Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
opisop_shop schreef:Kán, maar dan hadden de haren er anders uitgezien denk ik. Nu met de staldekens op zien de haren die onder de deken liggen er ook gebroken en broos uit. Dit zou je ook verwachten wanneer manen schuren doordat de halsdeken erop ligt. De deken zit ook erg los (overal) en met een elastiek achter de benen langs zit het vast, enkel daar sluit het ding aan. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de deken dan toch echt schuurt.maar dat het op de schoft kaal was, komt dat niet gewoon doordat een halsdeken natuurlijk ook wel wat trekt/schuurt/schuift op de schoft? Ik bedoel, het moet toch ergens zijn stabiliteit vandaan halen immers?
Annetje schreef:Zit er geen elastiek aan je deken aan de voorkant? Die van mij hebben achter de kaken van het paard een elastiek zitten wat ik strakker kan maken, daardoor zakt het ding niet naar achteren toe.
Waarom smeer je zoveel trouwens? Is alleen de deken niet genoeg?
Mijn staat nog steeds zonder deken en andere troep. Gaat nog goed! Wel spannend hoor.
Annetje schreef:Mijn paard heeft geen grote schilfers met de deken op en nu al helemaal niet. Ik vraag me ook af waar je paard last van heeft als je zelfs in de winter schilfers moet verwijderen. Heeft je paard niet juist een allergische reactie op de grote hoeveelheden spul die je gebruikt?
In de zomer was ik de manen (met of zonder shampoo) om de schilfers en de jeuk te verminderen. Ik smeer niets, want ik vind dat je daarmee enkel de huid verstikt en een paard heeft meer haar dan ons, het blijft dus in zijn vacht plakken en trekt daarmee weer vuil aan. Zand in je vacht schuurt ook en dat kan weer jeuk veroorzaken als het echt blijft plakken.
Annetje schreef:Oeh ik bedoelde het niet zo negatief, maar het komt over alsof je erg vaak smeert. Ik ben gewoon niet zo van de smeersels.
Klitwortel is dan meer een vloeistof wat jij gebruikt? Vloeibaar dus en niet om te smeren?
Ik kan me voorstellen dat bij erge schilfers je deze bijna niet uit de manen krijgt omdat de haren ze 'vasthouden.' Heeft je paard in de zomer erg veel last van schilfers? Heb je dan ook gewoon de deken op?
Ik was met teershampoo of met tea tree.
Annetje schreef:WintervachtDat jeukt als het loslaat, of als het warm is.