[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:46

Afbeelding

Momenteel gelukkig nog helemaal jeuk vrij! Echter ik kwam bovenstaande combinatie deal tegen. Zijn hier positieve ervaringen mee?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:51

Dierenfan, ik heb er geen ervaring mee, maar heb het wel besteld omdat ik ook benieuwd ben.
Waarmee spray jij je paard 2x daags in?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:38

De spray niet gebruikt, de 2 druppels van Puur wel maar hier deed dat eigenlijk niks.

Op dit moment gebruik ik sinds een paar weken om de dag de spray van Peticare (werkt 8-24u maar dagelijks lukt niet en lijkt tot nu toe nog niet nodig) en hij staat zonder deken. Had het weekend dat er echt even explosie van knutten was wel licht zijn staart geschuurd, maar blijft nu weer stabiel en staat er rustig bij.

Ik ben voorzichtig positief. Nu heeft hij vaak later in het seizoen meer last, dus even zien hoe het zich houd.
Zijn staart nu:

Afbeelding
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 08:06

Mijn pony maandag toch ook zijn deken terug opgedaan. Had hem zaterdag nog behandeld met Z-itch. Maar ondanks dat, had hij toch nog een beetje geschuurd. En hij stond ook vol muggenbulten..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:03

Dais_ schreef:
Dierenfan, ik heb er geen ervaring mee, maar heb het wel besteld omdat ik ook benieuwd ben.

Nergens is ben van zero muesli voeren overgestapt naar voermeesters efficient met vele malen meer vitamines, mineralen, suiker en zetmeel er in. Tot nu toe prima jeuk vrij. Echter normaal begint hij laat in het seizoen dus ik bereid me wel voor om direct in actie te komen bij jeuk. Deken namelijk absoluut geen optie gezien sloopgedrag. Trekpaard kracht red geen enkele deken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:52

dierenfan schreef:
Dais_ schreef:

Nergens is ben van zero muesli voeren overgestapt naar voermeesters efficient met vele malen meer vitamines, mineralen, suiker en zetmeel er in. Tot nu toe prima jeuk vrij. Echter normaal begint hij laat in het seizoen dus ik bereid me wel voor om direct in actie te komen bij jeuk. Deken namelijk absoluut geen optie gezien sloopgedrag. Trekpaard kracht red geen enkele deken

Je wilt toch juist zo min mogelijk/geen suikers in je voer? Just curious.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 14:30

Sim schreef:
dierenfan schreef:

Je wilt toch juist zo min mogelijk/geen suikers in je voer? Just curious.

Jep dus 2 jaar geleden gestart met zero muesli. 2 jaar geleden licht zomereczeem en vorig jaar stuk heftiger. Daarvoor nooit enig probleem gehad. Ik schrok behoorlijk van hoeveel minder vitaminen en mineralen er in de zero muesli zitten tov voermeesters efficient bijvoorbeeld. Dus in januari terug omgezet. Ik kan zeggen een wereld van verschil! Hij is zoveel energieker, vrolijker, speelser, meer op gewicht, actief, allert en weer mega ondeugend. Waar ik vorig jaar in mijn eentje onder het zadel met hem weg ging daar kan ik hem nu niet eens in gezelschap aan onder het zadel omdat hij te fanatiek en voorwaarts is voor mij. Echter het mennen met hem opgepakt en het is een genot hem voor de wagen te hebben!

Ik had direct 300 kg besteld aan voer. Als dit op is ga ik zeer waarschijnlijk wel over op voermeesters rust en herstel. Dan lager suiker plus zetmeel gehalte (wel hoger suiker dan nu). Echter tot nu voor hem zo blij! Als dit voor hem de oplossing mag zijn dan zou dat natuurlijk zeer apart zijn maar wie weet...ik ga het vanzelf mee maken in de komende maanden. Vandaar wel de voorbereiding qua zomereczeem klachten kunnen verlichten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 14:39

dierenfan schreef:
Dais_ schreef:

Sorry, ik was mis met PreHungaro :o

Wel bijzonder dat jouw paard het nu zoveel beter doet op dit voer, maar superfijn toch!

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:54

Iemand hier ervaring met een product wat wondjes helpt sneller te herstellen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:56

bloemm schreef:
Iemand hier ervaring met een product wat wondjes helpt sneller te herstellen?

Hoeveel producten wil je :+
Sudocrem, blauwspray, honingzalf en zoveel zalfjes meer. Gewoon even binnen lopen bij de drogist

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:19

Ik ben fan van honingzalf

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:20

Neemolie of castor/wonderolie

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:30

Honingzalf en groene klei.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:49

Neemolie doet hier ook wonderen. Na de winter veel schilfers. Nu een rustige huid.

Spray 2x daags met keep off

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:15

Ik smeer nivea op zijn exceemwondjes. :+
Heb ook sudocreme en honingzalf.
En leucellin spray/oogdruppels, heel goed voor geïrriteerde ogen.

Vandaag ook het vliegenmasker bovengehaald. Zijn hoofd zat opeens vol vliegen met die plotse warmte. Hij deed het nog graag aan gelukkig. Wat een goed teken is, want vorige maskers vond hij altijd vervelend.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:45

PreHungaro schreef:
Hier nu al één dag en nacht zonder deken na behandeling van tectonic.
Dacht vanmorgen te zien dat er een hap uit haar staart was maar dat kan ook nog oude schade zijn van vorig jaar. Nog niet geschuurd op haar staartwortel en/of manen.

Spuit haar wel 2x daags in met spray. Heel benieuwd, wel fijn om haar zonder deken te kunnen laten.
De jeuk is vorig jaar ineens in juni begonnen, mevrouw wordt dit voorjaar 3 jaar.

Welke spray spuit je haar 2xd mee ?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:22

Westerntrail schreef:
Oskarrino schreef:
Tot nu toe hier nog geen jeuk, maar gebruiken jullie nog supplementen speciaal voor zomereczeem? Zoja welke?

Ik gebruik altijd glucobalance als hij op het gras staat en smeer z’n staart/manen, dan gaat het goed. Maar misschien zijn er supplementen om hem nog extra te ondersteunen vanuit binnenuit?

IK gebruik nu SME mix van de paardendrogist

En vandaag deze deken besteld,

[ Afbeelding ]

Ook iemand die deze heeft, en hoe bevalt deze

We hebben nu deze maar deze moet over het hoofd dat gaat snel vervelen

[ Afbeelding ]

Deze heb ik ook de zilverkleur (hij lijkt van Master?Hypostore) Ik vind het fijn dat deze deken zo licht is en rek op de juiste plekken. Dat over het hoofd is een ding maar ik heb mijn naaister een lange (plastic) rits over de gehele lengte van onderkant hals laten zetten, tevens had ze een klein flapje van fleece er aan gemaakt waar je het rits-dingetje(?) onder doet zodat het niet uit zichzelf open kan of irriteert. Op die manier, met de rits open heb je de grootte van het borst gat om over het hoofd te doen, waardoor het aantrekken veeeel makkelijker is ☺️Ik kan er evt foto van maken voor geïnteresseerde….

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:25

Ik heb de snuggy besteld, maar ik kreeg een mail dat de deken beperkt op voorraad is bij de leverancier en de bestelling dus nog eventjes op zich laat wachten.

Lief dat ze me informeren, maar dan had ik hem liever ergens besteld waar ze hem wel op voorraad hadden. Pony heeft echt jeuk en nu heb ik op korte termijn geen deken voor haar ;( En de bucas opleggen durf ik echt niet meer, die hoodie over haar hoofd/ogen vond ze zo eng dat ze nu niks meer over haar hoofd wil. Ik krijg niet eens een vliegenmasker meer aan ;(

Room10; deel gerust een foto! Klinkt als een goed idee!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:19

Dais_ schreef:
Ik heb de snuggy besteld, maar ik kreeg een mail dat de deken beperkt op voorraad is bij de leverancier en de bestelling dus nog eventjes op zich laat wachten.

Lief dat ze me informeren, maar dan had ik hem liever ergens besteld waar ze hem wel op voorraad hadden. Pony heeft echt jeuk en nu heb ik op korte termijn geen deken voor haar ;( En de bucas opleggen durf ik echt niet meer, die hoodie over haar hoofd/ogen vond ze zo eng dat ze nu niks meer over haar hoofd wil. Ik krijg niet eens een vliegenmasker meer aan ;(

Room10; deel gerust een foto! Klinkt als een goed idee!

Welke maat heb je nodig?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:56

125/168 heeft ze van maatvoering. Ze is klein, kort en gedrongen. Kort halsje ook. Dus qua lijf was die 125/168 bucas deken wel goed, maar qua hals verzoop ze er in.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 22:44

Dais_ schreef:
125/168 heeft ze van maatvoering. Ze is klein, kort en gedrongen. Kort halsje ook. Dus qua lijf was die 125/168 bucas deken wel goed, maar qua hals verzoop ze er in.

Ah balen. Ik heb 3 snuggys welke weg mogen. Zitten wel wat gaten in links en rechts maar voor mijn paarden zitten ze gewoon niet. Maar net grotere maten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 22:56

Je zou nog kunnen kijken bij Snuggyhoods zelf. Het komt uit GB dus je moet wel import betalen, maar ze zijn heel snel. Ik heb vorig jaar mijn kap direct bij hen besteld en nu een losse hals. Bij de NL webshops is de voorraad vaak beperkt, zeker bepaalde maten.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:29

Heeft iemand een goed alternatief voor tectonik? Ik kan nergens meer bestellen. Lees dat na 21 aug 2024 de regels zijn aangepast voor verkoop van dit product

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:10

Waar woon je? Ik heb 1 liter en volgens mijn berekening kan ik daar ik daar 8 jaar mee doen, zo lang is het niet houdbaar. Je mag anders best wat overnemen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:13

Dais_ schreef:
Waar woon je? Ik heb 1 liter en volgens mijn berekening kan ik daar ik daar 8 jaar mee doen, zo lang is het niet houdbaar. Je mag anders best wat overnemen.

Behandel jij echt elke 11 weken? Ik doe het vaker, veel te bang dat er ineens een knutten invasie komt. :=