Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Door de droogte is het erg stoffig buiten, in de rijbak maar ook op het weiland.
Mijn paard heeft duidelijk last van het stof. Als ik hem van het land af haal dan zit er in zijn neus gaten wat snot dat zwart is geworden door het stof. Ook is hij heel erg veel aan het briesen als hij in het land staat. Tijdens het rijden heeft hij tijdens het aandraven een opstart kuchje en briest hij ook abnormaal veel.
Nou kwam ik toevallig vliegenmaskers tegen met een neusflapje er aan, een zoals deze b.v
http://www.agradi.nl/product_pics_500/4045083.jpg
Wat denken jullie zou zo`n neusflapje het stof een beetje tegen kunnen houden, zodat hij er minder last van heeft. Of werkt zo iets totaal niet tegen stofallergie?
Ik ben benieuwd wat jullie er van denken, en misschien is er wel iemand met ervaring die kan vertellen of het werkt of niet.
flappie2 schreef:Oke, zo`n netje zal dus niet echt helpen tegen het stof.
Mmm..... heeft iemand een ander idee om er voor te zorgen dat hij minder last heeft van het stof.
De bak word al nat gehouden, maar de grond in het land is ook erg stoffig.
Z`n neus gaten zitten echt helemaal vol met zwart (door het stof) opgedroogd snot. Schoonmaken helpt niet, want het zit er zo weer. Ik vind het zo sneu dat hij er zo`n last van heeft.
Glossi schreef:Iemand ervaring met nostrilvet?? Wij sproeien het land en padock sinds 3 dagen, is ook al een heel verschil.
Barbara88 schreef:Met mijn paard schiet het ook nog niet zo op. Hij hoest nog steeds. Ik geef hem nu luchtweg compositum en het is wel wat verbeterd maar nog steeds niet goed. Hij heeft af en toe een hele erge snotneus, het is dan echt groen slijm wat eruit komt. Ik ben eigenlijk toch van plan om er binnenkort een DA bij te halen. Hij staat op stro maar wel in een buitenbox met luik dat gewoon dag en nacht open staat dus hij kan als hij op stal staat wel de hele tijd met zijn hoofd naar buiten.