Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:48

Wat mooi dat het weer zo geod gaat! je bent er nog lang niet maar elk stapje dat het ebter gaat is een vooruitgang:D Het is mooi dat ze weer een beetje meer eet en gewoon weer ligt te slapen

Ik heb echt zoooveel respect voor wat jij allemaal voor joun paardje doet!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:59

Geweldig om deze vooruitgang weer te kunnen lezen! Och en laat die tranen maar lekker de vrije loop zou ik zeggen. :(:) Ik kan het me zó voorstellen! Wij als lezers vinden het allemaal al verschrikkelijk, dus hoe moet het voor jou dan niet zijn om je eigenste lieveling zo te zien. Positieve vibes blijf ik jou kant op sturen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:19

Je doet het geweldig Renaat! :j
En wat goed dat ze weer gelegen heeft :)

Maak je binnenkort nog nieuwe foto's?
Het is inmiddels al weer zoveel mooier als op de laatste foto's in dit topic...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:33

Super dat het zo goed gaat met je pony! En ik weet zeker dat het straks allemaal best mooi geneest. Ondanks dat dit in 1e instantie hele vieze wonden zijn en lijken, geven ze vaak wel de beste genezing. Op mn werk hebben we ooit een paard gehad, die had het in iets mindere mate, maar daar zijn enkel 2 streepjes als litteken overgebleven. Ik ga ervanuit dat dat bij de jouwe ook zo is!

Beterschap!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:18

Wat fijn dat het zo goed blijft gaan en je pony zich duidelijk ook steeds beter gaat voelen. Dat is een goeie indicatie dat het ook met haar echt beter gaat. Fijn meis.

Zilverwater klinkt als een waardevol iets om in de stalapotheek te hebben en is zeker iets wat ik als optie ga onthouden.
Het is vaak maar net waar iemand goede ervaringen mee heeft, maar dit soort info is in ieder geval handig om in je bovenkamer op te slaan voor't geval je zelf - niet te hopen - moet zoeken naar iets wat werkt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:50

Francis: Wij hebben er al heel veel gruwelijke grote wonden mee behandeld......en allemaal met geweldig resultaat!

(Wij hebben 's winters meestal rond de 100 paarden staan in opfok en soms heb je de pech dat er wel eens een ongelukje gebeurd).

Maar dit spul is absoluut geweldig!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:54

Wat een heerlijk nieuws. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de tranen nog steeds heel hoog zitten, van geluk, van verdriet maakt niet uit, laat ze maar lekker rollen. Ik denk dat de meeste topicvolgers soms met tranen in de ogen meelezen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:58

Wat fijn om deze goede berichten te lezen, komt gewoon GOED met haar *\o/*

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:31

Wat fijn om deze berichten weer te lezen!! Super dat het de goede kant op blijft gaan.
En die tranen, die horen erbij. Lekker laten komen, over niet al te lange tijd zijn het alleen nog maar tranen van geluk!!

Dat zilverwater sla ik op op m'n harde schijf!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:52

Van Colloïdaal zilverwater had ik wel eens vaker gehoord en gelezen.
Maar dan lees je verhalen op het internet en dan heb ik vaak zoiets van, jaja, is het ook echt zo of plaatsen ze de negatieve niet omdat ze willen verkopen.
Zoals zo vaak is in reclames.

Maar als je dit dan leest is het wel iets om te hebben staan voor het geval dat er wat gebeurd.

Echt zo geweldig om te lezen dat ze nu elke dag weer iets meer haar oude zelf is.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:33

Bij ons nog nooit negatieve ervaringen gehad ermee Vorame.......en ik verkoop het niet, haha :D

Gewoon een aanrader voor iedereen :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:21

hm, dat zilverwater ga ik onthouden.

Maar wat vreselijk fijn dat het zo goed met je ponytje gaat zeg!

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:26

Heb je inmiddels al iets gehoord van de hengstenhouder? Ik vind het schandalig dat ie (volgens één van je eerdere posts) nog niet eens had gevraagd hoe het met je merrie gaat.

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:10

Wat een goed bericht dat het goed gaat met je pony, echt super !
Dat zilverwater ga ik ook onthouden het kan altijd een keer van pas komen :) .

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:54

vorame schreef:
Van Colloïdaal zilverwater had ik wel eens vaker gehoord en gelezen.
Maar dan lees je verhalen op het internet en dan heb ik vaak zoiets van, jaja, is het ook echt zo of plaatsen ze de negatieve niet omdat ze willen verkopen.
Zoals zo vaak is in reclames.

Maar als je dit dan leest is het wel iets om te hebben staan voor het geval dat er wat gebeurd.

Echt zo geweldig om te lezen dat ze nu elke dag weer iets meer haar oude zelf is.

:P Ik verkoop het niet hoor.... maak het dus zélf. En heb echt goede ervaringen ermee.
Als je het wilt weten moet je het gewoon een keertje uitproberen.
Op b.v. een schaafwondje of zo.. gooi het er maar op!
Je zult zien hoe snel het dichtgaat en geneest.
Ook als je b.v. verkouden bent... i.p.v. neusspray kun je het rustig gebruiken. Werkt zelfs beter want het killt meteen de bacteriën...

Het kent vele toepassingen en voor paarden, puur als wondbehandeling is het echt ideaal.

Haha... dit is geen commercial.... just me!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 23:24

FOTO update:
Zijn we weer... ik zal nu eens foto's posten voor dat het schoongespoeld is en erna...dan heb je een idee wat er allemaal nog uitkomt zo op een dag :r
Let wel ditgene je op de eerste foto's ziet is geen pus, maar puur het vet van die wegrottende vetrand onder de manenkam.
Zal ze wel in link doen, want ze zijn misschien niet al te fraai ;)

Voor dat het schoongemaakt is
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LC8UHGGU-D.jpg

Nadat het schoongespoeld is
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEU8EWSL-D.jpg

Andere kant voordat het schoon is
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TOXY6WHI-D.jpg

En schoongespoeld
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3HW8F7C-D.jpg

Onder de wonden wordt na het schoonmaken vaseline gesmeerd om te zorgen dat het wondvocht makkelijker over de huid kan glijden en dat er niet al teveel reactie komt op die huid....Onder bij de borst is er nl al veel haar weg en begint het nu ook zeer gevoelig te worden.
Dit was het weer...

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:28

Wat heftig zeg allemaal! Y;(
Ik heb echt respect voor hoe goed jij zorgt voor je pony en dat je pony zo goed volhoud! +:)+
Heel veel geluk en sterkte nog

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:32

oh meid, het is echt een enorme wond he? gelukkig lees ik dat het wel voorruit gaat..maar ach mijn hemel wat een wonden!

misschien een stom voorbeeld, maar ik heb ooit eens op tv een documentaire gezien over een mensen met wonden waar de huid aan t wegrotten was en niet wilde genezen. Tot mijn gruwel werden er daarbij maden ingezet! die vraten de dode huid weg en de wond was daarna keurig schoon...zou dat ook bij paarden bestaan??

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:38

am_vanes schreef:
oh meid, het is echt een enorme wond he? gelukkig lees ik dat het wel voorruit gaat..maar ach mijn hemel wat een wonden!

misschien een stom voorbeeld, maar ik heb ooit eens op tv een documentaire gezien over een mensen met wonden waar de huid aan t wegrotten was en niet wilde genezen. Tot mijn gruwel werden er daarbij maden ingezet! die vraten de dode huid weg en de wond was daarna keurig schoon...zou dat ook bij paarden bestaan??

Ik vind het geen stom voorbeeld hoor... dit wordt vaak zat gebruikt.
Alleen denk ik niet dat het in Nederland gebruikelijk is.
Maden vreten idd. dood vlees op, maar gezond weefsel tasten ze niet aan.
Wat je overhoudt is een brandschone wond.
Smakelijk gezicht, nee.....
Maar als je weet wat voor goed werk ze kunnen doen... vind je het misschien niet meer onsmakelijk.

Natuurlijk zijn er ook schadelijke maden! Die van de vleesvlieg bijvoorbeeld... die zitten vaak op schapen. Maar dat verhaal ga ik hier niet vertellen.. 8-)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:48

Jeetje wat een wond...
Gelukkig gaat het de goede kant op!

Laatst bij Animal Planet was er ook een paard dat door een hengst was aangevallen. Deze had een vierkant gat in zijn nek, op dezelfde plaats als jouw pony heeft. Deze is uiteindelijk goed genezen!
Succes!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:51

countrygirl schreef:
Natuurlijk zijn er ook schadelijke maden! Die van de vleesvlieg bijvoorbeeld... die zitten vaak op schapen. Maar dat verhaal ga ik hier niet vertellen.. 8-)

Don't ik heb ze meegemaakt...

Ben benieuwd naar de volgende serie fotos!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:53

jeetje!!!!! gatsie!! ohw echt nu ik dit zo zie zou ik ( mocht ik ooki een paard hebben, en willen laten dekken ) nooit meer natuurlijk doen!!! echt erg wat die hengst aangericht heeft.
Echt tragies!!

Ik blijf volgen hoe dit geneest!!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:09

Ik vind het geen stom voorbeeld hoor... dit wordt vaak zat gebruikt.
Alleen denk ik niet dat het in Nederland gebruikelijk is.
Maden vreten idd. dood vlees op, maar gezond weefsel tasten ze niet aan.
Wat je overhoudt is een brandschone wond.
Smakelijk gezicht, nee.....
Maar als je weet wat voor goed werk ze kunnen doen... vind je het misschien niet meer onsmakelijk.

Natuurlijk zijn er ook schadelijke maden! Die van de vleesvlieg bijvoorbeeld... die zitten vaak op schapen. Maar dat verhaal ga ik hier niet vertellen.. 8-)[/quote]

ja, inderdaad. Het was echt een goor gezicht, maar wat een schone wond! lijkt me wel een vies idee dat er onder je verbandje een kolone maden aan het genieten zijn... ;) . Jammer dat t niet op dieren wordt toegepast, zou soms best wel eens goed kunnen helpen!

Ik duim dat voor het paardje van de TS, alles gaat goedkomen!! +:)+

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:11

Jeetje, in je beginpost ziet het er veel minder heftig uit als deze foto's !
Wat veschrikkelijk zeg!
Beterschap

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:38

Waterlelie, nogmaals mijn respect voor hoe jij je paard weet te behandelen. Ik heb nu voor het eerst weer eens naar de foto's gekeken, wonder boven wonder zien ze er goed uit. Ik ben er van overtuigd dat je paard na verloop van tijd helemaal geneest. Echt klasse!! :(:)