Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:10

Die lijkt me verschrikkelijk! Dan liever een bloempot :o

StalNollie

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:14

ja dat klopt vind ik ook, maar hij sloopt alles.. mischien dan de bloempot proberen met de harde onderkant die zijn er namelijk ook maar niet via internet kunnen vinden. maar ben bang dat ook hij deze kapot gaat krijgen en anders word het toch deze optie als men daar ervaringen van weet

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:21

heeft ie de GG ook stuk gemaakt dan?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:43

die wil ik niet omdat ik daar alleen maar negatieve verhalen over hoor qua gebit
en wil wel gewoon zijn gebit behouden

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:54

die verhalen zijn niet helemaal waterdicht hoor, heb je je paard in een stal?
dan zou ik hem daar ook maar uithalen, de kans dat zijn gebit daarvan slijt is groter dan van de GG

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:05

nee loopt altijd 24/7 in wei... maar je hoort het van de GG wel regelmatig en bij de bloempot nog nooit gehoord wil het risico gewoon niet nemen

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:39

newmom schreef:
oh hahah ik moest erg lachen om die boze shet met graasmasker/korfje.. geweldig.
Hier staan mijn shetten wel op een kleiner stuk, apart van elkaar omdat ze hengst zijn,
en vrij kaal en droog, uiteraard voer ik ze hooi bij, en ook brok omdat ze voor de wagen lopen samen.
Maar het commentaar wat ik soms al krijg uit de buurt, omdat ze op een kleiner stuk staan als de moddervette shetten van de buurman.. niet normaal.
(even offtopic, maar moet effe afreageren )
Dan denk ik, waarom moeten al die shetten waar niks mee gedaan word zich eigen hartstikke dood vreten?
waarom is dat niet zielig? en mijn shetten (en met mij velen) wie kort staan, mooi gezond lijntje hebben, een graasmasker dragen etc. iig de shetten waar voor 'gezorgd' word, die zijn dan direct zielig..

ik weet wel dat die mensen er geen verstand van hebben, maar ik vind het soms zo vervelend.
vraag dan altijd maar als mensen ze er slecht uit vinden zien.. antwoord is dan wel altijd 'nee' ...
maar toch..

zo, eigenlijk geen bijdrage aan t topic, maar toch gezegd.. :D

het is wel een paardvriendelijker oplossing.....

helaas heb ik niks over de wei(management) te vertellen en ben ik al blij dat ik een betaalbare plek heb gevonden waar die het hele jaar buiten kan lopen met shets en een schuilstal heeft (en de verzorging gedaan word). anders hadden ze op strookbegrazing gestaan (en wel met zn 12en bij elkaar (al vinden ze elkaar niet allemaal even aardig), de overige 6 met meer risico op HB staan op een kaalstuk, ergens anders)
hij is nog nooit bevangen geweest en qua acceptabel aan de maat (vreet zich niet overvol) de zomer door en viel genoeg af in de winter. afgelopen winter lang buiten gestaan op gras en weinig op hooi dus ook niet extreem afgevallen en nu dus op een groeizame (meer dan vorig jaar) volle wei met een kleinere kudde. kortom tijd voor maatregelen....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:52

Breghje schreef:
merrieveulen schreef:
absoluut! voor een tientje verschil ga ik ook niet meer met naald en draad aan de gang hoor! ;)

Gat in de markt? :D

haha ja wie weet! punt is alleen dat het voor anderen niet meer zo voordelig gaat zijn als ik ook uurloon moet doorberekenen. aangezien alles wat ik eraan doe ook handwerk is...
voor mezelf is dat prima te doen natuurlijk.

dat bruine plastic 'bakje' is geen echte korf. dat is een bakje met kleine gaatjes waardoor water er wel in kan, maar waarmee ze echt niet kunnen eten. Faram had zo'n ding aan toen hij met koliek op de kliniek stond.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:25

mm oke,, thanks... inmiddels is de korf weer gesloopt dus ga nu toch echt dan voor de bloempot met harde onderkant en niet dat rubberen. heb ze alleen nog niet kunnen vinden op internet moet ik naar epplejeck rijden in eindhoven die had ze nog wel liggen vorige week, laatste poging en dan geef ik op

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:30

StalNollie schreef:
mm oke,, thanks... inmiddels is de korf weer gesloopt dus ga nu toch echt dan voor de bloempot met harde onderkant en niet dat rubberen. heb ze alleen nog niet kunnen vinden op internet moet ik naar epplejeck rijden in eindhoven die had ze nog wel liggen vorige week, laatste poging en dan geef ik op

Heb je de Best Friend wel geprobeerd dan? Kan me niet voorstellen dat ze die kapot krijgen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:53

welke zijn dat dan

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:59

op Agradi.nl staan korfjes van Kerbl, die hebben wij ook. kosten 12,95 en wij doen met beide korfjes nu al zo'n jaar geloof ik. in de winter hebben ze het niet aan maar toch...

Best Friend... ik ga even googlen haha! ben benieuwd!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:02

oh wauw die lijken me ook niet verkeerd! denk dat we deze ook maar eens gaan testen. ik kan me zomaar voorstellen dat het nylon minder snel slijt, en het is ook makkelijker om er een reparatiestukje bij op te naaien.

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:03

maar waar kun je deze kopen dan, denk haast niet dat het iets is, hij kreeg gewoon de vloermar kapot terwijl deze in de korf zat,... hij word echt erg boos haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:05

ik ga hem bestellen, en hem vermaken haha met bont en ga nog een poging doen, lukt deze neit ga ik die met de hardere onderkant doen. en dan is het echt de laatste poging HAHAHA

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:11

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:58

Ik heb nu de GG testweek geprobeerd en een vermaakte korf (met het neus gedeelte eruit en het gat wat groter)
En moet toch zeggen dat de kord mij nu uiteindelijk het beste bevalt, daar krijgt ze net iets meer mee binnen dan met de GG en blijft ze gewoon goed.
En bij de GG moet ik bij blijven voeren, dat terwijl er genoeg op het land staan.
En haar darmen blijven nu ook rustiger :D
Dus de GG gaat definitief terug :)

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:16

Even een vraagje;
pony heeft nu sinds enkele dagen een graaskorf aan, voorlopig alleen nog maar overdag.
Nu weet ik niet hoelang het duurt voor ze daar handig mee zijn maar hoeveel moeite hij ook doet, op 5min heeft het arme ding misschien twee grassprietjes te pakken gekregen. Het is natuurlijk de bedoeling dat hij minder eet maar nu krijgt hij gewoon niks meer binnen.

Kan het zijn dat het gras te lang is? Want elke keer dat hij met z'n neus in het gras duwt, duwt hij al het gras plat ipv dat het door dat gat komt. Hij heeft het grasmasker van Pagony aan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:12

Als het gras te lang is kan het voor de "ongetrainde graaskorf drager" nog wel eens lastig zijn. Ze moeten dan die heen-en-weer beweging wat meer maken dan normaal. Korter gras is dan wel wat makkelijker, want daar hoeft ie alleen van bovenaf op te duwen.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit met buiten zetten en zo, maar misschien kan je m van te voren wat hooi geven, zodat hij niet helemaal staat te verhongeren ;)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:21

Mijn merrie staat met een graas masker omdat ze van teveel gras helaas koliek krijgt.
Ze is al vrij dun en moet eigenlijk juist aankomen maar dit gaat dus niet op deze manier.
Nou krijgt ze ook van dit masker kale plekken, iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ze moet er zeker 4 dagen in de week mee lopen (i.v.m. nieuwe strook gras)
Ze loopt 24/7 buiten.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:37

toch (extra) hooi bijvoeren in die periodes en het gras beperken als het te lang is.

kale plekken word door de meeste verholpen door bontjes er om heen te naaien.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:53

blacknorton: bedankt voor je reactie.
Ik sta met haar op een pensionstal dus ik kan helaas niks veranderen aan het aantal gras..
Ze krijgen 2x per week een nieuwe strook gras bij (groep van 16 merries)

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:56

Oké, bedankt voor de reacties.
Het is mijn pony/ weide niet maar zal het zeker doorgeven aan de eigenares, dan kunnen we inderdaad misschien hooi voorzien.
Hij staat 24/7 het hele jaar door buiten, dus hij heeft gelukkig wel alle tijd van de wereld om grasjes te zoeken. :)

Nu heeft hij het graasmasker alleen nog maar overdag aan om te wennen en ik merk wel dat wanneer ik het uitdoe, hij zich meteen op het gras stort en dus zoveel mogelijk in een keer probeerd te eten.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:58

ik ken het probleem van het niet eigen beheren van het weidemanagement.
ik zou toch kijken of je je pony bij kan voeren als die echt te dun word en dan het liefst met een vezelrijk product ipv krachtvoer. succes

ellarose, ik zou dan wel oppassen als die zich na het af doen zoveel mogelijk probeert te eten.
dan kan je beter het gat van de graaskorf iets groter maken zodat hij er aan went, of aan de hand op een kaler stuk oefenen succes

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:01

blacknorton: zelf heb ik ook wel een weiland maar i.v.m. die koliek durf ik het niet zo goed aan.. (bij mij is niet de gehele dag toezicht) gelukkig word ze nog niet echt te dun maar vind haar aan de dunne kant zeker voor haar ras (schwarzwalder fuchs) Ik voer muesli bij, zeker geen krachtvoer.. daar word ze alleen maar vervelend van! Bedankt voor de tips