bij welke, bij Wisse of bij stal_fiore? Bij Wisse zijn ze denk ik echt nog niet lang genoeg om in een hengstenvlecht te doen, dan piepen er toch overal sprietjes uit of zie ik dat verkeerd? (kan niet vlechten )
Straks gaan ze weer 24/7 in de vlechten want dat scheelt nogal wat vlekken door de Derfen. Baal echt grondig dat die shampoo er nog niet is!
opisop, ik gebruik voor de lange manen iets minder dan een half kammetje. Dan doe ik in het plukje schuim, dan pluist het minder en blijft het beter zitten. Vervolgens vlecht ik tot het echt te dun wordt. Het laatste stukje sla ik om en zet ik met een elastiekje vast. Daarna zet ik het met touw vast in een knotje.
Misschien leuk om eens een fotoserie'tje er van te maken, van het knotten.
opisop_shop
Geplaatst: 12-03-11 00:00
ik vind jouw knotten echt mooi! Wel iets teveel, maar het is natuurlijk of dat, of wat Wisse had Ik had 13 knotten, zal er volgende keer ietsjes meer maken. Was ook de eerste keer dat ik met naald en draad ging vlechten dus ben nog een groentje, wordt vast en zeker vanzelf mooier Had het idee dat de vlechten te dik werden met een vlechtkam maar zal het volgende keer toch maar proberen en dan een half kammetje ofzo inderdaad.
xApple
Geplaatst: 12-03-11 00:05
Deze vraag is vast al 100x gesteld, sorry daarvoor !
Maar is een Rambo SIH maat 190 (6"3) vergelijkbaar met een 185?
Apple, maten van verschillende merken zijn nooit te vergelijken. Heeft je paard altijd 185? En valt die dan richting iets krap of richting iets ruim? Mijn ervaring is dat de SIH wel iets ruim valt.
Nou ik heb een fjord, dus bij haar manen zit het altijd te krap. En ze heeft ook een brede borst. Ze heeft van gewone dekens 185 maar dan zit het bij de borst wel altijd op het verste gaatje zeg maar. Welke raden jullie dan aan? Ze is 1.52
mmm vandaag de nieuwe boett binnen gehad, gepast over mn meulenkamp, maar ik vind m wat nauw van rug naar buik toe zeg maar... willen jullie even mee kijken??
opisop_shop
Geplaatst: 12-03-11 00:17
ik kan je er helaas niet mee helpen, heb geen ervaringen met deze dekens.
Kim, heb je een foto?
Stal_Fiore
Geplaatst: 12-03-11 00:18
Als de 185 normaal wat aan de krappe kant zit (wat ik uit je verhaal begrijp) zou ik gaan voor de 190. Is er niet iemand in de buurt waarvan je hem even zou kunnen proberen toevallig?
Tja hij is korter dan de deken die je nu hebt, maar dat is denk ik het model. Dat van het trekken bij de schoft/hals zie ik ook. En hij is naar achteren toe niet erg lang. Ik denk dat het best zal gaan, maar dat een maatje groter beter zal zitten.
maatje groter zal denk ik juist gaan lubberen op veel plekken, vraag me af of je hem dan wel overal genoeg kunt aanpassen om ervoor te zorgen dat hij nog goed ligt?
kim1207
Geplaatst: 12-03-11 00:34
ik vind m ook nauw voor t lekker, maar boett heeft de maten veranderd dus in de winkel wisten ze t ook niet zeker of dit wel zou gaan passen, van de oude deken zou ik een 4+ moeten hebben en dit is een 4....
Stal_Fiore
Geplaatst: 12-03-11 00:35
voor op de borst zal hij dan inderdaad wat ruimer worden... lastig
Wij hebben nu een klant die bij ons elke keer de Derma vital haalt voor een haflinger met exceem. Dus ik vraag elke keer hoe of wat en of het al resultaat heeft. Zij zegt dat de pony beter is zijn haar zit, niet meer schuurt en dat het haar ook anders aanvoelt. (geen idee wat ze daarmee bedoeld) Die pony had ook altijd hele stukken schilfers in zijn manenkam en dat is nu ook weg. Nu ken ik die pony en heb hem vorig weekend met een les hier bij ons in de hal gezien en ik moet zeggen dat de hele vacht van de pony er veel beter uitzag. Dus misschien iets om uit te proberen.