Flicka12 schreef:Wat vervelend zeg! Maar klinkt precies als wat ik met mijn 24 jarige merrie had. Die bleek astma te hebben, met gestoomd hooi en geen stro meer nu heel goed onder controle.
Wij zijn dus wel naar de kliniek geweest voor onderzoek en daar ben ik heel blij mee omdat je wel weet wat je aan het behandelen bent ipv alleen hopen dat ze door allerlei middeltjes/medicatie niet meer hoesten.
Hier volledig mee eens. Het klinkt als mijn paard vorig jaar. Af en toe kreeg ik een hoestje tot het ineens elke keer werd, tot niet meer stoppen. Dierenarts erbij en korte kuur ventipulmin en prednison, niet geholpen en de klachten bleven tot zelfs erger worden.
Toen naar de kliniek geweest en daar onderzoeken laten doen en bleek mijn paard ernstige astma te hebben. Een langdurige prednison kuur erachteraan en dat bleef aardig goed met juist management tot 2 weken terug. Waarschijnlijk was het stoffige weer het probleem. Dus nu weer een prednisonkuur gestart.
Nu ga ik toch een goedkopere versie van de flexineb aanschaffen in de hoop dat ik het dan beter kan ondersteunen...