[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:30

ik zeg t heel voorzichtig...

indi staat nog steeds naakt en zonder schuren 24/7 buiten... ben echt superblij en hoop dat t zo blijft!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:17

ik denk eigenlijk dat we gewoon hartstikke optimistisch zijn :D
en dat zodra de nachttemperaturen boven de 10 graden blijven we alsnog allemaal een deken er op moeten gooien.

hoorde nog van iemand die zei van je moet niet naar de dagtemperatuur kijken,maar naar de nachttemperatuur.
die vliegjes komen pas los als het snachts boven de 10 graden blijft..

denk ik eigenlijk ook wel.
nou ja tot die tijd staat ap lekker zonder deken. en dat mag ook wel,hij heeft al zo vaak zo'n ding om

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:34

Die van mij had gisteren per ongeluk zonder deken gestaan doordat de stagiare dacht dat ze de deken af moest doen. Vanmiddag zag ik dat Vies een stukje van zijn manen had geschuurd. De haren zagen er helemaal 'ruw' uit. Beetje jammer!

De staart is nog steeds rustig en zijn oren vallen ook nog wel mee. De schilfers en de rode huid heb ik ook niet meer gezien.
Morgen heb ik wedstrijd en daarna denk ik dat ik hem met anti-jeukshampoo even was voordat hij weer op de wei mag spelen.
Ze staan nu voor de tweede nacht snachts buiten.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:37

ellepel schreef:
en dat zodra de nachttemperaturen boven de 10 graden blijven we alsnog allemaal een deken er op moeten gooien.

hoorde nog van iemand die zei van je moet niet naar de dagtemperatuur kijken,maar naar de nachttemperatuur.

nou ja tot die tijd staat ap lekker zonder deken. en dat mag ook wel,hij heeft al zo vaak zo'n ding om

Hoe kan het dan dat de mijne al (flink) schuurt? Vreemd genoeg mag ik aan de schuurplekken niet zitten; dat doet kennelijk pijn....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:47

Wuswa, dat heeft de mijne ook zodra hij schuurt en daarom ben ik er niet van overtuigd dat het eczeem is bij de mijne. Zodra de huid dik en rood wordt, is het gevoelig als ik eraan zit. Eromheen is het juist extra lekker. Jeuken doet het dus wel, maar het is ook geirriteerd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:13

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 00:10

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 07:04

Die wiemerskamper heb ik vorig jaar ook naar zitten kijken en het ziet er interesant uit, maar ik houd het toch liever bij de deken.

Die SIH is een koopje trouwens, dus voor wie een paard heeft die eronder past?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:23

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:00

wuswa schreef:
ellepel schreef:

Hoe kan het dan dat de mijne al (flink) schuurt? Vreemd genoeg mag ik aan de schuurplekken niet zitten; dat doet kennelijk pijn....

geen idee,maar niet elke eczeem is hetzelfde natuurlijk.

vreemd dat je niet aan die schuurplekken mag zitten.
ap vond dat altijd heerlijk om dan te kriebelen.

wij hebben op stal een aantal dieren die luis hebben gehad,die mocht je ook niet aanraken.
de luizen doen blijkbaar pijn op/in de huid.
maar nu die behandeld zijn is dat helemaal over

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:31

Bij die advertentie van de Wiemerskamper staat bij dat ze dit IN COMBINATIE MET aangepast voeren doen en ze daardoor zonder deken kunnen lopen.
Maar dan weet je toch niet of het aan dat spul ligt of aan het voer? ;)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:09

Citaat:
geen idee,maar niet elke eczeem is hetzelfde natuurlijk.

vreemd dat je niet aan die schuurplekken mag zitten.
ap vond dat altijd heerlijk om dan te kriebelen.

wij hebben op stal een aantal dieren die luis hebben gehad,die mocht je ook niet aanraken.
de luizen doen blijkbaar pijn op/in de huid.
maar nu die behandeld zijn is dat helemaal over

Ik heb even ge-google-ed op luis bij het paard en kennelijk komt het met name voor in de winter en het vroege voorjaar. De mijne heeft geen last in de winter. Hoe moeilijk te accepteren het ook is.....ik vrees dat ik een atactisch 3-jarige heb met ZE.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:11

opisop_shop schreef:
Bij die advertentie van de Wiemerskamper staat bij dat ze dit IN COMBINATIE MET aangepast voeren doen en ze daardoor zonder deken kunnen lopen.
Maar dan weet je toch niet of het aan dat spul ligt of aan het voer? ;)

Exact. Dat is waarom hier de DA zegt dat wát je ook probeert bij jeuk in het algemeen, je het minstens twintig dagen moet doen en niet in combinatie met wat anders. Zo kom je er beter achter wat de oorzaak is.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:28

maar soms is het juist de combinatie die er voor zorgt dat de jeuk minder wordt...

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:31

opisop en lusitana: dat was ook gelijk mijn gedachte; het zou praktischer zijn als iedereen zijn aangepaste dieet zou publiceren (eventueel icm welk smeersel) dat ervoor zorgt dat hun paarden "burka"-loos de zomer door kunnen.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:09

Britt_Pit schreef:
opisop en lusitana: dat was ook gelijk mijn gedachte; het zou praktischer zijn als iedereen zijn aangepaste dieet zou publiceren (eventueel icm welk smeersel) dat ervoor zorgt dat hun paarden "burka"-loos de zomer door kunnen.

Mijne krijgt subli ponybrok( jaja het is heus een paard)
hippo excema
en de "trigger" plekken smeer ik in met hippo itch care gel.
Geen deken dus op mijn paard.
Verder krijgt hij gewoon weidegang en voordroog.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:52

Ik voer Havens 'The Green Vet' Reform-Kruiden-Muesli (1/4 kg), af en toe Slobber van Havens (1/2 kg), Foenegriek, lijnzaadkorrels en kuil. Tot nu toe smeer ik nog niets en heeft ze ook nog geen deken op.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:50

Jammer dat het niet de maat is van mijn paard.

Ik heb mijn paard weer onder z'n deken vandaan gehaald, het gaat hier nog steeds wel goed :j sinds ik Traumeel op z'n halsspier smeer heb ik het idee dat de jeuk weg is.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:56

Heb mijn paard voor 't eerst dit jaar en dus toch voor de zekerheid een ecz.deken op. Liever 'n keer te veel dan te weinig ;)
En hij staat in een erg ruime paddock (met meerdere paarden). Krijgt 2x hooi per dag. (in totaal iets minder dan een halve plak van een grote baal) met aanvulling 's ochends een kwart kilo wiesencobs. Er is wel altijd stro ter beschikking om te knabbelen. Daar doet hij het tot nu toe nog hartstikke goed op. Straks wordt de weide er weer bij betrokken, maar daar zijn we nog niet helemaal uit. Ik wil zelf 't liefst zo min mogelijk vet gras.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:03

Wisse gaat nog wel goed tot nu toe.
Heeft sinds vrijdag dus een vliegenmasker om, om zn voorpluk te beschermen want daar leek hij wat jeukig te zijn. Kan ook van het verharen komen want daar poets ik niet echt...
Eerdaags komt de pagony-hoofdkap er bij aan, moet ik alleen weer even in de weer om de clipjes vast te maken.
Nu ligt namelijk net de eerste 10cm achter de oren ook nog bloot, dan niet meer :)

Hij kan prima schuren tegen het hek of de containers maar dat doet hij niet, dus heeft blijkbaar geen jeuk.
Wel een geirriteerde manenkam, met name vlak voor de schoft. Is ook de plek waar de deken strakker staat, dus zal ook daardoor wat irritatie geven, maar was met hals+regendeken ook zo, dus is enkel verergerd door de deken maar niet ontstaan door de deken.

Ik las net trouwens iets over Wonderolie, iemand daar ervaring mee met zn eczemer? Schijnt een giga-haargroeizalfje te zijn voor mensen, ik las dat Wildgirl het heeft gebruikt voor haar eczemer met goed resultaat (fikse haargroei op kale plekken).
Topic:
Focussed @ [MW] Goede ervaring Wonderolie wbt (wimper)haargroei!

Wildgirld:
Wildgirl schreef:
Voor de mensen die zich afvragen of het bij paarden werkt: JA!
Ik heb het een seizoen bij een gigantische eczemer gebruikt en dan doet het echt wonderen, 2 flesjes per week gingen erdoor.
De jeuk werd minder, de huid werd soepeler en genas veel sneller en er kwam zo'n 3 tot 5 cm haar PER WEEK bij(met 2 x daags smeren).
Hetzelfde, maar iets minder spectaculaire, effect boekte ik trouwens met uierzalf, dat hield ook nog eens vliegen weg

Schijnt maar iets van E2,50 voor een flesje te zijn.
* gaat het denk ik toch maar kopen om te proberen? :D*

Ben trouwens vandaag begonnen met biergist bij Wisse.
Hoeveel gaven jullie daar ook alweer van?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:43

ja voor dat geld is het zeker het proberen waard! Ben erg benieuwd naar je bevindingen te zijner tijd1 :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:46

ik heb dat topic gezien,en eigenlijk wil ik die olie wel op mijn hoofd smeren.
misschien dat ik dan wat meer haar krijg :+

ik geloof niet in dat soort middelen, en bewijs is er volgens mij ook niet dat het werkt.
ik denk dat de massage op die plek wel een heleboel doet voor de doorbloeding en dus de haargroei?

biergist:
ik gaf appie in het verleden de dosering voor mensen plus nog 4 tabletjes erbij..geloof ik, ik weet het niet precies meer.

heb nu toevallig thuis een potje staan voor mezelf :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:00

Ik ga straks appelazijn met honing door de slobber geven. Hopen dat ze het lust.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:04

waarom honing?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:12

ikenindi schreef:
maar soms is het juist de combinatie die er voor zorgt dat de jeuk minder wordt...

Dat kán, dan werken beide producten/methodes niet op zichzelf. Ook daar kom je zo snel achter.