Hier is het nog even kijken. Er zouden mogelijkheden qua behandeling bij de uitslagen zitten maar die is hij vergeten door te sturen denk ik want daar vind ik niks van. Hij had het al kort even over 'vaccins', dus de immunotherapy maar hij moest even uitzoeken of dat een optie was en hoe dan. Want blijkbaar is het zo dat je daar een beperkt aantal allergenen in kan steken en niet alles bij elkaar en hij had toch wel een beetje veel wat aangepakt moest worden (= woorden van de DA). Verder weet ik ook totaal niet wat het gaat kosten enzo dus moet het allemaal nog even bekijken en bespreken.
@ ellepel : ja, deels dingen die verwacht waren, maar ook andere dingen juist niet. En ook dingen waar ik totaal niet bij stilgestaan had, de granen inderdaad maar ook bv. brandnetel en paardenbloem. Nu reageert hij op paardenbloem niet echt positief, maar toch vrij hoog. En als je dan denkt dat je denkt goed te doen met kruiden voor de lever/spijsvertering en dat daar dan bv. brandnetel en paardenbloem in zit .. Hij zoekt overigens ook zelf de paardenbloemen uit als ze er zijn, dus dacht dat ze hem hielpen.. Zal misschien ook wel, maar langs de andere kant ook weer niet. Moeilijk.
De dazen vond de DA ook wel opvallend

De kleine vliegjes in die periode zou kunnen, maar ik vind het raar dat hij dan al met schudden begint, en ook een loopneus en gezwollen klieren aan zijn kaak heeft. Dus zijn systeem/luchtwegen reageert wel echt op iets, met de typische hooikoortsklachten. Alleen zijn ogen doen nog niet mee, die komen pas later in het seizoen erbij. Dus dat moet ik eens proberen uit te zoeken, maar misschien is er ook wel een verklaring voor links of rechts.
Verder krijgt hij al jaren geen granen meer inderdaad, gelukkig maar zo te zien

@ pluisje88 : fijn dat het zo goed gaat bij jou en dat je weer hoop hebt! Is zo belangrijk, het hebben van hoop en het zien van vooruitgang