Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:43

callippo schreef:
Wat ik intussen geleerd heb: een peesblessure (zeker check ligament) is vaak secundair. Het is een gevolg van een ander probleem. Ik zou zeker verder laten onderzoeken waar het echte probleem zit.

Bij mijn pony is het veroorzaakt door een ongeluk. Ik wacht maar even de dierenarts af en stel anders even voor om iid naar kliniek te gaan. Dank!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:52

Hallo!

Helaas moet ik mij hier ook melden en ga ik later deze week even het topic doorlezen om jullie verhalen te lezen.

Mijn merrie is 4 weken geleden met een dik been uit het weiland gekomen. Heb er op metacam gezet en ben gaan koelen. Week erop kwam de dierenarts en helaas blessure aan het checkligament. Paard is gelukkig nog niet kreupel geweest.
Op aanraden van de dierenarts (en besluit van merrie om trailer niet op te gaan) begonnen met laseren. Gisteren weer een controle gehad en hij was te spreken over der pees.
Mogen nu 2x per dag 15 min stappen en over 6 weken weer controle.
Laseren zijn we mee gestopt, dierenarts zei dat dit meer voor de acute fase is. Laser zei dat we nog wel 1x in de week konden ondersteunen, maar dat ik ook kon kijken voor de ice vibes. Daar had zij met haar paard ook goede ervaringen mee.

De ice vibes zijn inmiddels besteld, hoop dat ze morgen binnen komen, maar je mag deze tijd blij zijn als het binnen een week geleverd wordt, en dan kunnen we daar mee aan de slag.

Prognose was bij mij 6 maanden dan kan je weer “normaal” rijden. Ik ga daar (nog steeds) niet van uit. Vorige blessure heeft door te vroeg dingen doen (op aanraden van dierenarts) meer schade aangericht.
Ze loopt nu lekker overdag buiten in het weiland. Eigen stukje, genoeg hooi om zich te vermaken, al kan je nooit garanderen dat ze 100% rustig blijven.

We gaan het zien. Ik ben benieuwd wat de ice vibes gaan doen en hoe de scan erover 6 weken weer uit ziet!