Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
menollyke schreef:Ik kan me best wel voorstellen dat mensen het niet meer zien zitten om op een headshaker te rijden. Zeker als er geen oorzaak te vinden is ofzo. Het ligt aan de manier waarop en waarom je een paard houdt. Ik moet eerlijk zeggen dat als het bij Olivia echt te erg wordt, ze van de zomer ook gewoon niet bereden gaat worden. Dan kijk ik wel of ik haar erna weer op ga pakken. Maar om stalgeld te betalen voor een paard waar je niet meer op kan rijden, dat is natuurlijk ook niet te doen. (wel als je bijvoorbeeld eigen land hebt enzo)>>>knip>>>
Onassa schreef:Narco...bij mij hetzelfde!
Ik zou Onassa ook nooit weg kunnen doen.
Het is zo'n beetje gevoelsmatig mijn kind.
Ik heb voor haar gekozen voor in goede tijden en in slechte tijden.
Ik rijd dus zomers ook erg weinig ,maar dat boeit me niet zo, de liefde van mijn paard staat bij mij boven het kunnen rijden.
Het geluk is dat ik haar ook al heb ik haar maanden niet gereden, zo weer kan oppakken ,dat was voor mij ook wel een voorwaarde omdat ik zelf geregelt ziekelijk ben.
Het enge ervan om zulk soort paarden te verkopen is idd....waar komen ze terecht?
Er zullen weinig mensen zijn die het geduld op kunnen brengen met zo'n paard en ja, wat gebeurt er dan mee?
Alleen de gedachta daaraan zou me ziek maken.
Maar goed....zo zit ik in elkaar, maar respecteer de keuze van een ander ook, mist goed overdacht!
frunnik schreef:Ik moet heel eerlijk zijn dat als mijn paard na alle behandelingen van de veearts straks nog steeds met zijn hoofd schud ook weg gaat (mijn paard heeft wervelproblemen in zijn rug). Omdat ik mijn paard voor de sport heb en niet om zomaar op het land te zetten.
Als mijn paard nog steeds blijft schudden heeft hij duidelijk pijn, en dan kies ik er voor om hem naar de slager te brengen. Ik vind het niet eerlijk om een paard met pijn te laten staan. Als hij onbelast geen last heeft heb ik evt. een adres van iemand die op zoek is naar een wandelpaardje. Maar ik ga hem niet aan iemand die ik niet ken brengen als gezelschapspaardje omdat mijn paard onbelast zowel klinisch als röntgenologisch goed is en dus nog zo doorverkocht zou kunnen worden voor een hoop geld. En dat is iets wat ik mijn paard absoluut niet aan wil doen.
De stalling bij ons is 305,- euro in de maand, en dat is in onze regio ondeveer middenklasse. Er zijn wel stallen waar ze nog iets goedkoper staan, maar ik kan het nu maar net betalen. Ik zou het dus niet kunnen opbrengen om Safier ergens op een landje te zetten en tegelijk ook een nieuw paard aan te schaffen om te kunnen blijven rijden.
Ik doe er alles aan om mijn paard gezond te krijgen, ik loop er al 3 maanden naast (heb de laatste 5 jaar maar 2 jaar kunnen rijden, de rest pechblessures gehad) en het gaat ook nu nog wel een paar maanden duren. Ik hoop dat alles goed komt. Maar anders zal ik toch echt afscheid moeten nemen. Ik vind niet dat je mensen daarom moet veroordelen.
menollyke schreef:Het is ook niet zo dat ik het zomaar opgeef. Ze heeft momenteel gewoon meer rust dan in de winter. Tja, het ligt echt aan haar bui. Vandaag was ze bijvoorbeeld heeeeel erg aanhankelijk, kon geen meter weglopen of ze moest mee, bleef met haar hoofd tegen mijn borst staan. Dit is gedrag dat ze anders gewoon niet heeft. Dus vandaag ook maar weer even op rust.Morgen weer een dag.
Kijk, met een pollenallergie is nog te leven. Het is een gedeelte van het jaar, dan maar wat relaxter. Maar als je paard het hele jaar door schudt en niets schijnt te helpen. Moet je dan je eigen dromen maar helemaal opgeven? Zelfs als je er alles aan gedaan hebt om het beter te maken? Zoals het geval van bijvoorbeel Frunnik. Is het niet zo dat we dan beter kunnen kiezen het paard of een veilig onderkomen te geven (bijvoorbeeld bepaalde kuddes van de waterschappen, een vroegere baas, een land waar ze de rest van hun leven kunnen staan) dan dat we door blijven modderen met het paard, terwijl deze gewoon duidelijk last heeft?
Ik bewonder iedereen die hun paard voor het leven willen houden. Ik heb daarnaast ook respect voor de mensen die een beslissing kunnen nemen om hun paard weg te doen. Het is een persoonlijke keuze en daar kan je niemand om aan vallen. Zolang je maar zeker weet dat je niet een ander opzadelt met het probleem.
ellepel schreef:ja dat valt mij ook al op, alhoewel ik weld enk dat t voornamelijk paarden zijn die in bosrijke omgeving staan.
in vlakke stukken met weinig bomen denk ik juist dat t minder voorkomt.
hoe staan jullie paarden eigenlijk, zijn er veel of weinig bomen?
irmalouise schreef:Vind trouwens dat er wel steeds meer paarden allergies zijn, toen ik mijn paard net had, hoorde je het nooit of zelden, maar nu??!! echt heel veel.
Narco schreef:Inderdaad....ik denk er ook zo over en gelukkig nog meer mensen met mij! Hij blijft bij mij tot z'n 'eindje'! Als ik er nog aan denk in wat voor staat ik Niek heb gekocht... Toen kon ik niet eens op hem zitten door een trauma wat hij heeft meegemaakt, hij zat geestelijk helemaal in de knoop!
Ik kan de mening van iemand die hier anders over denkt wel respecteren maar begrijpen kan ik het niet...echt niet!