Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:47

@Olympia96; wat een super schattige foto, ik ben wel om :') !!

@Xyzutu2; bedankt voor je uitgebreide antwoord! Op stal denk ik inderdaad ook wel dat hij zal blijven liggen, dan heb ik alleen nog wel een probleem met het feit dat hij misschien trekt. Buiten is ze altijd erg levendig, ze rolt en rent graag (paddock en wei). Daar zal de deken dan inderdaad niet netjes blijven liggen, maar zal de werking wel weer optimaler zijn dan in stal (omdat bij lichaamsbeweging het effect groter is toch?).
Ik ben zelf erg onhandig, maar mijn moeder is gelukkig wel heel handig. Ik heb ergens in dit topic de tip voorbij zien komen van een normale fleecedeken in een andere deken naaien. Was dat niet ook een tip van jou? Ik heb besloten om dat te proberen! Ik twijfel nog even over in welke deken ik hem laat naaien (100 grams onderdeken, of 1 van mijn zweetdekens). Voor nu vind ik de onderdeken idealer. Maar in de zomer heb ik er dan helemaal niks aan, dan is zo'n onderdeken veel te dik. Anderzijds, het is nog lang geen zomer :') . Eerst maar eens kijken wat voor een effect de fleecedeken zal hebben!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:05

@ Olympia: Klopt, alleen van de zwarte krijgt hij kale plekken, maar ik moet ook toegeven dat de rand van het dekje erg hard is. Misschien toch een keer met wasverzachter wassen? Maar straks 'werkt' het niet meer, dan is het een erg duur simpel zwart dekje :D

Ik heb het topic helemaal doorgelezen, maar het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Voor de mensen met een fleece deken, of het nou Fedimax of BoT is... Hoe doen jullie dat met voor het rijden de deken opleggen, zetten jullie je paard een uur voor het rijden onder een fleece deken? Of eerder?

Ik heb de juiste manier nog niet gevonden. Ben doordeweeks ook pas laat na mijn werk op stal, heb geen tijd om uren van te voren de deken op te doen en daarna te rijden en dan weer uren op voor het optimale effect. Als ik ga lessen of wedstrijd heb dan lukt het wel, maar thuis niet.
Laatst bijgewerkt door Zilly op 03-01-17 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:06

Dat zou wel zonde zijn ja! En natuurazijn dan? Of is dat ook een no go?

Ik heb zojuist de onderleggers maar even besteld voor de katjes. Pitú kon niet duidelijker hinten dan ze nu gedaan heeft tenslotte. Wat zullen ze wel niet denken bij Fedimax? Wat een sales-boom uit Nederland???

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:08

Olympia96 schreef:
Dat zou wel zonde zijn ja! En natuurazijn dan? Of is dat ook een no go?

Ik heb zojuist de onderleggers maar even besteld voor de katjes. Pitú kon niet duidelijker hinten dan ze nu gedaan heeft tenslotte. Wat zullen ze wel niet denken bij Fedimax? Wat een sales-boom uit Nederland???

stel je voor dat ze dan gaan googlen :') en dan komen ze op bokt met de katten als referentie :')

"Die vreemde Belgen en Nederlanders begrijpen niet de vertaling van Pferd ofzo? >;) "

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:17

@ Olympia: heb de Paardendrogist om advies gevraagd.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:16

zijn er al ervaringen met de Mr Feel Warm? Ik vind dat dekje ook gewoon mooi (terwijl ik die van BOT echt niet zo mooi vind...) maar twijfel puur om de levertijd van Agradi...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:18

Seltje schreef:
zijn er al ervaringen met de Mr Feel Warm? Ik vind dat dekje ook gewoon mooi (terwijl ik die van BOT echt niet zo mooi vind...) maar twijfel puur om de levertijd van Agradi...

Ik heb het dekje vorige week besteld. Ik wacht dus nog. Heb tegelijk ook de nekbeschermer besteld.
Ik weet niet hoe snel ik ervaringen heb, omdat ik door een blessure al een tijd niet gereden heb. Dus ik moet haar echt eerst weer oppakken.

Ik vind het dekje van Mr Feel Warm ook mooier dan die van BOT. Dus mocht ie niet het gewenste resultaat geven, dan heb ik een mooi dekje :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:41

Mijn bestelling is onderweg uit Duitsland. *\%/*
Na alle positieve verhalen ben ik echt heel nieuwsgierig

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:55

Ik ben blij! :D
Eind van de middag kwam mijn BOT fleecedeken binnen en heb hem vervolgens de hele avond om gehad.
Gister door mijn rug/heup gegaan en kon bijna niet meer lopen en alleen met heel veel moeite uit bed komen. Gelukkig was dat vanmorgen al iets beter, maar heb vanwege de dingen die ik nog voor school moest doen een groot deel van de middag met verwarmende rugdeken op de stoel aan tafel gezeten. Dat ging op zich ook wel goed, maar had er toch nog steeds wel enigszins last van, zeker op de momenten dat de deken uitstond.

Nadat de BOT deken binnenkwam hem zodanig half in mijn joggingbroek gefabriceerd en omgeslagen dat hij vanaf de onderkant van mijn billen tot vlak onder mijn borst zat. Ik heb hem nu een uur of 5/6 om heb nu naar mijn gevoel al zo goed als geen last meer van mijn rug tijdens het zitten :D

Nu is het een oude blessure en zit er iets in mijn rug/heup waarschijnlijk al een paar jaar in de knoop dus zonder behandelingen van de fysio en chiro ga ik daar ook niet meer vanaf komen, als dat ooit al gaat gebeuren. Maar ik ben zo blij met het effect van de deken! Ben benieuwd hoe alles voelt na een paar dagen slapen op dat ding :)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:18

Wauw! Wat een fantastisch resultaat!

Ik heb de nek beschermer van Mr. Feel Warm besteld bij Agradi, was toen met korting €7,50 dus het proberen waard. Die van BoT zijn €31,99....
Nog niks binnen, verwacht het pas over een week. Zal de ervaring tzt wel delen hier...

Paardendrogist adviseert me toch om het dekje te wassen met wat wasverzachter. Zij hebben nog nooit eerder gehoord dat de WelTex werking er minder door wordt. Maar het is ook zo lastig testen...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:39

Klinkt goed Blacky!
Wat zegt BOT Zilly? Zou azijn anders een alternatief zijn? Misschien nog eens met ze overleggen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:42

Vannacht weer heerlijk onder m'n fleece'je geslapen <3.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:44

Ik heb gisteren voor de eerste keer de beschermers van BOT getest. Mijn paard heeft artrose in de sprong, en door de enting erg ziek geworden en heeft daardoor bijna 3 weken stil gestaan. Dus ik had eigenlijk een stijf paard verwacht.

Gisteren bij het poetsen al de beschermers aangedaan. Nog even verder gepoetst en daarna gaan longeren. De eerste passen waren wat twijfelachtig, maar na enkele toertjes was hij heel vlot, maar echt supervlot. Vlotter dan ik eigenlijk verwacht had na die 3 weken van stil staan. Vandaag nog eens testen onder het zadel, maar als dat al het effect is van BOT, ben ik helemaal verkocht

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:47

The_Cat schreef:
Ik heb gisteren voor de eerste keer de beschermers van BOT getest. Mijn paard heeft artrose in de sprong, en door de enting erg ziek geworden en heeft daardoor bijna 3 weken stil gestaan. Dus ik had eigenlijk een stijf paard verwacht.

Gisteren bij het poetsen al de beschermers aangedaan. Nog even verder gepoetst en daarna gaan longeren. De eerste passen waren wat twijfelachtig, maar na enkele toertjes was hij heel vlot, maar echt supervlot. Vlotter dan ik eigenlijk verwacht had na die 3 weken van stil staan. Vandaag nog eens testen onder het zadel, maar als dat al het effect is van BOT, ben ik helemaal verkocht

Heb je hiervoor die hak/sprong beschermers? En zo ja dan met open stuk er in of de dichte?
Ik zit te twijfelen om deze ook aan te schaffen. Heb ook een paard met artrose in de sprong

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:34

The_Cat schreef:

WAUW!
Wat zul je blij zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:39

Mariskaa3 schreef:
The_Cat schreef:

Heb je hiervoor die hak/sprong beschermers? En zo ja dan met open stuk er in of de dichte?
Ik zit te twijfelen om deze ook aan te schaffen. Heb ook een paard met artrose in de sprong

Nee, heb die niet. Op de site stond op dat je die niet mag gebruiken om te rijden, en om mijn paard daar nu altijd met op de weide te zetten vind ik het duur. Ik had nu de mesh beschermers. Maar dat leek ook al te werken. Wat ik wel doe is stubben warm up wrijven over de sprong :)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:06

Iemand ervaring met de springschoenen? Van BoT

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:18

Ja die draagt mijn paard veel in de wei. Blijven erg lang mooi! Paard krijgt er geen plekjes van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:38

Mmmmm ik ben enigszins genaaid op Marktplaats. Verkoper zei een deken van 120x100 te verkopen maar ik heb een 100x100 gekregen.

Wat is jullie ervaring als rugdeken? Te kort een 100x100?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 16:56

Heb de Fedimax Onderlappen (50x60) en de Fedimax Rugwarmer (120 x 115) binnen.

- Voor degene die geen Duits kunnen maar wel Engels: Ze lezen/schrijven ook prima engels bij Fedimax. Ik had ze per ongeluk in engels aangeschreven ipv duits, maar kreeg in perfect engels antwoord.

Over de Fedimax bolletjes:
Hangt van het product af hoe dik/voelbaar de bolletjes zijn.

Dit zijn ze van de onderlappen:
Afbeelding
(@xyzutu2, kun je rustig op gaan zitten met een spijkerbroek aan hoor. :) )

En dit zijn ze van de rugwarmer:
Afbeelding

Voor de geinteresseerden, de eerste impressie van de rugdeken:
- Vind de rugwarmer behoorlijk dik en zwaar.
- Er zit over de rug 1 lange brede klittenband strip, en aan iedere zijkant een singellus-dingetje.
- De keramische bolletjes zitten over de gehele binnenkant (120 x 115). Er zijn geen uitsparingen zoals wel bij 1 van de Bot dekens was dacht ik.
- Hij is nog vrij stijf, maar misschien wordt dit beter na gebruik.
- Hij is kaarsrecht, zit geen voorvorming in voor de rug.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:03

Ik heb net een mr. Feel Warm dekje van HKM besteld.
Ik was toe aan een nieuw zwarte dekje en op dit moment is mn bankrekening blijer met HKM dan BOT ;-). Ik ben benieuwd of de werking ook goed is. Heb geen vergelijking met een ander BOT dekje, wel met de beenbeschermers..... Als hij binnen is laat ik het weten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:06

Ik heb de onderlappen en waterdichte uitrijddeken van fedimax net ontvangen.

Poes 1 met artrose verliet accuut haar eigen mandje om plaats te nemen in het mandje waar ik de onderlap heb ingelegd. Alsof zij heeft meegelezen op dit topic, voelde zij zich gelijk aangetrokken tot de poezenlijm.

Afbeelding

Poes 2 keek me wat verontwaardigd aan en begreep niet waarom er een extra dekentje naast die van hem kwam te liggen :D
Dus daar ben ik nu op gaan liggen met mn onderrug (overbelaste si-gewrichten, aanhechtingen en andere pijnuitstralingen van onderug en billen).
Ik lag net op de bank met mn elektrische warmtekussen, zodra ik die af doe komt vaak al vrij snel hoofdpijn opzetten. Dus ik ben benieuwd hoe dit gaat. Ik ga m zo even aan de achterkant tussen mn broek en vest proppen.

Grappige eerste waarneming is dat het bij mn billen voelt alsof er warmte vanaf komt. Of andersom. Alsof de onderlap warmte afgeeft die mn billen warm houdt. Heerlijk.

De uitrijddeken blijft nog in verpakking en kan ik vrijdag testen bij mn paard. Maar eerste bevinding is dat deze erg zwaar is.

Edit: ik merk zó snel verschil dat ik het niet kan laten om te reageren. Nu ben ik door de aanrijding hypersensitief op huid en spieren, misschien komt het daardoor.
De lichaamsdelen waar de onderlap ligt zijn super warm. Alsof ik op mn elektrische deken lig, maar dan is dit dekentje koud. Maar mijn huid is dus hartstikke warm en aan het tintelen. En belangrijker, weinig pijn!!
Andere delen van mn lijf zijn dus gewoon koud(er)..
Ben echt stomverbaasd.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:21

The_Cat schreef:
Mariskaa3 schreef:

Nee, heb die niet. Op de site stond op dat je die niet mag gebruiken om te rijden, en om mijn paard daar nu altijd met op de weide te zetten vind ik het duur. Ik had nu de mesh beschermers. Maar dat leek ook al te werken. Wat ik wel doe is stubben warm up wrijven over de sprong :)

Oké. Ga dat eens opzoeken.
Ik ben wel benieuwd hoe het bij jouw is op langer termijn of als je de beschermerz een paar keer gebruikt heb of je verschil merkt. Die hak beschermer is voor alleen in de wei wel duur inderdaad. Maar mijn paard heeft normaal geen beschermers om dus stel ik zou deze aanschaffen zou dat uit maken?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:32

Afbeelding

Beetje een slechte kwaliteit foto.. Duurde even voor ze er op lag, en het ging niet zonder slag en stoot want mevrouw was nogal chagrijnig, maar toen ze eenmaal lag is ze er ook niet meer vanaf geweest. En dat terwijl ze hier nooit zomaar uit zichzelf zou gaan liggen, ook niet op een dekentje. Dan ligt ze meestal 2 meter verderop op de bank :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:20

Dit is de 100cm.

Wat vinden jullie?
Afbeelding