Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alet schreef:Oei henny dankjewel... ik voer mijn dames dus wel omega 3 en 6 in de vorm van lijnzaad x zonnebloemolie...
Maar weet je wat ik wel heb... de een zegt dit en de ander dat. In dit topic wordt zoveel gezegd, er worden veel mensen bijgehaald en genoemd. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer...
sarabande schreef:Als ik het goed lees is Taal dus ook direkteur van Ecxit waar de betalingen voor het bloedonderzoek aan gedaan moesten worden![]()
.
Heeft iemand ooit uitgezocht of dat Lab in Belgie wel bestaat???
Falka schreef:sarabande schreef:Als ik het goed lees is Taal dus ook direkteur van Ecxit waar de betalingen voor het bloedonderzoek aan gedaan moesten worden![]()
.
Jaja die staat benoemd in de referentie natrek lijst.
Citaat:@ellepel: wie is 'haar'? (of lees ik er keurig overheen?)
Citaat:De grootste denkfout die jaren terug gemaakt is, is dat linolzuur gezond is. Denk maar aan Becel voor hart en bloedvaten. Men is er nu achter dat het lijkt dat het gezond is voor hart en bloedvaten maar het blijkt juist het tegenovergestelde.
pluisbeer schreef:ik heb 3 bloeduitslagen van LT gevonden en een doos met etiket van de gastrint kuur en een potje met de hepasan kuur. Op beiden staat voedingssupplement.
alleen op de gastrint staat een patentnummer: PATENTPENDING EU 04075001.0
Nog even een vraag over die olie: hoe is de verhouding dan in lijnzaadolie?
dagmach schreef:
Toch wil ik erop attenderen dat het nog steeds niet onomstotelijk bewezen is dat zomereczeem met voeding te maken heeft.
Net zomin is nog steeds niet bewezen dat er meer afvalstoffen in het lijf zijn of dat de lever niet goed werkt bij eczeempaarden (van dichtbij verschillende testen door va uit laten voeren)
Uiteraard willen we dit wel graag geloven,dan kan er immers iets aangedaan worden.
Citaat:Wel is het zo,net als bij de paarden,is je conditie slecht (bv overgewicht,roken)of sta je bloot aan stress dan kan je kwaal verergeren maar is niet de oorzaak.
Vind het toch weer teveel een hoera-stemming terwijl er geen bewijzen zijn.
Alet schreef:In de folder wordt het wel echt aangeprezen als voedingssupplement en niet als medicijn. Tijdens de lezing doet hij echter meer voorkomen dat het om een medicijn (het geneesmiddel tegen eczeem) gaat.
Falka schreef:sarabande schreef:Als ik het goed lees is Taal dus ook direkteur van Ecxit waar de betalingen voor het bloedonderzoek aan gedaan moesten worden![]()
.
Jaja die staat benoemd in de referentie natrek lijst.
ellepel schreef:
en ik wil even wat vragen aan jullie:
staan er bomen bij jullie paarden in de buurt en zou je me willen doorgeven welke dat zijn?
voor de eczeempaarden dan he, een kennisje van me is er erg benieuwd naar want die heeft daar weer een theorie over..
zwartepaerd schreef:ellepel schreef:
en ik wil even wat vragen aan jullie:
staan er bomen bij jullie paarden in de buurt en zou je me willen doorgeven welke dat zijn?
voor de eczeempaarden dan he, een kennisje van me is er erg benieuwd naar want die heeft daar weer een theorie over..
Deze link kwam ik pasgeleden tegen:
http://www.staljongsma.nl/StaartEnManenEczeem.php
Hier staat in de de mugjes vooral zitten in bomen zoals elzen, en laat het daar nu vol mee staan rond onze wei en stal!
Ook zou bietenpulp helpen tegen zomereczeem? Had ik nog niet van gehoord.
dagmach schreef:
Toch wil ik erop attenderen dat het nog steeds niet onomstotelijk bewezen is dat zomereczeem met voeding te maken heeft.
Net zomin is nog steeds niet bewezen dat er meer afvalstoffen in het lijf zijn of dat de lever niet goed werkt bij eczeempaarden (van dichtbij verschillende testen door va uit laten voeren)
Uiteraard willen we dit wel graag geloven,dan kan er immers iets aangedaan worden.
Nog even terug naar constitutioneel eczeem bij de mensen.,
Ook hier zijn heel veel veronderstellingen dat voeding van invloed is.
Bij een allergisch eczeem kan dat het geval zijn maar ook bij een constitutioneel eczeem zijn er geen bewijzen voor.
Er is wel veel onderzoek naar gedaan met veel patienten maar de veroorzaker is ook hier niet gevonden.
Vind het toch weer teveel een hoera-stemming terwijl er geen bewijzen zijn.
Groet Dagmach
russel schreef:Vroeger kregen de paarden toch alleen maar hooi, gras en haver? De paarden die op het land werkte kregen vaak 5 kilo haver, die hadden toch geen gezondheidsproblemen?
russel schreef:Henny wat voer je naast je hooi extra ipv brok of muesli, omdat dat granen zijn. Vroeger kregen de paarden toch alleen maar hooi, gras en haver? De paarden die op het land werkte kregen vaak 5 kilo haver, die hadden toch geen gezondheidsproblemen? Is ons hooi/grasland dan zo erg achteruit gegaan dat onze paarden tegenwoordig die ernstige tekorten oplopen met het gevolg van bv deze ziekte? Best aannemelijk hoor.
Fronton schreef:
Henny, wat is de oorzaak van dat eczeem bij die mevrouw? Als de oplossing in voeding ligt, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk ook daar?