Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperRoos schreef:Pellie, ik zit zelf niet bij Laarakker maar bij een soortgelijk iemand, zij heeft wel contact met hem over dingen die zij niet vaak gezien heeft, zoals enkele dingen die ze bij Fiek tegen kwam..
Crista, fijn dat er redelijk goed nieuws is. Roza aardig stabiel zo te horen, was ze nu niet vroeg in de ochtend en gevast geprikt dan?
Heza_Yankee schreef:Ik mag er toch vanuit gaan dat een DA weet hoe het zit en dat ik hem niet hoef te wantrouwen. Daarom ga ik vanmiddag eens vragen hoe het zit. Misschien heeft hij een hele logische uitleg. Ik heb er namelijk GEEN verstand van. Ik lees hier regelmatig dat de ene waarde goed is en de andere waarde te hoog. Zou dan dus ook niet moeten kunnen?
SuperRoos schreef:Er wordt met verschillende referentiewaarden voor verschillende hoeveelheden gemeten.. Dit verschilt bijvoorbeeld bij GD en Vetmed al enorm en dan zijn er nog veel andere laboratoria... Daarom is het zo belangrijk de juiste referentiewaarden bij de hand te hebben, anders kun je nog weinig met je uitslag..
Qua dat je je dierenarts niet zou moeten wantrouwen, blijkbaar dus wel..
Hoe vaak is in het topic niet naar voren gekomen dat gewoon bij hoefbevangenheid, stress en na voerbeurten bloed afgenomen wordt wat een vals zeer hoge positieve uitslag biedt..
Ook op de site van de GD staat uitzonderlijk vermeldt dat zowel voor glucose als insuline nuchter bloed afgenomen moet worden omdat dit anders de resultaten beïnvloed..
Ik wil niet ' betweterig' over komen maar heb zelf 300 euro 'weg kunnen gooien' omdat dierenartsen toch onder die omstandigheden bloed hebben afgenomen omdat ik ook niet beter wist toen.. Ik kan me daar nog erg kwaad om maken...
Mijn tip aan iedereen dus, zoek zelf tot de bodem uit wat er moet gebeuren zodat je zekerheid hebt dat je geld goed wordt besteed..
Heza_Yankee schreef:Het enige dat ik weet is dat het bloed naar een lab in Duitsland is gegaan en de uitslag heb ik telefonisch doorgekregen. Ik ga vanmiddag ook meteen vragen of ik de bloeduitslag zwart op wit kan krijgen.
SuperRoos schreef:En had je het 'getal' van de insuline wel gehad? Ik heb hier namelijk de referentiewaarden liggen waar vetmed mee meet mocht het dat lab zijn..
Goed dat je ze zwart op wit neemt!