Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maatje31 schreef:A@ zahlina...wodrt jou paardje vandaag ook ingeslapen? Zo ja heel veel sterkte! Ik wist geneeens dat er verschillende manieren waren om in te slapen. mijn poownie kreeg eerst een spuitje waarbij ze een soort van roesje kreeg (ik moet haar vasthouden maar ze stond al te waggelen op haar benen) de de 2de spuit vallen ze op de grond...
Meiden 1 tip! zeg tegen je DA dat ie er genoeg inspuit! mijn pooownie was al oud (28) maar bleek dus ene heeel sterk hart te hebben en na 15 minuten zag ik nog haar aderen kloppen (maw ze leefde nog) klinisch niet zei de DA, nou dat hoop ik dan maar....er waren iig geen reflexen meer te zien in haar ogen maar het harte pompte nog wel duss
En bij mijn kat hetzefde meegemaakt..hart bleef ook kloppen ondanks dat ze mega oud was....
dus mijn les heb ik geleerd extra dosis erin! heel veel strekte meiden! hoop dat alles goed gaat, je kan het maar 1x doen en dan moet het goed gebeuren! want bij mij blijft het maar aan me knagen...dat het niet helemaal goed gedaan is in beide gevallen en is al jaren geleden!
muiszje schreef:pff,, het is wel heel moeilijk allemaal. Ben je op stal denk je "nu moet ik leuke dingetjes met dr doen, laatste volledige dag" maar ik wist niet wat. Heb pep dr staartje gewassen en ben wezen wandelen (nu ze op pijnstillers staat is ze weer in voor een flinke wandeling) maar verder wist ik het niet meer. Heb dr meer bananen gegeven vandaag dan normaal in een hele week maar het is zo moeilijk omdat ik telkens het gevoel heb dat ik pep een "leuke speciale laatste dag" moet bezorgen, maar hoe dan? Uiteindelijk staat ze het liefst grasjes te eten, dus heb haar ff in de kleinere wei gezet die nog vol met gras staat.. maar het voelt zo stom. Kon alleenmaar naar haar kijken, wat heel fijn was, maar het voelt zó hulpeloos.
Nu pepper alweer 2,5 week op de pijnstillers staat merk ik hoe ze écht is, in de zin van, nu kan ze doen en laten wat ze wilt.. nu ze weer fanatiek meewandeld en me af en toe de bosjes in sleurt merk ik dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, want zonder pijnstillers wil ze het erf niet af. De verleiding is groot om te denken: waarom niet altijd op pijnstillers dan?
Nu ze kan rennen naar hartelust merk ik dat ik echt niet te vroeg ben geweest met mn keuze.. ook zie ik dat, omdat ze niet geremd wordt door pijn en haar botjes niet zeggen: HO! dit doen we niet, want nu wordt het pijnlijk en dus erger, haar beentjes écht op zijn. Aan haar "goede" springgewricht komt nu ook een zwelling en zodra ze even meer dan een kwartiertje op stal staat lopen haar beentjes vol. Kogels zijn continu dik en warm. Dus er is voor mij geen weg terug, zeker omdat ze nu nog "stukker" is dan eerst.
Hoe cru is het om zelf vandaag alvast een zeiltje neer te leggen bij de plek waar pep straks ligt, terwijl pep in de wei naar me kijkt alsof ik met eten loop. Ook continu "dit is de laatste keer dat ik haar voer klaarzet" "dit is de laatste keer dat ik haar mest uit stal haal" "dit is onze een na laatste wandelingen samen". ik voelde me heel erg groot toen ik vandaag met pep ons oude rondje door de polder liep. Even helemaal de trotste paardenbezitter in de hele wereld, en dan komt het besef opeens weer naar boven. Mijn bolliewollie liep te snurken naast me, want wat was het koud en spannend allemaal.
Het liefst zou ik vannacht in haar stal slapen, maar wat help ik pep daarmee? Ik ben aan het twijfelen of ik vanavond later nog langsga of niet.. ik kan toch niets meer doen. stal en voer zijn al gedaan en pep heeft toch geen besef wat er komen gaat, het voelt echt zo naar..
Mindim schreef:@Zahlina, geen roes betekent een rotdood voor het paard, ze spuiten gelijk de dodelijke vloeistof in en daar gaat een paard heel raar dood van. Dus het is niet alleen voor de mens niet leuk, voor het paard ook niet, snap ook niet dat een hele goede da dat adviseert.
Je laat vandaag 2 oudjes zo inslapen als ik het goed begrijp?
@Muiszje, veel sterkte vandaag gewenst.
Ik vind de titel van het topic verwarrend, paard is toch niet goed? Of in het begin wel en nu niet meer?
Mindim schreef:@Zahlina, geen roes betekent een rotdood voor het paard, ze spuiten gelijk de dodelijke vloeistof in en daar gaat een paard heel raar dood van. Dus het is niet alleen voor de mens niet leuk, voor het paard ook niet, snap ook niet dat een hele goede da dat adviseert.Je laat vandaag 2 oudjes zo inslapen als ik het goed begrijp?
@Muiszje, veel sterkte vandaag gewenst.
Ik vind de titel van het topic verwarrend, paard is toch niet goed? Of in het begin wel en nu niet meer?
Litterbox schreef:muiszje schreef:pff,, het is wel heel moeilijk allemaal. Ben je op stal denk je "nu moet ik leuke dingetjes met dr doen, laatste volledige dag" maar ik wist niet wat. Heb pep dr staartje gewassen en ben wezen wandelen (nu ze op pijnstillers staat is ze weer in voor een flinke wandeling) maar verder wist ik het niet meer. Heb dr meer bananen gegeven vandaag dan normaal in een hele week maar het is zo moeilijk omdat ik telkens het gevoel heb dat ik pep een "leuke speciale laatste dag" moet bezorgen, maar hoe dan? Uiteindelijk staat ze het liefst grasjes te eten, dus heb haar ff in de kleinere wei gezet die nog vol met gras staat.. maar het voelt zo stom. Kon alleenmaar naar haar kijken, wat heel fijn was, maar het voelt zó hulpeloos.
Nu pepper alweer 2,5 week op de pijnstillers staat merk ik hoe ze écht is, in de zin van, nu kan ze doen en laten wat ze wilt.. nu ze weer fanatiek meewandeld en me af en toe de bosjes in sleurt merk ik dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, want zonder pijnstillers wil ze het erf niet af. De verleiding is groot om te denken: waarom niet altijd op pijnstillers dan?
Nu ze kan rennen naar hartelust merk ik dat ik echt niet te vroeg ben geweest met mn keuze.. ook zie ik dat, omdat ze niet geremd wordt door pijn en haar botjes niet zeggen: HO! dit doen we niet, want nu wordt het pijnlijk en dus erger, haar beentjes écht op zijn. Aan haar "goede" springgewricht komt nu ook een zwelling en zodra ze even meer dan een kwartiertje op stal staat lopen haar beentjes vol. Kogels zijn continu dik en warm. Dus er is voor mij geen weg terug, zeker omdat ze nu nog "stukker" is dan eerst.
Hoe cru is het om zelf vandaag alvast een zeiltje neer te leggen bij de plek waar pep straks ligt, terwijl pep in de wei naar me kijkt alsof ik met eten loop. Ook continu "dit is de laatste keer dat ik haar voer klaarzet" "dit is de laatste keer dat ik haar mest uit stal haal" "dit is onze een na laatste wandelingen samen". ik voelde me heel erg groot toen ik vandaag met pep ons oude rondje door de polder liep. Even helemaal de trotste paardenbezitter in de hele wereld, en dan komt het besef opeens weer naar boven. Mijn bolliewollie liep te snurken naast me, want wat was het koud en spannend allemaal.
Het liefst zou ik vannacht in haar stal slapen, maar wat help ik pep daarmee? Ik ben aan het twijfelen of ik vanavond later nog langsga of niet.. ik kan toch niets meer doen. stal en voer zijn al gedaan en pep heeft toch geen besef wat er komen gaat, het voelt echt zo naar..
Ahhhhh wat heb jij dit prachtig omschreven, de tranen staan bijna in mijn ogen. Je maakt de beste en moeilijkste keus voor Pepper. Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe vandaag.
KiWiKo schreef:Muiszje.............
het paard weet het allang......... paard weet dat dit gaat gebeuren vandaag....... paarden zijn gevoelsdieren en vooral ontzettend spiritueel.........
Jouw paard is het eens met jouw beslissing, anders had je hele andere taferelen gehad....... jouw paard is nieuwschierig naar wat zijn nieuwe toekomst hem gaat brengen........
voel je er goed bij, je paard is het ermee eens en wil ook overgaan....... tis een goede beslissing geweest