We hebben het masker nu zo kunnen afdichten dat ze er geen zand meer mee opschept (maar nog wel kan ademhalen.

Darth Vader

En schoon van binnen
Ik zet haar nu dagelijks minimaal een uur buiten met haar vriendin (die schimmel) op een stuk van 10x10. Alleen ze zijn ontzettend aan het kloten.

Schimmel is heel gevoelig, en als Gibbie maar een oor scheef draait dan vliegt ze al weg en dat geeft heel veel onrust bij Gibbie. Van de week even met een andere stalgenoot overleggen of ik Gibbie met haar paard kan proberen. Die hebben van de zomer ook samen buiten gestaan, en die is gewoon stoïcijns en ik hoop en verwacht dat dat beter gaat.
Linda ik had nog een idee over je eten. Is het niet een idee om merriebrok te gaan voeren? Weinig energie, maar wel vetten die ze nodig heeft.
Gibbie krijgt nu 3/4 schep seniores priores en 1/4 schep merriebrok per voerbeurt. Van mij krijgt ze tussendoor nog een schep luzerne en een kwart tot halve schep seniores priores. En sinds vandaag krijgt ze silicium erbij. Ik dacht; zo’n fles heb ik zo leeg. Maar je hoeft maar 10 ml per dag te geven bij 500 kilo paard, dus dat is 100 dagen.

Hopelijk helpt dat in haar behoeftes.

Ze wordt nu wel baldadig op stal, als ze gaan voeren staat ze te bokken in haar stal.

Maar als ik heb gereden is ze moe. Vind het erg lastig om te bepalen waar ik goed aan doe qua hoe lang buiten etc. Ze mag nog niet op de hele paddock, want dan ben ik bang dat ze uit haar plaat gaat en dat mag nog even niet.
Ze krijgt wel steeds meer haar op haar buik, maar lastig foto’s maken in de stal met een deken op.