Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Focussed schreef:Dimple schreef:Focussed, is dat zo? Dat gezonde paarden slecht reageren op de medicatie? Is dat algemeen bekend? Kan het niet zo zijn dat ze niet reageren wanneer je netjes opbouwt?
Een gezond paard heeft meer dan genoeg dopamine en wanneer je dus de receptoren nog gevoeliger maakt met de Prascend krijg je dus teveel dopamine-overdracht. Aangezien dopamine functioneert als rem op de ACTH afgifte en dus uiteindelijk ook op de cortisol aanmaak zal je dan dus de ziekte van Addison krijgen (hypocortisolism oftewel een tekort aan cortisol). Symptomen: lethargie, anorexie, diarree/koliek, algemene zwakte en veel trillen.
maringe schreef:Aangezien hier ook bokkers zijn die insulineresitentie kennen heb ik een vraag over mijn shet.
Hij is 6 jaar oud. heeft flink overgewicht ondanks zijn kale wei, (meer zand dan gras) Krijgt dagelijks 2,5 kilo schraal hooi, handje dieetmix (subli) met zeewier, magnesium en scheutje zonnebloemolie.
Hij heeft jeuk over zijn hele lijf als hij op gras komt, als hij op onbemest gras komt dan schuurt hij wondjes. Staart en manen schuurt hij niet.
Boven zijn ogen zijn de kuiltjes gevuld. (staan dus bol). Is dit typich cushing of past dit ook bij insulineresistentie.
Dierenarts zegt insulineresistentie, maar volgende week moet mijn haf geent worden, dus dan wil ik het er met mijn dierenarts over hebben
Wat denken jullie?
Douraque schreef:@ingrid: met die symptomen en als 43 in pg is gemeten zou ik toch wel denken aan Cushing. Zeker gezien de grenswaardes momenteel. Dat zou ik ook eens voorleggen aan je DA
Pauline schreef:Goedenavond, ik heb hier een stuk terug gelezen, mag ik me hier melden? Ik vind het altijd zo lomp om meteen met mijn verhaal binnen te knallenmaar ik heb totaal geen ervaring en kennis van cushing. Ik zou er juist iets meer over willen weten.
Pauline schreef:Ja dat heb ik gelezen. Ik ga maandag meteen bellen maar pff. Ik ben er echt van in shock want hoe dan ook is er iets met haar.