Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aes_enna

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:52

wauw, geweldig dat je dit voor Canjer doet
Petje af Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:58

_eenmalig_ schreef:
Komt er meer uit voort, ja dan ben ik daar blij mee. Ik zou liegen als ik zeg dat me dat niets uitmaakt.

Het is inderdaad wel zo eerlijk van je om dit er even bij te zeggen.
Voor de mensen die mijn post van daarstraks 'raar' vonden: het was alleen even als reality-check bedoeld. Mensen die geld storten en zich zorgen maken, voelen zich al snel betrokken bij het onderwerp (Canjer in dit geval). Soms raken mensen zodanig betrokken door die meelevendheid dat ze verwachtingen krijgen en daarom is het helemaal niet raar om er even bij stil te staan dat giften giften zijn die nergens op betrekken.

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:03

tja, ik kan hem moeilijk na de genezing als ie het redt in 100 delen gaan snijden Verward Clown

edit: maar ik snap wel wat je bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:05

Misschien kun je aandelen of obligaties uitschrijven? Het is ook voor jou misschien even een puntje om bij stil te staan hoor, deze dingen kunnen soms vreemd lopen en dit is ook niet de eerste reddingsactie die via bokt georganiseerd of gefinancierd wordt. Als dit paard het redt, dan is dus wel dankzij het geld dat anderen erin steken en dat vergeten mensen niet zo gauw. Houdt het boompje bij het schuurtje of hoe gaat dat spreekwoord ook alweer?

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:06

Ik heb de beginpost gelezen, maar ik heb echt geen zin om gans het topic door te lezen...
Is er nu eig. al bepaald wat er precies mis is met z'n mond/kaak?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:11

fijn dat t redelijk goed gaat!!
hopelijk worden die vorige eigenaren goed aangepakt!! waarschijnlijk hebben ze nog meer paarden?hopelijk niet....
ik hoop niet dat je er veel geld voor heb gegeven, voor de slacht hadden ze nl. nix gevangen. in deze toestand is hij "wrakvee"en dat word niet geslacht, alleen vernietigd. waarschijnlijk wisten ze dit, en hebben ze jou geld uit je zak getroggeld, en zelf kosten bespaard, dubbelop verdient aan een paardonterende situatie dus Boos!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:14

spicegirl schreef:
fijn dat t redelijk goed gaat!!
hopelijk worden die vorige eigenaren goed aangepakt!! waarschijnlijk hebben ze nog meer paarden?hopelijk niet....
ik hoop niet dat je er veel geld voor heb gegeven, voor de slacht hadden ze nl. nix gevangen. in deze toestand is hij "wrakvee"en dat word niet geslacht, alleen vernietigd. waarschijnlijk wisten ze dit, en hebben ze jou geld uit je zak getroggeld, en zelf kosten bespaard, dubbelop verdient aan een paardonterende situatie dus Boos!

lijkt me wel, dacht ergens te lezen dat hij een wond had die van heen hoef afdruk kwam miss... lijkt me moeilijk om t zelf te doen......

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:20

misschien stom gedacht hoor..maar zou zo'n soort hoofd ding die je wel eens met paarden rennen ziet helpen tegen de jeuk??dat ze hoofd dan wat minder snel kapot gaat??

zoiets bedoel ik..
Afbeelding met daaronder ofzo cooling gel zodat t hoofdje iet wat gekoeld word tegen de jeuk want vaak helpt kouwe dingen op je lijf doen als je jeuk heb van b.v muggenbult ook ???

en ik en me ma willen ook wel doneren maar ik wacht t bericht af over hoe en wat..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:21

mijn hemel wat een verhaal zeg Scheve mond

Super wat je voor Canjer over hebt, en ik hoop en duim voor je dat het goed gaat komen Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:33

Dat is goed nieuws eenmalig! Dat de senioren slobber/brok er in ging! Lachen
Is toch een teken dat ie wel wilt eten Ja ..

Is uierzalf of zo iets niet wat voor op z'n hoofd? Desinfecteerd en houd de huid soepel, toch?

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:49

wat een verhaal Bloos!

Echt supper dat je dit doet, idd Petje af

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:58

Lovely schreef:
Misschien kun je aandelen of obligaties uitschrijven? Het is ook voor jou misschien even een puntje om bij stil te staan hoor, deze dingen kunnen soms vreemd lopen en dit is ook niet de eerste reddingsactie die via bokt georganiseerd of gefinancierd wordt. Als dit paard het redt, dan is dus wel dankzij het geld dat anderen erin steken en dat vergeten mensen niet zo gauw. Houdt het boompje bij het schuurtje of hoe gaat dat spreekwoord ook alweer?

Sorry maar ik vind dit echt beetje onzin! TS heeft zelf nooit gevraagd om te doneren, daar zijn medebokkers zelf mee gekomen..
En het is niet altijd voor wat/hoort wat..
Er is duidelijk aangegeven dat wanneer het kan er foto's worden vrijgegeven e.d.
Als mensen alleen willen doneren wanneer er iets tegenover staat, gaat het mijns inziens niet om iets goeds te doen, maar vooral om te kunnen zeggen; kijk eens heb ik aan meebetaald.

TS zorgt er al voor dat het via moderators van bokt gaat en via de veearts, zodat duidelijk is dat het niet in eigen zak beland..

Nogmaals, TS heeft zelf nergens om gevraagd (behalve om tips en steun!)

En sorry ik bedoel het niet als aanval, maar vind het gewoon beetje jammer

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:00

Ik heb net met open mond dit hele verhaal zitten lezen. Niet te geloven dat er echt mensen zijn die hun paard dit aan kunnen doen.

Ik neem m'n petje af voor TS. Het moet een loodzware (maar zeker dankbare) taak zijn om voor Canjer te zorgen.

Ik heb helaas geen tips voor je, maar ook mijn duimen draaien. Laten we hopelijk dat hij er zowel lichamelijk maar ook geestelijk weer bovenop komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:02

Het maakt mij niet uit hoor, maar het is in de realiteit wel zo dat _eenmalig_ nu de held van de dag is en de paardenredster enzovoort, maar over een paar weken vind iemand dat ervan geprofiteerd heeft en vervolgens vindt half bokt dat ook. Zo kan het ook gaan en daar sta ik heel even bij stil, ook in het belang van TS eigenlijk.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:03

Super TS. Ben benieuwd hoe het gaat... hoop dat zijn vechtlust blijft!

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:07

Lovely schreef:
Het maakt mij niet uit hoor, maar het is in de realiteit wel zo dat _eenmalig_ nu de held van de dag is en de paardenredster enzovoort, maar over een paar weken vind iemand dat ervan geprofiteerd heeft en vervolgens vindt half bokt dat ook. Zo kan het ook gaan en daar sta ik heel even bij stil, ook in het belang van TS eigenlijk.

Nou dan zal ik de eerste zijn om dat te weerleggen en de moderators ook denk ik..
Want ze doet het via de kliniek en de moderators, juist om duidelijk te krijgen dat er niks in eigen zak gaat.

En als je twijfelt, doneer je toch niet? TS heeft er niet om gevraagd, dus waar maak je je druk om?

En TS vraagt er zelfs niet om, om als paardenredster gezien te worden. Ze wil gewoon tips en ze heeft ook wat steun nodig omdat het ook een hoop energie kost om voor zo'n beestje te zorgen..

Maar wil even de nadruk leggen dat ze NOOIT om donaties heeft gevraagd en dat dit echt van medebokkers is gekomen.
Wat ik trouwens geweldig vind!!

Het gaat om het paardje en om niets anders

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:09

Lovely schreef:

Aandelen of obligaties? Zou dàn juist idee geven dat je (gedeeltelijk) eigenaar wordt. Daar zit TS echt niet op te wachten. Als je aan de Nierstichting geeft krijg je toch ook geen aandelen? Nee, het zijn puur vrije giften: als je het geld overgemaakt hebt ben je het kwijt maar je steunt dus een goed doel.

Ik neem aan dat als het paard zou overlijden en/of na de behandeling er nog geld over is dat de DA praktijk het dan aan een goed doel overmaakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:13

Ik ben het helemaal eens met Slimmerik. Ik vind niet dat we de gedachte "voor wat hoort wat" moeten versterken. Donaties zijn niet voor niks donaties. Het is net de hele bedoeling van doneren dat je geld geeft voor een goed doel waar je niks voor terug moet hebben. Dat is doneren. En niemand is verplicht om dat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:15

In mijn ogen was het eerlijker naar het paard geweest om deze in te laten slapen. Als een dier er zo erg aan toe is en zoveel pijn heeft. Het is dan ook te hopen dat hij goed op gaat knappen en dat hij deze lijdensweg niet voor niets gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:15

Slimmerik, dat zei ik toch ook al. Iedereen die doneert even erbij stil staan dat het niet een soort 'ons' paard wordt.
Stipje, het was even een reality-check, meer niet.
Enough said hierover, ik hoef er niet over te discussieren hoor, het was maar een opmerking en als anderen daar anders over denken, dan is dat prima Lachen.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:19

Ik wens jullie heeeeeel erg veel sterkte toe.
Ik hoop dat dit lieve paardje een onwijs mooie toekomst tegemoed gaat dankzij jou en zijn eigen wilskracht...

Succes meid en succes Canjer!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:29

Heb het hele topic al meegelezen, maar heb nog niet gereageerd. Ook ik wil even zeggen dat ik het super vindt wat je voor Canjer doet!

Veel succes!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:32

Lovely schreef:
Slimmerik, dat zei ik toch ook al. Iedereen die doneert even erbij stil staan dat het niet een soort 'ons' paard wordt.
Stipje, het was even een reality-check, meer niet.
Enough said hierover, ik hoef er niet over te discussieren hoor, het was maar een opmerking en als anderen daar anders over denken, dan is dat prima Lachen.

Okee dan had ik je verkeerd begrepen. Werd door die aandelen en obligaties op het verkeerde been gezet. Nummer is nog niet bekend hè?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:37

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg Bloos!
Wat heeft dat paardje op zo'n jonge leeftijd al mee moeten maken. Verschrikkelijk!
De goede tips voor nu zijn inderdaad al gegeven. Ik zal ook nog even verder denken.
Ik vond de tip van de roosvicee (en met name de ijzer-variant ivm bloedwormen) erg goed Ja Is ook weer makkelijk door de brinta of slobber te mengen!
Heel veel succes verder! Ben erg benieuwd wat er uit de cho komt, hopelijk biedt dat meer duidelijkheid in de situatie.
En, denk je ook een beetje om jezelf Ach gut ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:40

Ik vraag mij af op welk moment TS bereid zou zijn hem te laten gaan.