aerdenhout1 schreef:Dat er een soort van paniek is uitgebroken is natuurlijk niet zo verwonderlijk.
Ik zit al dik 40 jaar in de paarden en weet ook dondersgoed dat net als b.v droes ook rhino elk jaar weer een paar stallen treft.
Maar als je het plots in het nieuws ziet op tv en je ziet dan een hal met allemaal zieke paarden waarvan sommige in een tuig hangen, ga je wel even rechtop zitten.
Vervolgens worden heel veel belangrijke wedstrijden afgelast, word Utrecht "gesloten" en komt op het grootste paarden forum van Nederland een topic die niet is bij te houden w.b.t plaatsen van berichten.
In alle 40 jaar paarden heb ik het zo nog nooit meegemaakt, dus ook ik had zoiets van.... deze keer zal het vast een stuk erger zijn dan ooit!!
Gelukkig na het gesprek met de dierenarts gister die kwam enten is hier in elk geval de rust weergekeerd en gooi ik de stal gewoon weer open en mogen ze lekker buiten gaan rijden.
Natuurlijk met de waarschuwing niet contact te maken met andere paarden.
Het verbod van rijden op andere stallen hou ik nog even, kleine moeite en sluit risico uit.
@Aerdenhout, weet je nog dat er een aantal jaar geleden Rhino heerste in Santpoort? dat is natuurlijk super dichtbij, ik kan mij niet herinneren dat er toen paniek was, er in onze regio wedstrijden werden afgelast o.i.d. Jij wel?
@De rest, komt al deze commotie nu echt door de media? Of is het omdat het op meerdere plaatsen tegelijk is? Volgens mij kan ik me uit 2004 ook nog iets heugen dat er door heel Nederland Rhino heerste, en in de jaren 90 is er ook zeker een grote uitbraak geweest, toen was er toch ook geen paniek? Waar komt deze paniek nu werkelijk vandaan? Ik zeg: Hartelijk bedankt KNHS en SBS6!