[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:19

Ik heb hem voor je ingevuld, hier geen ervaring met PPID en zweren. :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:28

Haha hmm ik heb jou al gezien precies :P Nog eens bedankt haha :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:31

Ingevuld Gaelle !
Je mag mij altijd contacteren. :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:40

Vraagje; is €115 een beetje een normale prijs voor 60 pillen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:44

Kcinarual schreef:

Volgens mij kan dat goedkoper. Gebruik de zoekfunctie maar onderaan dit topic.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:47

Enquête ingevuld hier geen ervaringen met adressen.

115 vind ik geen slecht prijs. Ik betaald 118

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:01

hier betaal je 134 excl btw voor 80 pillen... voor 40 pillen excl 72 euro..

hoe meer je afneemt hoe "goedkoper" ze worden.

Ik twijfel beetje over het testen om de zoveel maanden... wat doen jullie.. ze doet het goed heeft geen symptomen en is gewoon blij... weet niet of ik het nodig vind om dan elke keer te testen...ze is 29 en wordt verder niks meer mee gedaan en staat gewoon lekker op de wei.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:52

Kcinarual schreef:

Ik betaal 122 euro voor 60 pillen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:08

Zondebokje schreef:

Ik twijfel beetje over het testen om de zoveel maanden... wat doen jullie.. ze doet het goed heeft geen symptomen en is gewoon blij... weet niet of ik het nodig vind om dan elke keer te testen...ze is 29 en wordt verder niks meer mee gedaan en staat gewoon lekker op de wei.

Ik doe het niet. Die van mij is 27, doe ik ook bijna niks meer mee en zolang hij lekker in zijn vel zit, geloof ik t wel...

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:24

ja dat idee heb ik ook wel een beetje Fabster

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:42

Zondebokje schreef:

Ik heb beide merries maar 2x laten testen. En dat is jaaaaren geleden :+
De waardes waren gezakt, maar alsnog te hoog ( van 289 naar 109 als ik mij niet vergis ). Maar ze deden en doen het gewoon goed, dus geen testen meer voor ons :Y)
We zien wel waar het schip strandt.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:34

Ik laat ook geen waardes bepalen. Aan hand van het klinische beeld verhoog ik vanaf midden juli t/m midden November.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:59

Hier ben ik ter proef gestopt met de prascend. Behalve niet meer hb zag ik helemaal geen vooruitgang. Maar dat niet hb kan ook zijn doordat de pony's inmiddels aan huis lopen en het management nu echt volledig in mijn handen ligt.
Tot nu toe zijn we een halve week op weg en nog geen verschil.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:12

Bedankt iedereen!!

Ik bekapte een pony met PPID, ze had een lange vacht en was HB. Toen ze begonnen met de pillen is de HB wel weggegaan, ze stond toen ook al aan huis en er is verder niet zoveel veranderd toen. Wanneer ze begon te vermageren hebben ze wel meer pulp ed beginnen voeren, dus dat voermanagement was nadien wel zoeken. Ze is ondertussen ingeslapen maar die hoefbevangenheid is tot op het einde weggebleven. Het waren ook nooit dramavoeten om mee te beginnen :)

Kan je niet gratis laten testen ? Sowieso is het in het begin wel handig voor meerdere keren te testen om te kijken of je aan een goeie dosis zit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:35

Meerdere keren laten testen is in mijn ogen geld weggooien. De eerste test is nodig om te bepalen of je pony/paard het heeft, daarna moet je gewoon kijken naar je pony. Sommigen hebben heel hoge waarden maar weinig last en andersom. Geld kan je beter gebruiken voor andere zaken.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:10

tine10 schreef:
Meerdere keren laten testen is in mijn ogen geld weggooien. De eerste test is nodig om te bepalen of je pony/paard het heeft, daarna moet je gewoon kijken naar je pony. Sommigen hebben heel hoge waarden maar weinig last en andersom. Geld kan je beter gebruiken voor andere zaken.

Precies dit. Gratis test is sowieso alleen tijdens SR en kan dus een behoorlijk vertekend beeld geven.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:15

Daarbij kost die gratis test ook nog behoorlijk wat..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:52

JudithO schreef:
Hier ben ik ter proef gestopt met de prascend. Behalve niet meer hb zag ik helemaal geen vooruitgang. Maar dat niet hb kan ook zijn doordat de pony's inmiddels aan huis lopen en het management nu echt volledig in mijn handen ligt.
Tot nu toe zijn we een halve week op weg en nog geen verschil.

Ik ben bij de ene merrie in januari dit jaar gestopt met de roze pilletjes... ook bij wijze van proef wegens geen tot heel weinig verschil zien.
Gaat nog steeds prima :j

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:09

die van mij is nu 2 keer getest... en waardes waren toen gelijk gebleven ik had toen 1/4 pilletje gegeven..die heb ik nu een periode verhoogd naar een halve per dag... maar merk niks aan der toen met 1/4 pil ook niet trouwens hoor. Dus aan de ene kant ben ik wel benieuwd of die halve pil zn werk heeft gedaan betreft de waardes... maarja ik merk niks aan der en het kost idd hoop geld...dus ja waarom zou ik het dan doen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:09

Na de test afgelopen oktober heb ik verhoogd naar 1 tablet na een waarde van 169. Volgend jaar ga ik weer testen om te kijken hoe het er dan voor staat.

Verder geen vooruitgang in zijn bevangenheid. Hij wordt 2x per dag gekoeld, zijn hooi wordt geweekt, weinig bewegingsruimte, krijgt nou pulp bij om toch wat extra binnen te krijgen, krijgt 2 zakjes buut per dag en ook nog relaquine, maar deze is nou bijna op. Pony kijkt nog wel super fief en fit uit zijn ogen, dus hij wilt nog wel graag. Het is alweer 2,5 jaar geleden dat ik foto’s heb laten maken. Twijfel of het binnenkort weer te doen om te kijken hoe het ervoor staat..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:45

Batlow schreef:
Na de test afgelopen oktober heb ik verhoogd naar 1 tablet na een waarde van 169. Volgend jaar ga ik weer testen om te kijken hoe het er dan voor staat.

Verder geen vooruitgang in zijn bevangenheid. Hij wordt 2x per dag gekoeld, zijn hooi wordt geweekt, weinig bewegingsruimte, krijgt nou pulp bij om toch wat extra binnen te krijgen, krijgt 2 zakjes buut per dag en ook nog relaquine, maar deze is nou bijna op. Pony kijkt nog wel super fief en fit uit zijn ogen, dus hij wilt nog wel graag. Het is alweer 2,5 jaar geleden dat ik foto’s heb laten maken. Twijfel of het binnenkort weer te doen om te kijken hoe het ervoor staat..

Waarom heb je hem op weinig bewegingsvrijheid?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:14

Omdat te veel lopen kanteling kan stimuleren, de lamellen zijn ontstoken en kunnen daardoor sneller loslaten. Hij heeft gewoon een open stal met daarvoor een paddockje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:28

Foto's maken zou ik wel doen. En dan het liefst bij een goede kliniek. Dan kan de smid aan de hand van de foto's je pony goed op zijn voeten zetten. Ik kan je van Nassau aanraden, maar er zijn ongetwijfeld meer goede smeden die ervaring hebben met hoefbevangenheid.

Hoe lang is hij nu bevangen? Het heeft helaas ook wel tijd nodig.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:16

Anderhalve week op het moment. Het stomme is dat hij een paar dagen na start medicatie zo goed liep, hij draafde zelfs vlot van me weg omdat hij al wist dat ik kwam voor de medicatie, maar dat duurde 2 dagen en loopt nou elke dag even slecht, nog geen verbetering

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:25

En is hij in de tussentijd al behandelt door je smid? Anderhalve week is natuurlijk nog vrij kort, al is ieder uur teveel als je lieveling pijn heeft.