[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:24

pmagnetiseur schreef:
Nou... stuur maar ff een foto dan en alleen lezen wordt 't dan niet hoor; daar wordt je nog niet rustig van...:-)
En de rest doen we via PB

Oeh dat vind ik best wel spannend. Wil je een foto van mij helemaal?

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:42

Joolien, iemand die de nieren/bijnieren en eigenlijk je hele lijf kan doormeten. Dit kan op verschillende manieren. Niet alleen met een Lecherantenne, connectie sensor maar ook met bijv. bioresonatie.

Hypericum Perforatum is een natuurlijke anti-depressiva. Bloem of Dr. Vogel heeft speciaal een middel dat werkt als anti-depressiva.

Magnesium werkt op de lever en doet niets voor je nieren. Magnesium kun je beter niet gebruiken wanneer de nierfunctie niet goed is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:52

singasong schreef:
Joolien, iemand die de nieren/bijnieren en eigenlijk je hele lijf kan doormeten. Dit kan op verschillende manieren. Niet alleen met een Lecherantenne, connectie sensor maar ook met bijv. bioresonatie.

Hypericum Perforatum is een natuurlijke anti-depressiva. Bloem of Dr. Vogel heeft speciaal een middel dat werkt als anti-depressiva.

Magnesium werkt op de lever en doet niets voor je nieren. Magnesium kun je beter niet gebruiken wanneer de nierfunctie niet goed is.

magnesium word vaak gebruikt als natuurlijk antidepressiva

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=511

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:57

Magnesium is idd nog beter (heb ik van een kruidenman) als valeriaan en werkt goed bij stress. Hij zei een hartaanval tgv stress duidt op een magnesiumtekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:02

Ja ok, nu is het wel zo dat ik al 2 maanden magnesium gebruik, niet elke dag, maar toch.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:10

Joolien, En als het na 2 maanden nog niet werkt, zou je kunnen gaan denken dat er een heel ander probleem zit en het niet te wijten is aan een magnesium tekort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:11

Ja want ik ben al eerder begonnen met magnesium vanwege de spanning en stress. Hielp wel iets, maar hierbij niet ofzo. De angst is ook iets heel anders dan dat ik eerder ervaren heb. Lijkt wel nu ik het herken en toelaat het heftiger is.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:50

Joolien schreef:
Ok even een vraag hier, ik ben er achter gekomen dat ik ontzettend angstig ben. Ben dit al heel lang maar nu pas voel ik dit echt. Ben bang voor van alles, van bang in het donker, tot bang voor de toekomst, bang voor de dood, van alles. Het blokkeert me om de dingen te doen die ik wil doen, al heel lang. Ik wil nu het liefst naar de hulpverlener rennen voor anti-depressiva, maar hebben jullie nog toevallig ideeën hoe ik hier misschien op een homeopatische manier mee om kan gaan? Ik slik al valeriaan, dat zorgt ervoor dat ik niet in paniek raak maar het is ook niet sterk genoeg.
Iemand ideeën?

Wanneer je naar de oorzaak zou willen kijken en dan ook kijken wat je nodig hebt op het op te lossen, zul je waarschijnlijk beter geholpen zijn.
wanneer een kind of volwassenen een probleem hebben bijvoorbeeld angst of gedragsveranderingen en ze willen weten hoe het komt het voor dat ze bij mij aan kloppen voor een afstemming. mocht je interesse hebben dan wil ik je wel helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:13

Nogmaals bedankt Mickey, ik wacht eerst Roburt even af, wat ik overigens best spannend vind!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:18

Ja, ik was het hier ook aan het typen en toen reageerde jij al ;)

Overigens vind ik het mooi om te zien hoe dit topic verloopt en hoe er gewoon normaal over dingen gesproken kan worden, de niet voor iedereen normaal zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 23:37

Het lijkt me goed om vanaf nu weer over alternatieve geneeswijze te hebben bij dieren en dus ontopic weer te gaan. Joolien sterkte en houd ons op de hoogte hé! Ik hoop oprecht dat Roburt iets voor je betekenen kan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:22

ja inderdaad, ben benieuwd of er wat uit komt, en belangrijker: of het jouw helpt!

sorry, en nu snel weer on-topic.

Zijn er ook alternatieve behandelingen betreffende het bewegingsstelsel?
Mijn hond loopt soms kreupel aan een been waar ze in het verleden een gescheurde knieband heeft gehad.
heeft daar iemand ervaring mee?

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:31

Joolien schreef:
Dank jullie wel, lieve woorden :) *pinkt traantje weg.
En ook bedankt voor de steun en de hulp. Tussen de oren zit het wel goed, het is puur een gevoel wat opspeelt en ik merk dat ondanks mijn eigen inzicht, ik dat niet om kan zetten. Ook heb ik een vermoeden dat dit een terugkomend iets is, het gaat bij mij altijd een paar weken goed, en dan zak ik weer in een wekelijkse dip. Sowieso heb ik nog steeds het idee dat ik op 80% functioneer, ik hoef die 100% niet, maar het zou fijn zijn daar in de buurt te komen.
Magnesium gebruik ik al, moet ik eigenlijk weer wat frequenter gaan nemen om te kijken of het echt werkt. Ik ga ook eens kijken naar Aurum.

Misschien kan ik Roburt idd wel eens vragen om me te lezen, dan kan ik wellicht gerichter kijken naar wat goed voor me is. Ik wil sowieso voorlopig even op anti-depressiva omdat ik aardig leeg raak, dat komt doordat nieuw werk en nieuwe opleiding steeds dichterbij komen en daardoor blokkeer ik. Ik ben alleen maar bang dat het fout gaat en dan kun je wel zeggen;'ach meid kop op, het komt wel goed' maar zo werkt het helaas niet. Maar ik ben niet zo'n fan van lange tijd ad slikken, dus ik zou daardoor graag eens kijken naar homeopathische oplossingen. :)

Nogmaals bedankt voor de lieve woorden :)

Als je echt een homeopathische (lange termijn) oplossing wil is het zinvol een goede klassieke homeopaat in te schakelen. Deze kan echt gericht op jou manier van reageren, jou angsten en hoe deze uiten iets voorschrijven...

Waar je wel over kan denken is Bach Bloesems, ken je die? Daar kun je zelf mee aan de gang. Je hebt een bach rescue voor de angst momenten (werkte bij mij altijd fantastisch, ik had nog wel is examenstress etc (faalangst), ik gebruik het nu niet meer zo vaak, omdat ik veel minder last heb van deze angsten) Maar zeker nu je zegt dat je nieuw werk en nieuwe opleiding gaat doen kan het zeker helpen om een flesje te maken. Iig aspen, mimulus en Larch erin. Als je van het type in je hoofd gaan zitten en malen, White chesnud erbij. Kun je gewoon bij veel drogisten (de tuinen bv) kopen.
Mijn ervaring met bach is heel goed, echter niet blijvend. Als je stopt met de middelen zakte het bij mij altijd terug. In tegenstelling tot de homeopathie, waar ik veel meer blijvend resultaat van heb!
Laatst zelfs een lezing gegeven zonder bach flesje, zonder al te veel stress 8-)
En dat voor iemand die vroeger maanden van te voren in haar broek scheet voor een spreekbeurt oid op school :D

Ik vind het iig dapper en goed dat je het hier aan durft te geven. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen in je nieuwe baan en opleiding!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:08

Knakker schreef:
.

Mijn hond loopt soms kreupel aan een been waar ze in het verleden een gescheurde knieband heeft gehad.

INteressante vraag want peesblessuren e.a. beengebreken komen natuurlijk nog al eens voor bij dieren en met name bij paarden. Ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
Leetje, kan de klassieke homeopathie hier iets mee?
Of Singasong kan Reiki hier iets mee?

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:48

pien_2010 schreef:
Knakker schreef:
.

INteressante vraag want peesblessuren e.a. beengebreken komen natuurlijk nog al eens voor bij dieren en met name bij paarden. Ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
Leetje, kan de klassieke homeopathie hier iets mee?
Of Singasong kan Reiki hier iets mee?

Homeopathie kan hier zeker wat mee! Ik heb heel veel ervaringen met problemen aan het bewegingsstelsel.
Afhankelijk van hoe en waar kies ik middelen. Arnica is een van de belangrijkste middelen. Zeker bij gescheurde knieband na een incident. Maar er zijn meer middelen. Ruta is een banden/ pezen middel dus kan daarin werken. Maar het is uiteraard afhankelijk van het hele plaatje, er zijn nog meer middelen ;)

Wat ik ook zeer frequent gebruik bij dit soort problemen zijn de celzouten waar ik eerder over schreef. Celzouten kunnen echt helpen bij het verstevigen van de banden rondom de knie. Nr 1,2 en 11.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:49

oh interessant.
En Arnica smeer je er dan op?
Celzouten voer je dan neem ik aan?

waarschijnlijk ik moet toch nog weer terug naar de homepatische arts vanwege de anaalklieren, dan ga ik dat ook zeker vragen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:02

cranio sacraal therapie werkt ook goed bij het bewegingsapparaat. 1 van mijn paarden en manlief worden regelmatig behandeld door iemand die ook sportmassage geeft. Verder zou je kunnen denken aan osteopathie of chiropraktie. Homeopathie werd al eerder genoemd zag ik.(Arnica kan inwendig en uitwendig)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:15

Knakker schreef:
ja inderdaad, ben benieuwd of er wat uit komt, en belangrijker: of het jouw helpt!

sorry, en nu snel weer on-topic.

Die darmen van jouw hond en de gescheurde knieband kan ook in verband staan met elkaar.

Wanneer er veel afvalstoffen in de darmen zitten door bijv. verkeerde voeding of andere reden dan kan dat verzuring veroorzaken in spieren/pezen/banden.

Ik zou die darmen wel gaan behandelen en sowiso op ander voer overgaan wat zo min mogelijk belastend is voor de darmen. Daarbij zou je een reinigingskuur kunnen geven. Bijv. Detox van Phytonics. De Groene Os heeft Drainagecompositum hiervoor.
Daarbij kun je de spieren/pezen e.d. ondersteunen met een supplement, bijv. Muscle support van Phytonics (ik heb geen aandelen, ben zelf erg enthousiast over deze supplementen en gebruik ze voor mijn eigen dieren).
Maar ook Rhus Toxicodendron is een uitermate goed middel bij peesproblemen. Ruta zet ik later in als het nabehandeld moet worden.

Ik heb zelf een Rottweiler gehad die chronische spier/peesproblemen had vanwege Lyme en die kon ik heel goed ondersteunen met bovenstaande produkten.

Energie/reiki of welke vorm dan ook, kan zeker ondersteunend werken. Maar ik zou toch ook echt een middel inzetten.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:35

Knakker schreef:
oh interessant.
En Arnica smeer je er dan op?
Celzouten voer je dan neem ik aan?

waarschijnlijk ik moet toch nog weer terug naar de homepatische arts vanwege de anaalklieren, dan ga ik dat ook zeker vragen.

Arnica zou ik zoiezo inwendig geven.
Celzouten geef je inderdaad zo, veel dieren eten ze als snoepjes.

Verder ben ik het wel eens met singasong dat de darmen die uit balans zijn heel goed kunnen zorgen dat dit door blijft gaan. Dat hij zich niet goed op kan bouwen zeg maar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:30

Leetje: zie jij homeopatische middelen als medicatie, of ook als symptoomonderdrukkers?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:24

Leuke vraag JP waar ik me, ook al ben ik Leetje niet, toch aan ga wagen.

Ik denk dat je eerst moet formuleren wat is medicatie en wat zijn symptoom onderdrukkers?

Ik denk namelijk dat je zowel regulier als in de homeopathie wellicht medicatie hebt en symptoom onderdrukkers.

Bijvoorbeeld ranitidine (zuurremmers) valt voor mij onder de symptoom onderdrukkers want door het te slikken verdwijnen de klachten maar als er gestopt wordt zijn de klachten er weer binnen een bepaalde tijd (geldt niet voor maagklachten veroorzaakt door bijvoorbeeld tijdelijke stress of bacterie, waarvoor bij bacterie andere maag medicatie moet worden voorgeschreven die wel weer oplossend werken).

Dus de echte oorzaak van het extra maagzuur aan maken wordt niet aangepakt ook al is het een super middel.
Wellicht dat homeopathie daar verder in kan gaan want het is natuurlijk interessant waarom families vaak bekend zijn met zelfde soort ziektes die in andere families totaal onbekend zijn en dat al generaties lang. Dan kom je al op het terrein van aanleg, gevoeligheid, erfelijkheid, constituties etc.

Ik denk zelf bij homeopathische middelen dat de oorzaak dan vaker aangepakt kan worden, daar er gekeken wordt naar constitutie, aanleg en andere zaken. Dat is tevens de reden dat de ene patiënt andere homeopathische middelen voorgeschreven kan krijgen met dezelfde klachten als de andere patiënt. Tevens dat ziektes vaak echt over gaan wellicht doordat evenwicht binnen de patiënt (mens of dier) weer hersteld is.

De beperking van de homeopathie is o.a. dat er niet geopereerd kan worden, denk ik. Gelukkig kan dat regulier dan wel weer. Opereren kan vaak heel oplossend werken zoals bij het verwijderen van een blindedarm die ontstoken is. Doe je dat niet dan weet je ook zeker dat patiënt komt te overlijden, is een kwestie van afwachten. Ik denk niet dat homeopathie in alle gevallen iemand daarvan genezen kan krijgen.

Soms is ziekte echter zover in het menselijk lichaam gegaan of zo heftig acuut aanwezig dat je niet met homeopathie en regulier helaas beterschap kan krijgen. Dan is het pappen en nathouden en gaan voor kwaliteit van leven tot de dood erop volgt.
Hier is nog veel meer over te zeggen, maar dit kwam nu even in mij op nadat ik deze vraag van JP even heb laten bezinken.

Ik denk dat Leetje hier nog veel meer over kan zeggen.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:01

Jannepauli schreef:
Leetje: zie jij homeopatische middelen als medicatie, of ook als symptoomonderdrukkers?

Leuke vraag, wil je een kort of lang antwoord :D

Het kan allebei. In theorie wil je genezen en dus niet onderdrukken. Dat is het doel.
Daarvoor moet je kijken waar een klacht/ symptoom vandaan komt en die aanpakken.
En dat klinkt heel eenvoudig, helaas is dat het niet...
De oorzaak kan vele aspecten zijn, dat kan exogeen zijn (denk aan levensomstandigheden, voeding etc)
Maar ook endogeen, in je eigen weerstand/ immuunsysteem.
Heel vaak is het het samen. Een virus of bacterie is in principe exogeen. Maar de manier van reageren heeft ook met jou immuunsysteem te maken. Want de een wordt wel ziek en de ander niet.
Maar dat geld ook voor de levensomstandigheden. Het ene paard kan prima in een stoffige stal staan, of stoffig hooi eten, zonder te hoesten, de ander staat binnen 5 happen al te hoesten. (de vraag is natuurlijk of het goed is, maar dat even terzijde)
Vaak is het dus een combi van oorzaken, en zullen al die oorzaken dus een plek moeten krijgen om te genezen en niet te onderdrukken.

Belangrijk is dus wil je van genezen spreken in ieder geval iets te doen met je immuunsysteem, en dus met je constitutie (= de manier van reageren op alle vlakken, dus ook de manier van reageren van je immuunsysteem)

Hoe ik het homeopathische bekijk:
Je hebt de constitutie, wie je bent. Er gebeurd van alles in je leven, omstandigheden, ziektes, voeding etc. Dat zet druk op jou, op je lichaam, je immuunsysteem, op je gedrag op alles wie jij bent.
Stel jezelf voor als een hoge drukpan, dat is je constituie. En al die omstandigheden en gebeurtenissen zetten druk op die pan. Op en gegeven moment wordt de druk te groot en komt er stoom, en dat is een klacht/ symptoom. Jouw constitutie kan het niet meer aan en er komt een "melding" het gaat niet goed.

Andere vergelijking:
Je rijd in je auto en er gaat een motorlampje branden. Dat lampje geeft eigenlijk aan er gaat iets mis. Wat doe je? Naar de garage om het na te laten kijken.
Eigenlijk is een symptoom/ klacht niks anders dan het alarmeringslampje van je constitutie, dat er iets mis gaat. Tja wat doe je dan, naar de garage, oftewel naar de homeopaat :D
Zonder gekheid: Bij je auto kun je ook het lampje eruit trekken. Dan brand hij niet meer. En gewoon doorrijden. Het zelfde doe je als je een symptoom onderdrukt.

Ok nu terug naar jou vraag want t wordt al een aardig lang verhaal:
Er zijn middelen die puur alleen op het symptoom werken, puur alleen zeggen dit is het symptoom los maar op. Dan doe je dus niks in de pan, je doet niks met de motor van je auto. Je zegt alleen dat symptoom (die stoomwolk, het lampje moet weg) Die middelen heb je. En dat kun je doen, maar daarna, of tegelijkertijd moet je iets met die pan doen, of met je motor. En dit doen we in de homeopathie door een constitutie behandeling.

Een voorbeeld: Het middel apis (gemaakt van de bij) is een middel bij roodheid/zwelling/ pijnlijkheid (oftewel een bijensteek) Dit is een middel wat je puur in kan zetten bij bv een bijensteek en richt je je heel erg op het symptoom. Bij zo'n pure exogene oorzaak is dat genoeg en hoef je geen constitutiebehandeling.

Maar stel nu dat je een hond hebt (of een paard :D ) met jeukende huidklacht en ineens, wellicht door een aanleiding, of niet, krijgt dit dier een plek op zijn huid waarbij je de symptomen ziet, roodheid, zwelling, pijnlijkheid. Stel dat je dan apis inzet zonder iets verder te doen met de huidklacht, dan onderdruk je eigenlijk de klacht, omdat je niks doet met de oorzaak.
Dan druk je stoomwolk weg, je drukt hem terug de pan in, terwijl daar de druk alleen maar groter wordt.
Dan onderdruk je. En maak je de druk op de constitutie veel groter. Het gevolg is waarschijnlijk dat de klachten daarna alleen maar heviger zijn, of heviger terug komen op een later moment.

Een ander voorbeeld, van mijn eigen paard, jaren geleden toen ik net begon met homeopathie:
Mijn jonge ruin kreeg ieder voorjaar iets van koorts, een ontsteking of "gewoon" koorts, zonder andere symptomen. We hebben toen de laatste keer de koorts homeopathisch behandeld (En dat kan heel snel gaan! Binnen een uur koorts gedaald!)
Maar in principe onderdruk je dan ook de koorts. Wat prima is, dat moet ook op zo'n moment. Maar vervolgens is het wel zaak, waar komt dit vandaan? En ga je dus de constitutie behandelen (met als resultaat dat de koorts niet meer teruggekomen is) En dan is homeopathie dus genezend.

Het ligt dus niet zo zeer aan het middel of iets echt onderdrukkend op het systeem werkt, maar vooral op het hele beeld. Wat is de klacht, hoe is het ontstaan etc.
En of onderdrukken schadelijk is, dat is ook afhankelijk hoe "vol" jou pan is Of tewel hoe sterk je constitutie is. Als je paard een wond heeft, welke flink gaat ontsteken omdat hij in de sloot heeft gelegen en met veel "viezigheid" in aanraking is geweest, dan is antibiotica echt niet slecht.
Maar heeft je paard een bronchitis, zonder zo'n heftige aanleiding, maar van bijv een beetje stof. Dan i ALLEEN antibiotica onderdrukkend. Omdat je niet kijkt naar: Waar komt dit vandaan? Waarom heeft dit paard het?

Dus het geld in wezen voor alle medicatie, waar schrijf je op voor en wat doet het? Wat is ziekte? Waar zit het? Daar gaat het volgens mij om, in welke geneeswijze ook!
En in de homeopathie heb je daar gewoon hele mooie middelen voor, waarmee je die diepgang bereiken kan :D :D :D

Nu ben ik uitgepraat hoor, hoop dat het niet te lang is, te begrijpen is en dat jullie het interessant vinden!
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:08

Even een vraagje over die magnesium...iemand een idee welke voedingsmiddelen van nature rijk zijn aan magnesium ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:09

Volgens mij banaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:19

Fijn! Dat wist ik niet, Pien ! Dat banaan rijk was aan kalium wel, maar magnesium had ik geen idee...ik eet er elke dag, dus dat zit wel snor dan :)