Douraque schreef:Hoe groot is het paard/pony?
Indien het een Shetlander betreft start met 1/8, bij een paard met 1/4. Zo niet dan heb je kans dat de bijwerkingen komen, zeker met starten op 1/2. Gelijk op 1/2 starten is een grote aanslag op dat lichaam, hou in het achterhoofd dat het voor mensen een medicijn tegen Parkinson is. En bouw langzaam op naar een dosis, soms 1/2 of 3/4 al genoeg.
Ze is een c-pony, welsh/arabier. Ze staat nu zo'n 3 maanden op een halve pil. Ik zie dat haar vacht mooier wordt (glanst, egaler) en dat haar 'bouw' wat meer in de goede vorm komt zeg maar. Ze heeft niet meer zo'n hang buik en haar rug lijkt wel rechter.
Verder merk ik aan haar zelf weinig. Ze loopt zo af en toe nog steeds wat kreupel (echt kreupel kun je het ook niet noemen). Mevrouw laat haar altijd slecht pakken voor haar pil. Ik vang er wel eens een half uur achter aan en dan heb ik haar nog niet en dan laat ik het maar zo, dan sla ik een dag over.
Of ik moet haar apart op een klein stukje zetten zodat ik haar wel kan vangen, maar dan staat ze alleen en dat vind ik ook niks.
Ze loopt al een jaar wat minder, ze let zelf niet op waar ze haar benen neerzet en loopt gewoon slordig. Met rijden 2 jaar terug ben ik met haar gevallen, tot 2x toe, in de bak omdat ze struikelde. De DA adviseert mij ook weer rustig beginnen met rijden, maar ik ben hier toen zo van geschrokken dat ik het rijden op haar eigenlijk niet meer durf. Ik durf wel te rijden, maar niet op haar.
Alles bij mekaar maakt het mij moeilijk kiezen om voor een hogere dosering te gaan. Mijn gevoel is, is dat ze het hier prima op doet. Misschien dat ik met een hogere dosering wel weer op haar zou kunnen rijden(?) Maar dat is mijn doel niet. Ik wil dat ze pijnloos oud wordt, dat is mijn eerste vereiste. Zo af en toe rijden is leuk, maar na die valervaringen weet ik dat ook niet. Bovendien heb ik eigenlijk niet eens tijd om te rijden... Dus voor mij is het eigelijk prima zo.
Wat vinden jullie?