Princess schreef:AE??
Ja dat is een olie uit Duitsland, hier niet te koop (bij mij wel want ik importeer het
) die fantastisch werkt bij zomereczeemkorsten en jeuk en mok en rasp!! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Princess schreef:AE??
) die fantastisch werkt bij zomereczeemkorsten en jeuk en mok en rasp!! 
_loekie_ schreef:ik heb weer gehoord dat je het juist NIET met betadine shampoo moet wassen omdat je het dna weer vochtig maakt.
Ze zeiden het in de divoza en de hoefsmidt en dierenarts zeiden het
manie schreef:Ik week de korsten als volgt eraf:
Eerst het been dik insmeren met zinkzalf (of babybillen zalf) je hebt echt veel nodig!
Daarna keukenfolie (van dat dun plastic) om het been wikkelen, niet te strak.
Daar overheen een dikke laag watten of onderlappen voor bandages.
Dit geheel weer omwikkelen met een stalbandage.
De bandage vast zetten een baan stevige klus tape, ook bij de overgang naar de hoef klus tape op de bandage en op de hoef plakken.
Zo eindelijk klaar.
Dit pakketje 2-3 dagen laten zitten.
Daarna het hele spul verwijderen en het been wassen met een zachte shampoo.
Na het wassen het been goed drogen en alle korsten zijn zonder te peuteren als sneeuw voor de zon verdwenen

joycje schreef:Ik heb nog een tip.. Gekregen van een oude paardenman... Gelukkig heeft mijn paard nooit last van mok... *zoekt plaatsje waar ik kan afkloppen*...
Hij adviseerde om ochtendurine erop te smeren.. En dat is smerig werkje maar met twee dagen is het weg.. Dus Allemaal in potje piesen handschoenen aan neusklem op en smeren maar... Succes gegarandeerd..
Lianne007 schreef:Ik heb ook een tip: de mok goed inpoederen met Bloem.
Gewoon van dat meel dus,dit droogt de mok uit en de korsten kunnen beter verwijderd worden,zorgen dat het er constant op zit,dus een paar keer per dag aanbrengen.

Me happy!!! Lianne007 schreef:@evitatinkle:
bij mijn paard heeft dit wel geholpen,maar die had het ook een stuk minder als die van jou,bij mijn paard moest het juist uitdrogen omdat hij een nacht in een hoefzak met biotex moest staan,vanwege een hoefzweer,daardoor kreeg hij er mok bij.
)
) erop.. Helpt opzich wel, als je het goed volhoud
Ik zal er ook eens een foto van maken, maar tis niet echt smakelijk ofzo