Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brammetje16 schreef:mijn paard heeft er ook last van en heeft nu hidrocotiderm (typ ik dat goed) maar nu naar 2 week is het alleen maar weer erger geworden! wat is nou echt een middeltje dat zeker 70 % kans heeft dat het weg gaat? iemand tips?
Adriana schreef:Pfoe net het hele topic doorgeworsteld.
Ik pas nu op een groep paarden met mijn verzorgpaard daarin die 24 uur per dag op het land staan en waarschijnlijk hier blijven tot half okt. voor de beweging en plezier een must maar niet voor de mok... van de 5 paarden hebben 3 mok... waarvan 1 zo erg dat die kreupel loopt op dat been... de hele kootholte zit gewoon vol!!!
En 2 hebben een verbrande neus... daar gebruik ik Calendula zalf voor en 1 van de 3 merries heeft volgens de beschrijvingen hier mijt op de benen...
Het gaat om kwpners.
Ik gebruik sinds vrijdag ; een echte verzachtende antibacteriele Zinkzalf met zwavel, verlicht huidinfecties en irritaties. Versnelt de haargroei bij wonden. Bevat; Zink, Zwavel, Aloë Vera, Wonderolie, Tea Tree , Lavendel, Kamille en Jojoba.
MSM Cream van de veearts... zo vaak als ik het kan smeer ik het 2 keer per dag op.
De reden is op zich voor mij helder ze zijn in het land gedonderd terwijl het land zeik en de zeik nat was en ze eerst s'nachts binnenstonden.
Adriana schreef:Hoe lang kan ik het verband laten zitten? Niet lang neem ik aan nu het weer slechter wordt?
Ik durf deze plek niet korstvrij te maken, ten eerste omdat dat volgens mij pijn doet en het paard dus door het dak (lucht...) gaat en ik er niet weer bij in de buurt kan komen. En hoe kan ik de plek het beste schoonmaken? Want Zidaantje je had gelijk, het regent nu... kan ik met een babydoekje alles zo goed mogelijk schoonmaken? Of heeft dat geen effect? En je hebt het over een schone doek of keukenpapier, maar is een kompres ook handig? En waarom daarop nog een keer mokzalf?
Jeetje Levi dat is ook heftig!! Sterkte en succes met de behandeling. Ik ga zo eerst de plaatselijke drogisterijen bekijken of geschikt verbandspul enz. vindt ik dat niet dan bestel ik bij de paardendrogist.
Adriana schreef:Hoe lang kan ik het verband laten zitten? Niet lang neem ik aan nu het weer slechter wordt?
Ik durf deze plek niet korstvrij te maken, ten eerste omdat dat volgens mij pijn doet en het paard dus door het dak (lucht...) gaat en ik er niet weer bij in de buurt kan komen. En hoe kan ik de plek het beste schoonmaken? Want Zidaantje je had gelijk, het regent nu... kan ik met een babydoekje alles zo goed mogelijk schoonmaken? Of heeft dat geen effect? En je hebt het over een schone doek of keukenpapier, maar is een kompres ook handig? En waarom daarop nog een keer mokzalf?
Jeetje Levi dat is ook heftig!! Sterkte en succes met de behandeling. Ik ga zo eerst de plaatselijke drogisterijen bekijken of geschikt verbandspul enz. vindt ik dat niet dan bestel ik bij de paardendrogist.
zamzam schreef:Mijn paard heeft sinds kort ook mok op het rechterachterbeen, maar niet in de kootholte maar op de kogel. Het is naar mijn idee nog niet ernstig want het zijn 2 of 3 plekjes waar korstjes op zitten en er zijn geen kloven o.i.d , maar toch heeft ze een dikke kogel.
En ik heb het laatste gedeelte van dit topic doorgespit, maar heb eigenlijk weinig over dikke benen gelezen.
Kan het zijn dat mijn paard gewoon extra gevoelig is op mok?
phannie schreef:mijn mening is; niet inpakken met verband o.i.d. volgens mij (na vele jaren mok-ervaring) is het beter dat de boel kan ademen. schoon, droog en ingesmeerd houden....