Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:O ik dacht van niet. (Had gister het er met de DA over en omeprazol was volgens haar alleen maag"beschermer" en producten als cimetidine een maagzuur remmer?). Maar weet er niet zoveel vanaf dus kan er dan weinig zinnigs over zeggenbehalve dat het verschrikkelijk duur is!
geerke schreef:pablo heeft een tijd geleden een weekje op buut gestaan,die kreeg toen ook last van zijn maag.
Maar die kan dus niet onbeperkt ruwvoer eten vanwege zijn IR.
Ik heb toen iedere twee uur een plukje hooi gegeven,toen ging het over.
emma93 schreef:bij mijn pony is vorige jaar cushing gevonden. we kwamen erachter door dat zij zwaar hoef bevangen werd, ze ging menstrueren wat echt niet bij paarden kan, haar lichaam ging totaal staken. maag en darmen stopte en kon totaal niet meer staan. 2 juni reden we nog en 7 juni kon ze niets meer!
wij zijn in het begin een week gestart met pergolide van 0.5 en na die week verder gegaan met 0,25 pergolide. het verdween als sneeuw voor de zon en binnen 2 weken liep ze heel voorzichtig weer over het erf!!!!
nu rijden we weer volop en ze voel beter dan ooit! haar vacht groeit ook niet meer door.
let wel op! geef een paard met cushing of hoefbevangenheid nooit metacam!!!! alleen bute als pijn en ontstekings remmer. met metacam worden de cushing symtomen en de hoefbevangenheid alleen maar erger.!!!!!!spreek uit ervaring
sterkte met allen en hoop dat je paardje zich snel beter voelt!
Jannepauli schreef:Als je niet meer dan 2 x daags kunt voeren... kun je niet iemand inschakelen om je te helpen daarmee? Of anders gebruik maken van Slowfeeders ( hooinetten)?
Focussed schreef:Pasta (Guastroguard). 2200 mg. (Ik dacht slim te zijn en te kijken hoeveel ik nog thuis had haha, maar ik heb in totaal 1600 mg hahaha nog niet eens genoeg voor een dag!!).