure appel heen bijten. Ze kan gelukkig schuilen bij regen en staat snachts op stal

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:57

Peachy schreef:
Ik begin niet aan dure dekens, wij hebben echt slopers van pony's. Dan is het gewoon zonde van je geld.
Als je geen sloper hebt zou ik er zeker voor gaan!

Nu zijn mijn pony's flink aan het verharen en zijn er bijna uit behalve op de buik (waar mijn ene pony dus echt korsten al heeft van zijn eczeem).
Zou ik ze daar scheren of nog even afwachten?
De vacht wordt er natuurlijk niet mooier op als ik ze nu scheer denk ik en ze verharen goed.

Ik kocht ook nooit dure dekens, elk jaar werden de dekens binnen no time gesloopt.
Nou, sinds ik een Boett deken heb, gebeurt dit echt niet meer. :n

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:26

Meert schreef:
Bij Senna wordt haar staart aan de bovenkant altijd wat 'kaal' door de eczeemdekens (van de winterdekens niet). Haar staartwortel wordt op die plek erg droog. Vorig jaar heb ik de hele zomer om de paar dagen Helosan op haar staart gesmeerd en ze heeft voor het eerst sinds jaren geen kale staart gehad in de zomer. Nu staat ze weer met haar RSIH en smeer ik haar staart weer in.

Okay! Wat is dat voor spul dan? Helosan? En waar kun je dat halen?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:12

Inge_Zorro schreef:
Meert schreef:
Bij Senna wordt haar staart aan de bovenkant altijd wat 'kaal' door de eczeemdekens (van de winterdekens niet). Haar staartwortel wordt op die plek erg droog. Vorig jaar heb ik de hele zomer om de paar dagen Helosan op haar staart gesmeerd en ze heeft voor het eerst sinds jaren geen kale staart gehad in de zomer. Nu staat ze weer met haar RSIH en smeer ik haar staart weer in.

Okay! Wat is dat voor spul dan? Helosan? En waar kun je dat halen?

Bij de meeste ruitersportwinkels kan je het wel kopen.
De all-round crème met antiseptische werking. Huidcrème met hydraterende, vochtinbrengende werking. Helosan kan worden toegepast bij het paard maar ook bij de mens op de droge huid zoals op handen, ellebogen en lippen. Helosan werkt beschermend. Bij het paard kan Helosan worden ingezet ter voorkoming van mok.

Helosan is de betere uiercrème bij paarden en rundvee.

Uitstekend tegen droge en zere poten bij de hond.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:22

flappie28 schreef:
xApple schreef:

ik ook, met deze harde wind en die regen verwacht ik geen problemen. Wel alvast nieuwe borstels in zijn stal gehangen, de andere waren helemaal platgeschuurd. :(

Vergis je niet, als de regen weg is zijn ze er gewoon weer.
Het is namelijk warm genoeg voor die kleine mugjes.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:04

Gisteravond krioelde het hier van de mugjes! (NB)
@Dribbel, het is wel nogal een uitgave voor iets waarvan je niet zeker weet of die deken wel heel blijft :D

Hier heeft hij weer een nieuw plekje erbij, zijn koker....
Smeren jullie deze ook gewoon in? want de deken bedekt dat natuurlijk nooit.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:13

Goed kijken naar het voer, dat kan ook al een heleboel schelen. Verder zijn goedkope dekens vaak duurkoop. Wellicht is er met Pinksteren een mooie aanbieding bij EJ of Divoza en kun je met korting een goede deken kopen. Ik heb zelf een RSIH gekocht met 25% korting, dat scheelt weer mooi!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:19

niet teveel suikers voeren, opletten met gras, blijven opletten.
dekens kun je ook goed tweedehands op mp kopen, heb er 2 kunnen kopen voor 35 euro :D
merk even vergeten, dacht equimax, maar dat is ontworming ;)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:20

RSIH :o Ik zat inderdaad wat rond te kijken. De vorige eigenaren heb ik gevraagd welk deken zij hadden en die hadden deze:http://www.agradi.nl/sectolin-vliegendeken-combo-165.htm#prodanchor

Maar er zit dus verschil tussen een vliegendeken en vliegendeken neem ik aan? De een kunnen ze wel doorheen prikken en de ander niet? Wat vinden jullie van de Rambo-zebra deken?

Wat bedoel je met voeding Barbara? Doe ik het nu niet goed? Of zou je hem van de slobber af zetten? Graag tips :) Hij krijgt onbeperkt ruwvoer dat gedroogd is. Geen kuil en komt niet op het gras.
Ik was zijn staart en manen eens per week met teershampoo.
Verder blijven zijn staart en manen redelijk ruw en niet lekker zacht. Hij krijgt ook 2x daags 20ml lijnzaad erbij door zijn voer.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:23

Een vliegendeken is niet geschikt voor eczeempaarden daar prikken de knutten zo doorheen. Je moet echt een eczeemdeken hebben!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:24

Vertel me welke dekens jullie hebben en fijn zijn! Heb er eentje liggen die ik tijdelijk deze week opgooi.
Het is maar voor de grootste irritatie.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:26

Bij divoza is het mei korting. 20% korting op 1 artikel naar keuze. De Rambo Sweet itch Hoody komt dan op 112 euro dacht ik. Nette prijs toch!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:27

Ow oepsie, dat was tot gister! Nu is het alleen op kleding, sorry :(

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:33

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:59

Met voeding bedoel ik inderdaad letten op suikers. Er zijn in dit topic mensen die daar veel meer vanaf weten. Ik weet in ieder geval dat er voer bestaat speciaal voor eczeempaarden.
Een vliegendeken zal inderdaad waarschijnlijk onvoldoende bescherming bieden, je kunt dan beter kijken naar een eczeemdeken. EJ heeft een goede deken van een eigen merk, zeer betaalbaar (€ 70,00 het is een look-a-like van de RSIH. Op dit moment is hij helaas niet leverbaar, je zou contact met ze op kunnen nemen om te vragen wanneer hij weer binnenkomt. De laatste berichten waren eind april, maar volgens mij hebben ze hem nog steeds niet.
Ik heb voor mijn paarden de RSIH een maat kleiner dan ze normaal hebben.
(normaal 205, nu 198)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:09

Ramzi schreef:
Ja ik zag het.. Balen :(
Deze kwam ik tegen op MP, de mijne heeft een normale maat 175, valleen die RSIH dan echt zo groot?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Nee juist niet eerder klein. Mijn haf heeft altijd 185 en de RSIH ook 185 maar die is te krap op de borst dus moet een grotere komen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:11

Barbara88 schreef:
Met voeding bedoel ik inderdaad letten op suikers. Er zijn in dit topic mensen die daar veel meer vanaf weten. Ik weet in ieder geval dat er voer bestaat speciaal voor eczeempaarden.
Een vliegendeken zal inderdaad waarschijnlijk onvoldoende bescherming bieden, je kunt dan beter kijken naar een eczeemdeken. EJ heeft een goede deken van een eigen merk, zeer betaalbaar (€ 70,00 het is een look-a-like van de RSIH. Op dit moment is hij helaas niet leverbaar, je zou contact met ze op kunnen nemen om te vragen wanneer hij weer binnenkomt. De laatste berichten waren eind april, maar volgens mij hebben ze hem nog steeds niet.
Ik heb voor mijn paarden de RSIH een maat kleiner dan ze normaal hebben.
(normaal 205, nu 198)

Bedoel je deze?
http://www.ej.nl/products/10000424/3320 ... +EPPLEJECK

Yvank. De mijne is geen haf maar een sportponytyp. Smal gebouwd. Dus ik denk eerder dat ik ook een 165 moet kopen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:12

Zou ik niet doen :n hij valt verder ook absoluut niet groot uit namelijk. Lengte ook niet.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:12

Jemig jullie maken het me wel lastig hoor :o

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:19

Ik ga het morgen zien, ik heb de 191 gekocht voor ons paard. Morgen komt die waarschijnlijk binnen, dan pas ik hem meteen....

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:38

Yvank_ schreef:
Ramzi schreef:
Ja ik zag het.. Balen :(
Deze kwam ik tegen op MP, de mijne heeft een normale maat 175, valleen die RSIH dan echt zo groot?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Nee juist niet eerder klein. Mijn haf heeft altijd 185 en de RSIH ook 185 maar die is te krap op de borst dus moet een grotere komen.

Hij valt wel iets groot uit, hij is alleen niet geschikt voor brede paarden.
Mijn paard heeft 215. Deze was bij de borst veels te krap. Maar de lengte zowel ruglengte, als de lengte vanaf boven richting de benen was gewoon goed. Dus als hij kwa lengte goed is, gaat een maat groter ook niet passen. Heb dat zelf ook al geprobeerd.