Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig veel gebruik maak om die reden van bach.
De theorie dat je met een emotie aanpakken, lichamelijke problemen oplost spreekt mij aan.
Abiola schreef:In Bach Bloesems zit volgens mij ook (nagenoeg) geen werkzame stof, en leunt ook sterk op het placebo effect.
Abiola schreef:In Bach Bloesems zit volgens mij ook (nagenoeg) geen werkzame stof, en leunt ook sterk op het placebo effect.
@ Onassa, je dieren knappen er waarschijnlijk van op omdat jij er sterk in gelooft, en je daarom anders gedraagt.
Onassa schreef:Maar hoe verklaar je dan dat mijn hond en mijn paard er binnen no-time op reageren???
Ik ben zelf best sceptisch en wil ook graag alles kunnen verklaren, maar ik zie wat er gebeurt en vraag me dan ook af...hoe kan dat?
Abiola schreef:Het ligt imo aan jullie gedrag dat jullie een verbetering waarnemen bij het dier. Er is nog nooit aangetoond dat Bach bloesem een betere reactie dan die van een placebo heeft, het doet dus niets. Als je je eigen gedrag verandert, zal een dier daar op reageren.
Yinnar schreef:Excusez? Dus door mijn gedrag is de pony hersteld van een niet functionerende lever en weet ik wat allemaal niet meer? Je bombadeert me nu tot Jomanda. Dat is toch juist een kwakzalver?
EstherHegt schreef:moonfish13 schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig veel gebruik maak om die reden van bach.
De theorie dat je met een emotie aanpakken, lichamelijke problemen oplost spreekt mij aan.
Ik probeer het genuanceerd te zeggen, dat jij Bach gebruikt heeft niets met paarden van doen, zieke paarden hebben helemaal niets aan die Bach druppeltjes.
Abiola schreef:Het ligt imo aan jullie gedrag dat jullie een verbetering waarnemen bij het dier. Er is nog nooit aangetoond dat Bach bloesem een betere reactie dan die van een placebo heeft, het doet dus niets. Als je je eigen gedrag verandert, zal een dier daar op reageren.