Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:22

het is helaas niet mogenlijk canjer volledig buiten te laten lopen.
wat ik begrepen heb, proberen ze hem nu wel elke dag buiten te doen.
toen ik daar 2 weken was, begreep ik dat hij haast volledige boxrust nodig zou hebben Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:26

Hopelijk is het mogelijk het dier door te laten meten door een reguliere arts die ook holistisch is; mok en andere huidafwijkingen verwijzen toch naar een immuunsusteem wat door omstandigheden niet goed functioneert; dan zou het dier van binnenuit ook ondersteund kunnen worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:27

detour schreef:
Hopelijk is het mogelijk het dier door te laten meten door een reguliere arts die ook holistisch is; mok en andere huidafwijkingen verwijzen toch naar een immuunsusteem wat door omstandigheden niet goed functioneert; dan zou het dier van binnenuit ook ondersteund kunnen worden.

ik hoor steeds vaker de reactie mok langskomen, wat ik begrepen heb van Marielle dat dit geen mok is..
ik hoop dat marielle hier binnenkort zelf nog een update wilt geven Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:28

Tsja, het is misschien sowieso een idee om het dier van binnenuit te ondersteunen, ten bate van de bevordering van het genezen van de wonden e.d..

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:29

Ooooh, het topic is niet meer locked! Haha!

Wat een verschil al zeg! Op die laatste foto's ziet hij er al stukken "voller" uit, z'n gezicht is ontzwollen en de wondes zijn ook al grotendeels genezen precies?
Z'n benen/voeten zien er best slecht uit ja... maar dat komt wel in orde!
Ik ben blij dat hij zo'n vooruitgang maakt!
(Laat die mensen met een andere mening nu nog maar eens kijken, ik vraag me af of ze hem nu nog zouden inslapen?!?)

Super!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:30

De meningen zullen altijd verschillend blijven, en dat hebben we maar te accepteren Lachen
het gaat er nu om dat hij gelukkig verbeterd is, en nóg meer gaat verbeteren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:46

Jolliegirl schreef:
detour schreef:

ik hoor steeds vaker de reactie mok langskomen, wat ik begrepen heb van Marielle dat dit geen mok is..
ik hoop dat marielle hier binnenkort zelf nog een update wilt geven Lachen

nee het is ook geen mok,maar daar lijkt het wel op.

ik denk zelf dat het heeft te maken met zijn leverbeschadiging/vergiftiging.
dan gaan witte delen op het paardenlichaam opzetten onder invloed van zonlicht.
fytofotodermatitis noem je dat.

zowiezo nu dus wel er om denken dat hij niet in de zon komt te staan en anders een deken op

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:47

ellepel, dankjewel voor de uitleg!
wat een moeilijk woord Nagelbijten / Gniffelen maar nu snap ik wat jullie bedoelen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:58

Ik ken een paard wat dit kreeg voor dergelijke problematiek..(www.degroeneos.nl)

Lever Compositum
Lever Compositum bestaat uit diverse kruiden en beschermt en herstelt de levercellen. Het helpt afvalstoffen (medicamenten, luchtvervuiling, verkeerde voeding) af te voeren en voorkomt opslag van nieuwe afvalstoffen.

Lever Compositum wordt o.a. gebruikt bij spijsverteringsproblemen en de daaruit voortkomende klachten, slecht functionerende lever en verminderde eetlust.

Voor inwendig gebruik.

Ingrediënten
Aqua, Cynara scolymus, Carduus marianus, Taraxacum officinale, Erythaea centaurium, Chelidonium majus, Angelica archangelica, Acorus calamus, Uncaria tomentosa, Ethanol 35% v/v.

Inhoud:
100 ml

Prijs
€ 21,95
(prijs per liter/kg. € 219,50)

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:06

zo dat ziet er al een stuk beter uit.
Ga zo door.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:07

Wauw, die foto's! Wat een vooruitgang al! Petje af voor jullie dames! OK dan! Keep up the good work!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:16

detour schreef:
Ik ken een paard wat dit kreeg voor dergelijke problematiek..(http://www.degroeneos.nl)

Lever Compositum
Lever Compositum bestaat uit diverse kruiden en beschermt en herstelt de levercellen. Het helpt afvalstoffen (medicamenten, luchtvervuiling, verkeerde voeding) af te voeren en voorkomt opslag van nieuwe afvalstoffen.

Lever Compositum wordt o.a. gebruikt bij spijsverteringsproblemen en de daaruit voortkomende klachten, slecht functionerende lever en verminderde eetlust.

Voor inwendig gebruik.

Ingrediënten
Aqua, Cynara scolymus, Carduus marianus, Taraxacum officinale, Erythaea centaurium, Chelidonium majus, Angelica archangelica, Acorus calamus, Uncaria tomentosa, Ethanol 35% v/v.

Inhoud:
100 ml

Prijs
€ 21,95
(prijs per liter/kg. € 219,50)

Dat levercompositum is al vaker langs gekomen. Ik heb al eerder gemeld dat het me raadzaam lijkt dit in overleg met de behandelaars te geven. Dit omdat hij leverproblemen heeft en het spul heel sterk ontgift. Bij mensen met een overbelaste lever wordt bijvoorbeeld aangeraden het opbouwen van de dosering sterk aan te passen, omdat er anders te snel te veel gifstoffen vrij komen, wat dan weer kan leiden tot een 'katerig' gevoel. Mensen voelen dat en kunnen de dosering verlagen, maar een paard kan moeilijk zeggen: ik heb een kater. Clown Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:49

Dan zou je idd een osteopate erbij kunnen halen die het dier doormeet, naar de waarden kijkt en de dosering precies aanpast (of misschien komt ze met een ander middel wat beter toereikend is) zou zelf niet zomaar bestellen idd, maar ze hebben gewoon heel mooie middelen.

Het is ook maar een idee, hoor.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:16

Wauw, wat is hij al opgeknapt zeg Wow!
PVD, je doet het super OK dan!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:23

Hij ziet er stukken beter uit! Die beentjes zien er wel pijnlijk uit zeg Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:24

Mijn paard haar benen hebben er op een gegeven moment ook zo uitgezien.Ze moest naar de kliniek om al het slechte vlees weg te laten slijten.Tot de dag voor we zouden vertrekken de dierenarts met deze oplossing kwam http://www.jordenshippo.com/estore/cont ... 018?home=1

Ik moest 2 xper dag de verbanden verwissellen maar het hielp super.Binnen drie dagen had mijn paard minder dikke benen en de huid zag er vrijwel genezen uit.
Je moet het verband nat om het been doen en dan verbinden met bandage's of zo.Het verband trekt dan de pus en etter uit het been en zet de genezing van huid in werking.

Helpt trouwens ook bij hoefzweren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:47

Een beetje dezelfde werking als trekzalf Silvana?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:49

ook weer even bijgelezen...canjer is zeker 20 kilo aangekomen!!mooi werk!!
De foto's van de benen...tja,ik zou ,als het mogelijk is de benen scheren....maar waarschijnlijk doet dat te veel pijn.
Beetje raar verhaal,ik heb weleens gehoord als je gekneusd groene kool blad op etterige wonden doet dat het heel snel geneest(dan moet je er wel een bandage omheen doen...pijnlijk misschien.)
Het lijkt wel of er in de ene kootholte een enorme snee zit..
Waren die benen al zo,of is het erger geworden,of juist verbeterd?
Ik heb toch mijn twijfels of dit niet door iets van buitenaf is gekomen,en dat er daarna een infectie is opgetreden....maar ik ben natuurlijk geen da,en als de da zegt dat het door de lever komt .....die hebben ervoor geleerd.
Ik vind hem trouwens een goede blik in zijn ogen hebben,en heb na de foto's ,ondanks de benen,weer goede hoop!
Maar weer complimentjes voor alle mensen die zich voor deze canjer inzetten!
En complimentjes voor alle positieve berichten op dit moment van alle mede-bokkers!!!!dank jullie!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:53

Nou dat wordt al een heel paard zo, hij glanst al een stuk meer en zijn ribben steken ook al minder uit.
Zijn hoofd is vergeleken met de allereerste foto's ook ontzettend mooi geworden. Nou die benen nog en zijn lever.
Ga zo door PVD!

maramee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:02

Ja, het paard ziet er op de foto geweldig goed uit, al lijkt mij 20 kilo in 3 dagen wel heel veel voor een paard met zoveel kaak problemen...

Hoe gaat het eten nu trouwens? Misschien heeft het er al ergens tussen gestaan, maar heb ik er over heen gekeken. Kan hij alweer wat vast voedsel eten, of is het nog vloeibaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:07

3 dagen?ik denk dat ze er al een dag of 10 mee bezig zijn nu...

maramee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:08

Oooh, ja stommerd die ik ben, ik keek bij de foto's van dit topic, maar ze zijn natuurlijk niet van de 16e.... Hoe blond kan je zijn...

Maar eet hij ondertussen nu wel gewoon of niet.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:09

Volgens mij at ie nog vloeibaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:10

volgens mij voornamelijk slobber,iedere 2 uur,hij probeert hooi,maar door de kaakspieren is dat moeilijk....ik ken het peerd niet hoor,ik heb het ook maar gelezen.

maramee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:13

Ik heb het opgezocht. De foto's zijn van 10 juli... Tenminste toen werd het eerste bericht geplaatst.

Nou dan is het nog best gegaan 20 kilo in +/ 10 dagen.
2 kilo per dag, dat is heeeel veeel vloeibaar eten per dag, voordat daar 2 kilo van overblijft...
Ik denk dat ie heel gelukkig is als hij weer gewoon mag eten.
Een lekkere wortel, i.p.v. wortel pap, bleh.