Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:38

Neon schreef:
Je verzorgster heeft shirley niet in de steek gelaten toen er enkel en alleen maar gepoetst kon worden, waarom wil je haar dan de mogelijkheid ontnemen om bij haar afscheid te zijn? Zij was er ook voor shirley en dus ook voor jou toen shirley ziek was... het lijkt mij niet meer dan eerlijk dat je haar zelf laat beslissen of ze er bij aanwezig wil zijn...

De vorige eigenaar... tsja... ook zij heeft 16 jaar lief en leed met shirley gedeeld...

Verplaats jezelf eens in hun schoenen... hoe zou jij je voelen in hun plaats als de eigenaar dit tegen je zou zeggen? Eventuele irritatie van jouw kant is best begrijpelijk... maar moet je daarom 'straffen' door iemand niet toe te laten bij het inslapen? Zou het je niet een fijn gevoel geven als je even flink bent, en deze mensen toelaat en daarmee dus helpt?

Helemaal mee eens!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:05

Waarom moet de verzorgster erbij zijn? Ik heb toen ik destijds mijn paard heb laten inslapen de verzorgster ook bij het hele proces betrokken..(Paard was hoefbevangen). Zij is de dag van het afscheid ook geweest en heb haar op haar manier afscheid laten nemen..Maar bij het daadwerkelijke inslapen was zij er niet bij. Alleen mijn man en ik en ik had daar ook verder niemand bij willen hebben..
Is toch een stukje van jezelf en om dat te "moeten" delen??
Wil alleen maar zeggen, dat dat per persoon verschillend is en ik er echt geen behoefte aan had om andere mensen erbij te hebben.
Vernam in TS haar berichten dat zij daar ook moeite mee heeft...
Dus TS, doe gewoon wat je zelf graag wilt. Het is jouw paard en jouw afscheid..Met of zonder anderen..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:09

@Neon, dit vind ik dus tever gaan..

moonfish13 schreef:
Ik zou ze beiden het gunnen om erbij te zijn.
Zou het eerlijk gezegd egoistisch vinden om het een van beiden te ontnemen, maar wie ben ik.

Ik zou echt not amused zijn als het mij zou gebeuren dat ik daar niet bij mocht zijn.
Zelf verzorg ik al dik 6 jaar een paard en kan me best indenken hoe ik dat zou vinden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:42

wilmatj schreef:
Afscheid komen nemen mogen ze zoizo. Net zoals een aantal die hebben gereden op shir in mijn lessen.

Dat is toch ook al fijn als ze afscheid mogen nemen! Vind ook inderdaad dat het belangrijk is dat iedereen die om haar geeft afscheid kan nemen.
Kan mij ook voorstellen dat jij niet heel veel mensen bij het inslapen wilt hebben. Eventueel zou je ze na afloop afscheid kunnen laten nemen bij lichaam. Weet niet of ze daar prijs opstellen.
Alles is natuurlijk ook heel erg persoonlijk.

Wat vervelend dat je nog langer moet wachten. :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:53

Zammie schreef:
@Neon, dit vind ik dus tever gaan..

moonfish13 schreef:
Ik zou ze beiden het gunnen om erbij te zijn.
Zou het eerlijk gezegd egoistisch vinden om het een van beiden te ontnemen, maar wie ben ik.

Ik zou echt not amused zijn als het mij zou gebeuren dat ik daar niet bij mocht zijn.
Zelf verzorg ik al dik 6 jaar een paard en kan me best indenken hoe ik dat zou vinden.

Mijn mening, en dat mag. Wat ts zelf doet is niet aan mij maar ze vraagt meningen en dit is die van mij. Zou het oprecht heel erg vinden als de eigenaar me daar niet bij wil hebben.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:27

Het is jouw paard, en als jij er geen behoefte aan hebt dat er andere mensen aanwezig zijn tijdens het inslapen is dat je goed recht.

timokyana

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:29

Wat zou voor je paard het prettigst zijn, dat zou ik me afvragen.

Heel veel sterkte!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:56

Weet je wat het is? Mijn gevoel bij oud eigenaar is niet zo positief meer, en ik weet dat ze om shir geeft hoor.

Maar als ik afscheid moet nemen van iets of iemand, dan wil ik daar niet iemand erbij hebben waar ik me niet meer zo blij bij voel. Ik weet van mij zelf dat ik emoties nog wel eens de loop laat en dan gaat ut fout.

Maar andere kant van het verhaal dus dat ik het haar ook weer niet wil ontnemen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:27

TS, je geeft het eigenlijk zelf al duidelijk aan met je bericht. Je wilt het niet, het voelt niet goed, doe het dan ook niet. Laat ze van tevoren afscheid nemen en zorg dat je je volle aandacht bij je paard hebt als het werkelijk zo ver komt nu.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:12

Eens met Demo_love.
Het inslapen van een paard is geen sociale gebeurtenis met sociale verplichtingen, het is jouw moment met het laatste moment van jouw paard.
Mensen die ooit betrokken geweest zijn bij het paard op de hoogte stellen en hen de gelegenheid geven het paard een laatste keer te zien en op hun manier afscheid te nemen....prima.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:25

wilmatj schreef:
Weet je wat het is? Mijn gevoel bij oud eigenaar is niet zo positief meer, en ik weet dat ze om shir geeft hoor.

Maar als ik afscheid moet nemen van iets of iemand, dan wil ik daar niet iemand erbij hebben waar ik me niet meer zo blij bij voel. Ik weet van mij zelf dat ik emoties nog wel eens de loop laat en dan gaat ut fout.

Maar andere kant van het verhaal dus dat ik het haar ook weer niet wil ontnemen.

Zoals je het nu schrijft, zou ik (persoonlijk dus), de oud eigenaar een dag eerder afscheid laten nemen. Ook haar verzorgster vooraf afscheid laten nemen en zelf bij het daadwerkelijke inslapen alleen met de dierenarts en eventueel een goede vriendin voor steun zijn.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 10:46

Het verhaal gaat waarschijnlijk helemaal veranderen..
Oud eigenaar naait mij een oor aan! GVD wat ben ik boos!

Ik heb echt heeeeeel veel zorg en geld en tijd in shir gestoken, ik heb haar paspoort en ze was van mij!
Begint ze over een eigendoms bewijs.. Dat ze die heeft en dus ook op haar naam staat.

Shir heeft blijkbaar een stamboom..

Wat ben ik boos, misschien laat ik haar vandaag shir nog ophalen!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:55

Huh???

Heb geen idee wat er precies aan de hand is, maar de pony vervoeren lijkt me sowieso niet in haar belang!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 10:55

Sientje schreef:
Huh???

Heb geen idee wat er precies aan de hand is, maar de pony vervoeren lijkt me sowieso niet in haar belang!

Klopt, maar een pony die niet van mij is kan ik ook niet laten inslapen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:58

Wilma, het stoom komt uit je oren. Ga even rustig met een derde erbij en eigenaar rond de tafel zitten want dit is niet in het belang van je paardje! Begrijp je boosheid maar jullie zijn volwassen en moeten nu je eventjes over jullie persoonlijke gevoelens heen zetten en rond de tafel gaan zitten.
Enne als het paardje van iemand anders is, kan ze ook terug werkend de rekeningen betalen lijkt me zo.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 11:04

pien_2010 schreef:
Wilma, het stoom komt uit je oren. Ga even rustig met een derde erbij en eigenaar rond de tafel zitten want dit is niet in het belang van je paardje! Begrijp je boosheid maar jullie zijn volwassen en moeten nu je eventjes over jullie persoonlijke gevoelens heen zetten en rond de tafel gaan zitten.
Enne als het paardje van iemand anders is, kan ze ook terug werkend de rekeningen betalen lijkt me zo.

Ik ben nu in gesprek met haar.
Ik wil van haar weten of shir van mij is of van haar.

En als ze zegt van mij is het heel simpel, ik stuur haar alle rekeningen op en die kan ze vergoeden, en anders is shir lekker van mij en heeft ze het echt verpest bij mij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:05

.... maar wel de rekening betalen voor onderhoud, artsen, onderzoeken, alternatieve peuten, en medicijnen? Ik zou dan eerst even een optelsom maken en de rekening bij de 'eigenaar' indienen.
Wat is dit voor onzin?
Hoe lang is dit paard al in jouw bezit? Onder welke voorwaarden is het paard aan jou overgedragen? Juridisch klopt er helemaal niks van en dat zij mogelijk een stamboekpapier heeft waar zij als eigenaar vermeld is.. zegt helemaal niks. Heb je een kopie van het stamboekpapier?

Wat een raar spelletje... en dat alleen omdat de eigenaar bij het inslapen aanwezig wil zijn? Hoe laag kun je zakken.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:23

Jeetje wat een absurd verhaal... het lijkt wel een soap... arm paard... ik hoop dat jullie er uit komen zonder dat shirley hier de dupe van wordt...

Heb je een koopcontract?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 11:23

Jannepauli schreef:
.... maar wel de rekening betalen voor onderhoud, artsen, onderzoeken, alternatieve peuten, en medicijnen? Ik zou dan eerst even een optelsom maken en de rekening bij de 'eigenaar' indienen.
Wat is dit voor onzin?
Hoe lang is dit paard al in jouw bezit? Onder welke voorwaarden is het paard aan jou overgedragen? Juridisch klopt er helemaal niks van en dat zij mogelijk een stamboekpapier heeft waar zij als eigenaar vermeld is.. zegt helemaal niks. Heb je een kopie van het stamboekpapier?

Wat een raar spelletje... en dat alleen omdat de eigenaar bij het inslapen aanwezig wil zijn? Hoe laag kun je zakken.

leuker nog, ik had nog niet eens wat over gezegt of ze er wel of niet bij mag zijn.

Haar verhaal, ik zou haar in volledige lease nemen.. Klopt, maar na een aantal maanden zou ik haar overnemen, maar ze gaf me nooit een bedrag...
Na een tijdje gevraagt en ze zij: Door alle kosten van de dierenarts komt overname kosten voor shir en haar spullen ter vervallen..

dit geeft ze nu ook toe. Maar ze weigert letterlijk te zeggen dat shir van mij is..

ik heb haar paspoort, wist niet eens dat shir een papier had. Ze is een kruising vertelde ze mij altijd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:29

Wat wil die oude eigenaar nou precies van je? :o?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:37

Laat haar dan eerst maar eens het stamboekpapier tonen. Ook dat is overigens nog steeds geen eigendomsbewijs, tenzij ze bij het betreffende stamboek het paard heeft laten overschrijven ( er wordt dan een nieuw papier uitgegeven door het stamboek). Maar zelfs dan is het nog steeds geen bewijs van eigendom als het paard langer dan een bepaalde periode bij jou staat, volledig door jou verzorgd is en je alle medische kosten op je genomen hebt en zeker als ze geen enkele stem gehad heeft in de wijze waarop het paard medisch verzorgd is tot nu toe. Als zij jou gezegd heeft dat je geen lease en/of overname hoeft te betalen in de wetenschap dat jij het paard in eigendom wilde nemen, dan heeft ze afstand gedaan en is vervolgens alles wat er gebeurt, jouw beslissing. Zij is daarbij in gebreke gebleven door jou het stamboekpapier ( als dat er al is) te overhandigen, mét het paspoort.

Maar wat is nu eigenlijk haar bedoeling? Is ze het niet eens met de beslissing dat het paard mogelijk ingeslapen moet worden? Als zij eigendom én beslissingsrecht claimt ( wat in dit geval juridisch zeer discutabel is) , dan moet ze ook alle tot nu toe gemaakte kosten betalen en het paard ophalen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 11:40

IKbenEllen schreef:
Wat wil die oude eigenaar nou precies van je? :o?

Ja dat vraag ik me ook een beetje af.
Ik ben alleen 'not amused' dat ik echt veel geld stop in een paard wat niet van mij is ;(
waarvan ik zeker was dat ze van mij is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:46

Heb je gewoon gevraagd wat ze nu echt wilt en of zij denkt dat het in het belang van het paard is?

Als het paard nog haar eigendom is moet ze natuurlijk alle gemaakte onkosten vergoeden.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:54

Ik denk eerlijk gezegd dat ze hier gelezen heeft over dat je haar er eventueel niet bij wilde hebben... of ze heeft het via via gehoord...

Ben wel benieuwd naar wat ze nu eigenlijk van je verwacht... want dit is echt waanzin...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:59

Neon schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze hier gelezen heeft over dat je haar er eventueel niet bij wilde hebben... of ze heeft het via via gehoord...

Ben wel benieuwd naar wat ze nu eigenlijk van je verwacht... want dit is echt waanzin...

Dat zal zeker het geval zijn - zie hier:
Bo_Cassey schreef:
Als vriendin van de oude eigenaar kan ik zeggen dat ik weet dat ze ontzettend van Shir houdt. Ze heeft zoveel met dat paard gedaan, haar zoveel geleerd, we waren dagelijks urenlang met de paarden bezig.
Ze heeft zo'n grote stempel gedrukt op het welzijn en geluk van Shirley al die jaren dat ik persoonlijk ervoor zou kiezen Linda - en ook Shirley - het laatste moment samen te gunnen.