[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:19

Ik zag dat tektoniek blauw is is het ook blauw op de vacht en manen
ik heb nu z itch en dat is blank

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:42

ellepel schreef:
Gelukkig maar!
Ja jammer als sommige mensen het zomereczeem verhaal gewoon niet snappen he.
Ik maak het helaas ook te vaak mee, dat appie prima zonder deken kan volgens sommige mensen

Ja natuurlijk _-:(

Deze opmerking kwam van mensen met een eczemer die dag en nacht met een masker op loopt. Ik gebruik geen masker en heb mijn paard op hete droge dagen, als het land ook droog is, zonder deken lopen en dat gaat goed. Ik denk dat hier het onbegrip vandaan komt.
Aan de andere kant ook een compliment, ik ben voor mijn paard goed bezig en voorkom zo de jeuk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:09

jessie84 schreef:
Ik zag dat tektoniek blauw is is het ook blauw op de vacht en manen
ik heb nu z itch en dat is blank

Klopt idd. Defendog is ook blank of geel.
(Ook permetrine)
Vee rust is ook blank.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:10

Waar halen jullie de Z itch? En wat kost die?
Het blauwe van Tecktonic is inderdaad niet helemaal handig op mijn bontjes. Op de zwarte gaat het prima.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:12

Zitch is hier enkel bij de da te verkrijgen.
Defendog is ook blank en vrij.
Is in n spuitbus. Officieel ontvlo.voor hond nml.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:15

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:18

De verhoudingen zijn anders.
Volgens mij zelfs z itch hoger dan tec.
Ik doe eerste x na twee weken herhalen. Daarna eens per vier weken.
Alleen avond.
15 verdelen op beide kant nek ook n paar druppels over de vlechten.
Vijf buik. Tien staart en tien rug.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:52

Hoi ! Kan ik hier even terecht voor een "korte" vraag?
Pony heeft de normale zomer eczeemdeken weer is gemold. En moet echt snel een nieuwe hebben.

Ik zit er nu aan te denken om de rambo sweet itch hoody te bestellen. Iemand ervaringen daarmee?
Welke deken gebruiken jullie voor de paarden met ZE en welke blijft dan ook een tijd goed?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:02

Afbeelding

De rsih is echt hufterproof hoor :j foto was net te laat,maar paardje achter hem stond vol aan zijn deken te trekken :')
Bij appie word er aan getrokken, gekauwd,gewreven, ze trekken aan het staartstuk.
Zijn deken gaat het derde jaar in en is nog steeds helemaal heel :j

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:10

Oke ! Dan is dat wel het proberen waard. Onderhand had ik er wel 2 of misschien wel 3 kunnen kopen van het geld dat uitgegeven is aan de cheap merken haha.
Bedankt voor je reactie :D Super !

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:10

Ik kom de vriendin van mijn paard wel brengen.. dan heb je scheuren van begin tot eind

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:13

Wat een sloper dan,nou bij appie hangen de koudbloeden er echt aan, en hij vind het vaak nog lekker ook :')
Dit arabiertje is wat vriendelijker,maar evengoed had hij gister de hals al helemaal tot aan ap zijn schoft aan toe getrokken!

Annouk, in elk geval goed op marktplaats en de bokt markt kijken, er worden vaak wel 2e hands dekens aan geboden :j

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:16

ellepel schreef:
Wat een sloper dan,nou bij appie hangen de koudbloeden er echt aan, en hij vind het vaak nog lekker ook :')
Dit arabiertje is wat vriendelijker,maar evengoed had hij gister de hals al helemaal tot aan ap zijn schoft aan toe getrokken!

Annouk, in elk geval goed op marktplaats en de bokt markt kijken, er worden vaak wel 2e hands dekens aan geboden :j

Bedankt voor de hulp! Ga ik zeker doen :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 01:37

Doet me denken aan deze:

Afbeelding

Alles kan kapot, helaas!
Hier geen slopende weidegenootjes, wel blijft madam af en toe ergens achter haken en gaat zo haar deken weer stuk... wel vrij mysterieus want kan nergens scherpe dingen ontdekken aan de inloopstal of voerbak.

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:34

Hier de producent van Fibra Anti-itch creme!

Er werd gevraagd naar de samenstelling van de creme. Meer dan waxachtige vetten, etherische olien, vitaminen en mineralen kan ik jullie helaas niet vertellen, dat is het geheim van de smid!

Tot nog toe heb ik geen enkele melding van een allergische reactie. Echter hoe goed en natuurlijk de ingrediënten ook zijn en hoe onwaarschijnlijk een allergie ook is, het is mogelijk. Is jouw paard gevoellig? Probeer de crème dan eerst op een klein stukje huid!

Ook werd er gevraagd naar meer ervaringen, hier kun je er heel wat vinden: www.facebook.com/fibrapremium/posts/1013261038767076

Inge Nijkerk
Fibra

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:49

@inge: is het wettelijk toegestaan om zo vaag te zijn? Vraag me dan af waarom alles wat ik in een supermarkt koop wel alle ingredienten moet melden en jullie niet. Gelukkig doet die supermarkt het wel, want ik heb veel (levensgevaarlijke) allergiën. Eczeempaarden hebben vaak ook een hele gevoelige huid, er is immers een verminderde weerstand, dus lijkt me juist niet meer dan logisch dat de ingredienten worden vermeld

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:56

Daar ben ik ook wel benieuwd naar..Ik lees altijd alle ingredientenlijsten voor ik iets koop,maar bij veel paarden verzorgingsproducten mist die lijst meestal..

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:59

Deze producten vallen in een andere categorie waar andere regels voor geleden. Uiteraard leven wij de regels die op ons product van toepassing zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:17

Ok, gek dat dit anders is en blijf het wat geheimzinnig vinden dat er niet transparant over wordt gedaan. Maar goed, dat is jullie keuze :j

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:26

terpentijn schreef:
Het bijgevoegde proefzakje ruwvoer (met luzerne e.d. als ik het goed zag, ook van Fibra) waren ze echter wel wild van, ik strooide er elke dag tijdens het smeren wat van over het voordroog/stro mengsel. Ik heb echter niet het idee dat dit voer iets zou kunnen bijdragen aan de allergische reactievermindering van mijn EZ-Shet. EZ is immers een allergische reactie op een knut (mugje) en niet een allergische reactie op (te rijk) voer of zoiets.

Beste Terpentijn,

uiteraard is een allergie niet zomaar opgelost! Uiteraard kun je wel het lichaam zo goed mogelijk in staat stellen zich te weren en de problemen in de huid zo goed mogelijk op te lossen. Door een zo laag mogelijke ballast voor het lichaam, het lichaam uiteraard wel te voorzien van alle vitaminen, mineralen en spoorelementen, het actief afvoeren van afvalstoffen en het optimaliseren van de darmflora kan het lichaam zich veel beter weren tegen de problemen in de huid die ontstaan door het speeksel van de knutmug. Van binnenuit oplossen is uiteraard beter van van buitenaf!

Naast de vitaminen, mineralen en spoorelementen bevat Fibra Anti-itch voer:

Biergist : De gisten in Fibra Anti-Itch bezitten een groot bindend vermogen en binden op die manier afvalstoffen in het verteringsstelsel van het paard. Deze komen zo niet terecht in het lichaam en wordt voorkomen dat ze storend gaan werken.

Levende gisten: zorgen voor een beter milieu in het verteringsstelsel van het paard. Ze gaan ziekteverwekkende bacteriën tegen en werken daarom positief op het immuunsysteem. De gisten neutraliseren toxische stoffen en hebben een positief effect op de productie van enzymen. Deze punten samen zorgen voor een lager afvalstoffenniveau in het paard.

Micotoxinebinder: micotoxinen zijn giftige stoffen die worden geproduceerd door schimmels. Ze komen in meer of mindere mate voor op granen, ruwvoer en gras en zijn onzichtbaar. Deze toxinen worden gebonden en afgevoerd.

Extra biotine: Fibra Anti-Itch bevat een extra hoog biotine gehalte. Biotine zorgt voor een goede huid en haar conditie. Een goede huid kan zich beter weren tegen de gevolgen van de knut mug en zich sneller herstellen.

Extra anti-oxidanten: helpen stoffen af te voeren waar het paard allergisch op reageert.

Tot nog toe is in 20% van de zomereczeemgevallen die Fibra Anti-itch gaan voeren de oplossing! In de rest van de gevallen vermindert de jeuk maar gaat het niet geheel weg. Daarom hebben we de creme ontwikkeld om ook van buitenaf de problemen te voorkomen.

Inge Nijkerk
Fibra

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:26

Hmm ja, ik vind niet dat mijn intelligentie als klant serieus wordt genomen als producenten hun ingredienten niet op hun producten zetten. Je wilt toch wel weten wat je koopt? Maargoed, dat is inderdaad jullie keuze.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:35

Ik vind het ook een beetje een rare gedachte en zal zo'n product dan ook minder snel kopen dan iets waar ze wel open over de ingrediënten zijn.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:42

De tectonik is idd blauw en ik heb een bont paard. Na 3 dagen zie je er bijna niks meer van. Ik vind het geen bezwaar. En paard is voor het eerst jeukvrij! Ik denk dat het blauw is gemaakt zodat je kunt zien welke dieren behandeld zijn. Handig in een groep runderen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:45

TinePine schreef:
De tectonik is idd blauw en ik heb een bont paard. Na 3 dagen zie je er bijna niks meer van. Ik vind het geen bezwaar. En paard is voor het eerst jeukvrij! Ik denk dat het blauw is gemaakt zodat je kunt zien welke dieren behandeld zijn. Handig in een groep runderen.

Dat zou de reden inderdaad wel eens kunnen zijn. :j

Wat zijn de hoeveelheden die jij gebruikt en hoe vaak?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:43

20 ml eens per twee/ drie weken. Streep met kwast aan weerszijden van manenkam, over de kont, onder de buik en rest verdelen over liezen/ oksels. Ik gebruik nog wel een deken want die durf ik niet af te doen :) Maar feit blijft dat hij voorgaande jaren met deken nog jeuk had en nu helemaal niet meer. Voorgaande jaren altijd schuren aan manen, staart en buik tot bloedens toe. Met deken dus nog schuren en nu met Tectonik en deken niet meer. Eind maart begonnen met de Tectonik.