[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:11

Senna heeft gelukkig geen bultjes, heeft gewoon wat minder haar, waardoor er een zwarte waas over haar hoofd ligt.
Gisteren heb ik haar staartwortel een beetje geschoren (aan de bovenkant in het midden). De haren waren hier helemaal lelijk en kort. Smeren ging gisteren meteen een heel stuk makkelijker, ook veel minder verbuik van de zalf. Ik wilde eerst ook de haren bij haar schoft doen, maar heb het toch niet gedaan. Er zit toch nog redelijk wat haar en vond het gewoon te zonde.

isioma

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:13

dazenval : (niet zelf gemaakt maar ooit gelezen)
je hebt nodig...een slakom van blokker van het merk curver doorzichtig, als je daar de bodem uit zaagt past daar precies een petfles in. Gewapend bouwplastic en een zwarte stootwil of desnoods een skippybal zwart verven. En een standaard om hem aan te hangen en dan ben je er. Dan heb de originele materialen van de echte.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:38

Kodyy schreef:
ellepel schreef:
kodyy:
ik heb een oude soft mesh combo, een van 4 jaar oud,maar ik vind de stof best dun, die scheurt vrij snel.
ook is de hals ervan vrij kort( mijn model wel)
Afbeelding
als ik je mag aanraden?
neem een andere deken,een die sterkere stof heeft en een lange hals.
de dekens van QHP zijn heel goed,stalgenoten van me hebben die ook
al is die van mij natuurlijk 4 jaar oud en misschien dat de deken van nu betere kwaliteit is?

waar kun je deze deken kopen ? ik zoek er een voor mijn andere pony die heeft geen eczeem maar die gooit zichzelf op de grond als er dazen in de buurt zijn..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:01

Nou, shadow gister weer mooi onder handen genomen, en vandaag had ze d'r staart geschuurd.
Beetje eigen schuld van mij, haar hele staartwortel zat onder het zand, en ik had geen zin om die zandvrij te maken, en dat zal wel behoorlijk gekriebeld hebben.

Ze mag van mij best eens wat schuren, dat is heel normaal en dat daarbij wat breekt, ja helaas. Zolang ze maar geen 'echte' jeuk heeft en zich op elk object toewerpt, ben ik al blij, en mag ze best wat plukken haar wegschuren.

De dagen worden gelukkig weer wat koeler.

Owja, vaseline brand toch niet zo snel in? Uiercreme volgens mij sneller als vaseline. Nou ja, zag er vandaag redelijk goed uit dus. Loopt nog steeds met d'r washandje voor d'r neus haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:03

Hier ziet het er ook goed uit. Heb ze zonder deken gezet, aangezien het erg waait en er morgen slecht weer aankomt, dus met de mugjes zal het wel even meevallen. Morgen verwacht ik mijn nieuwe dekens dus die krijgen ze een dezer dagen dan op.
Storm heeft geen maanuitval onder de meulenkampdeken, zelfs niet met losse manen dus daar ben ik erg blij mee!
De wondjes achter wisse's oren zijn helemaal dicht, op zijn staart is het nog steeds knudde.
Zal straks de foto even uploaden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:49

Bij mij staan ze ook dekenloos, na een plens bui van 10 minuten was die vanmorgen nat. Hier helaas wel wat vliegen, maar geen schuurobjecten in de bak, dus ze kan lekker rollen. Vanavond maar even lekker poetsen en van de week maar even wsasen met Tea Tree. Kunnen de losse schilfers weer even eruit, heeft ze daar ook geen last meer van.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:53

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje voor jullie. Koos staat nu al een hele tijd met zijn deken op en dit gaat super. Althans, op de plekken waar de deken komt. Zijn hoofd is weer tot bloedens toe opengeschuurd en het onbedekte deel van zijn manen begint ook al. Ik smeer zalfjes, maar weet iemand waar ik de hoofdkap van de fly free eczeemdekens kan krijgen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:02

hoe komen de mensen hier allemaal aan regen? :\
wij hebben nogsteeds zon :=

Diddle heeft elke keer een warplekje op zijn manen, en zijn staart jeukt wat..
maar verder ziet het er nog redelijk uit :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:04

Kun je die niet gewoon bestellen op de site?
http://www.fly-free.nl

Ik had trouwens nog nooit van deze deken gehoord, hoe bevalt hij jou?
Als je hem te duur vindt, het masker, kun je er ongetwijfeld ook een gewone pagony voor kopen en die er aan bevestigen.
Scheelt je de helft van het geld zo ongeveer!

Vandaag Storm gewassen met de Mintshampoo van de HorseCare lijn die wij testen met Wisse.
Wisse zelf was nogal baldadig (lees; heeft 1 paal en toebehoren dwars doormidden getrokken :( ) dus wassen ben ik met hem maar niet aan begonnen ;)
De grote plek achter zijn oren is dicht en de korstjes beginnen al los te laten.
Heb ze vandaag zonder deken gezet; het waait nu erg hard en morgen komt er slecht weer, dus voorlopig is het even rustig hier.
Daarna gaan de -dan hopelijk gearriveerde- nieuwe vliegendekens op.

Ik blijf maar smeren met de Gel van Horsecare, maar zijn staart wordt alleen maar erger?!?!
Vorige week, de dag dat hij het op de trailer kapot schuurde;
Afbeelding

Vandaag, precies een week later; de plek is groter en ligt open:
Afbeelding

Zit echte te twijfelen of ik door moet gaan met de gel.
Hij liep de hele week met deken op, en ik smeerde met name sochtends en hij trekt vlot in dus het ligt niet aan de zon. Hij kan nergens schuren en bij mijn weten -en te zien aan Storm- schuren ze niet bij elkaar.
De plekken achter zijn oren heb ik niets aan gedaan -mocht er niet aankomen- en die waren na 2 a 3 dagen helemaal dicht, terwijl die veel erger waren dan die staart want die was alleen maar kaal maar die andere plekken bloedden ook.
Zucht, wat moet je daar nou mee?!?!

Hier heeft het gisteravond eindelijk even geregend. Voor ons dorre weiland echt een verademing!
Voor morgen is er toch ook regen voorspeld?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:09

Die staart ziet er niet best uit op=op, zou eerder met een wondhelend cremmetje smeren (bepanthen ofzo) Kan het tot rust komen.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:16

De deken bevalt me echt goed, Koos kan rennen, rollen,... naar hartelust. Wel al een paar scheurtjes, maar die zijn makkelijk te maken. Ik ga eens kijken naar die hoofdkappen. :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:17

Ja regen is ons land ook wel blij mee.

Als de gel de enige verandering is, zou ik daar mee stoppen en wat anders erop smeren.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:22

Ik heb een vraagje
Gisteren mijn pony voor het eerst met een eczeemkap opgezet.
Word ik twee uur later door de stalhouder alweer gebeld dat hij zijn kap afheeft.
Aan de kap zelf zitten geen punten om hem aan de deken te maken.
Hoe doen jullie dat? Af schuren jullie paarden de kappen niet af?

http://www.kerckhaert.be/dbupload/_p22_ ... ofdkap.jpg
dit is de kap die ik heb
Laatst bijgewerkt door GuusHinnik op 06-07-09 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:25

@guushinnik; ik had er eentje met 3 strotouwtjes op 3 punten aan de deken geknoopt
en die koekenbakker van mij had hem nogsteeds af.. :=
hij heeft er nu gewoon geen meer om :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:26

@ Opisop: dat is nog eens toevallig: ik smeer dan wel niet met dat spul maar mijn pony heeft ook een wondje onderop z'n staartwortel. Het leek helemaal weg te trekken maar gisteren zat er toch weer ligt bloed op leek wel, terwijl ie z'n deken op heeft gehad en daar kan ie onmogelijk bij....

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:29

Naaltje schreef:
@guushinnik; ik had er eentje met 3 strotouwtjes op 3 punten aan de deken geknoopt
en die koekenbakker van mij had hem nogsteeds af.. :=
hij heeft er nu gewoon geen meer om :P

Ja ik heb ook het liefst geen om, maar hij schuurt heel zijn oortjes kapot, en zijn voorpluk is ook al een stuk dunner (om nog maar niet te spreken van de andere wondjes op zijn hoofd)

typfout
Laatst bijgewerkt door GuusHinnik op 06-07-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:32

de mijne kreeg hem ook om ivm wondjes op zijn hoofd :j

had ook liever gezien dat hij hem omhield.. maargoed als hij er een sport van maakt 'm zo snel mogelijk af te doen heeft ie pech :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:32

Genezing jeukt ook hé, kan het niet zijn dat ie het zelf open heeft gemaakt?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:36

ja ik het is ook wel aan het genezen, maar hij schuurt steeds opnieuw.
De kap gaat over het hoofd aan en heeft dus geen sluiting dus open maken kan niet. Maar waarschijnlijk met zijn benen de kap van zijn hoofd geschuurt opzo. Ik heb geen idee. Dat ding zit best strak, dus hoe hij het doet geen idee!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:40

Naaltje schreef:
de mijne kreeg hem ook om ivm wondjes op zijn hoofd :j

had ook liever gezien dat hij hem omhield.. maargoed als hij er een sport van maakt 'm zo snel mogelijk af te doen heeft ie pech :D

Ja dat is ook zo, als hij hem steeds afdoet heeft ie pech.
Ik dacht misschien komt hier de gouden tip om die kap op te laten :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:43

Kun je er geen clipjes aannaaien om hem daarmee aan de deken te bevestigen?

Als Wisse's staart er morgen nog zo uitziet, dus nog steeds 'open' dan stop ik inderdaad met de gel en zal ik er Sudocrem opsmeren denk ik (op het blote, dichte deel).
Durfde het vandaag niet aan er iets op te smeren, de zon was toch nog erg fel.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:50

Ik smeer er nu Betadine zalf op.. hopelijk zit het gauw weer dicht, ik wil 'm zonder deken zetten met deze dagen maar in deze staat ligt het meteen weer open als ie er met één hap aan zit.

uccello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:16

GuusHinnik schreef:
Ik heb een vraagje
Gisteren mijn pony voor het eerst met een eczeemkap opgezet.
Word ik twee uur later door de stalhouder alweer gebeld dat hij zijn kap afheeft.
Aan de kap zelf zitten geen punten om hem aan de deken te maken.
Hoe doen jullie dat? Af schuren jullie paarden de kappen niet af?

http://www.kerckhaert.be/dbupload/_p22_ ... ofdkap.jpg
dit is de kap die ik heb

hoi, ik heb aan mijn hoofdkap van die klipjes genaaid die ook aan de eczeemdekens van boett zitten. haal je gewoon bij de naaiwinkel. simpel, goedkoop, maar zeer effectief.
succes!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:43

Hier ook een aantal foto's van het paard van een vriendin van mij. Het gaat bij vlagen wat beter, en dan weer slechter omdat ze weer flink heeft staan schuren. Ze schuurt alleen haar hoofd, niet haar manen en staart. Nu las ik in de folder van de Trekpleister dat er een creme te koop was tegen de jeuk van steekbeesten (muggen, kwallen enz). Was maar €2,50. Zou zoiets ook verlichting kunnen geven denken jullie?

Kale plekjes van het schuren
Afbeelding

Afbeelding

Hoofd glimt een beetje van de zalf
Afbeelding

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:51

Hallo Allemaal ! :wave:

Ben ik weer ! Heb een prachtige Rambo SIH aangeschaft en ben er best blij mee. Er komen gelukkig geen nieuwe bulten meer bij !

Alleen nu; nu begint ze heel erg aan haar hoofd te schuren.
De rest van haar lijf gaat erg goed maar nu heeft ze allemaal plekjes op het hoofd. Hebben jullie enig idee wat ik daar nou op zou kunnen smeren ? Wilde geen Ivanhoe erop doen want is op olie basis en is nu wel beetje gevaarlijk met de zon.

Ook schuurd de deken op de plekken waar oa de singelstoten zijn vast gemaakt.
Heeft iemand daar ervaring mee? Was al van plan om daar een zachte stof overheen te naaien.