[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:04

Moet hij dan niet ook andere symptomen hebben? Zwakker in het lopen zijn e.d.? Dit is namelijk niet het geval.

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:05

Inoterry schreef:
Ino is toen nagekeken door Charlotte Willekens. Hij was levensgevaarlijk om te rijden in een buitenbak toen de ellende net begon, hij liep dwars door de omheining heen omdat hij geen idee meer had waar hij was :(:) . En je weet hoe hij op het laatst was.
Ik had voor Ino trouwens in het begin ook neusspray gekregen, maar het enige verschil dat dat uitmaakte was dat ik meer kans had op een gebroken neus als ik dat in zijn neus wilde spuiten.

Offtopic antwoord, bagger [MD] Raadselachtige (rug)problemen.

Heb heel het topic gelezen, vervelend zeg... sterkte ermee !

Neus spray liet Utreg gewoon toe, geen probleem. vreemd he?
Zou je mij de contact gegevens van Charlotte kunnen mailen? Thanks!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:29

swaatje

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:04

Een hele poos erug alweer begon ons paardenbeest met hoofdschudden. De dierenarts vermoedde een verschoven nekwervel of iets dergelijks. Hij heeft nooit het woord allergie laten vallen toen. Hij verwees ons naar een ostheopaat. Helaas door omstandigheden heeft het lang geduurd voor er daadwerkelijk een ostheopaat is langsgekomen. Laatst was het dan zo ver. Hij heeft de wervels van ons paard gecheckt, hem oefeningetjes laten doen en hierdoor bevestiging gekregen dat het niet aan zijn halswervels, schouders of rug zou liggen...Hij vermoedde allergie. We hebben neus spray voor Leroy gekregen...
Twee maal daags moeten we spayen... nu een maand sprayen verder merk ik eigenlijk nul komma nul verschil.. Wil binnen kort een neus netje bestellen om dit eens te proberen in combi met de neus spray...

Filmpje van ons hoofd schuddend knollen beest...arme bolle...
( even ter verduidelijking, ik rij niet meer op hem, dat gaat gewoon niet meer nu hij zo beweegt...)

http://www.youtube.com/watch?v=5lwCcpc5uxI

http://www.youtube.com/watch?v=45b47p7K6dI&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=2y1sCSX8YSY&NR=1

Iemand tips, adviezen, herkenning in manier van bewegen van paard... etc...?

groet, rian...

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:22

welk middeltje helpt is verschillend bij elk paard. Ben je zeker dat het een allergie is? Dan is het zoeken naar het oplossend middeltje. Bij mijn paard werkt een lage dosis cortisonen in combinatie met een neusnetje. Andere doen het goed op puur pollen...Misschien eens laten nakijken door een andere dierenarts en bespreken met hem welk middeltje kan helpen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:36

:? Ik snap er geen bal meer van. Vanavond in de schemer/donker gereden in de wei met netje en andere neusriem en hij liep als een zonnetje. Fingers crossed dat ie morgen ook zo loopt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:28

wat voor andere neusriem had je dan?

ik heb gisteren een buitenrit gemaakt,dat was voor appie en mij de eerste dit jaar
veel door bomen en struiken,maar geen geschud,wel heel veel vliegen!!!

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:22

Super voor jullie! Zal genieten zijn geweest eindelijk weer ;)

Hier ook eigenlijk geen schudden meer, héél af en toe zo'n kort knikje. Kortademigheid,hoesten etc wat ze in het voorjaar had, allemaal weg *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:07

fijn!!!

het enige wat me bij appie wel es opvalt is dat hij zijn neusgaten vrij groot heeft,maar dat is ook het enige.
weet niet of dat bij die van jou ook zo is?

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:24

Nu je het zegt is me dat wel eens opgevallen maar zoals ik me het herinner voornamelijk in de periode dat ze dus ook wat benauwd was, als we dan een stapritje maakten had ze grote neusgaten ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:58

ja klopt,bij appie dus ook.
geen idee eigenlijk of het erg is,denk het niet want verder merk ik niks aan hem

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:46

ellepel schreef:
wat voor andere neusriem had je dan?

ik heb gisteren een buitenrit gemaakt,dat was voor appie en mij de eerste dit jaar
veel door bomen en struiken,maar geen geschud,wel heel veel vliegen!!!

Heb gewoon mijn ouwe stubben met gecombineerde neusriem eraan gedaan ipv brede dikke aansnoerneusriem die overigens niet strak zat.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:58

Onze ruin ademt idd ook vaak met grote neusgaten! :j

msbl00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:31

Hallo Bokkers Ik dacht dat ik zou mijn ervaringen te delen met Hoofdschudden. Mijn paard is een headshaker dag of nacht, zomer en winter, vliegt alleen een klein verschil. Als we rijden in het veld is het gras is lang en dicht bij ons, hij kan schudden, maar toen we eenmaal op de weg die hij is ok! Een paar jaar geleden was hij zo hevig dat hij unrideable was. Ik vond een paar dingen maakte het beter. Eerst heb ik geschoten mijn zadelmaker en kreeg een ander die vond hem een aardige Albion zadel gemonteerd beter. ten tweede ik had zijn gezicht en kaak (TMJ gewricht) gemasseerd als het leek voor hem een probleem met de zenuwen. de situatie is verbeterd hem 90% en je weet dat hij wouldnt was een headshaker als je zag hem op een wedstrijd! hij pas echt doet het nu als we in de buurt van lang gras. neussprays of neus netten nog nooit geholpen. hopen dat ons verhaal als nuttig voor iemand. voel je vrij om bericht als u wilt video's van voor en na te zien.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:14

Kunnen ze trouwens over hun allergie heen groeien?

Vorige jaren schudden bij het leven, en nu.. Niks.
Nog geen knikje.. En ik rijdt niet meer met neusnetje, geen spay's in zn neus, geen druppels over zn voer..
Hij is nu 12 trouwens, en heeft 't van zn 6 tot zn 11 zeker gehad (we kochten hem toen hij 6 was..)

En hij schudt absoluut níet meer..
Zelf zijn klieren zijn niet meer zo opgezwollen als eerst, nu zien ze er hetzelfde uit als normaal in de winter.
Ik vind het heel fijn, maar ben toch ook wel verbaasd. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:58

ja volgens mij kan dat wel hoor.
wat heb je zelf in de tussentijd nog geprobeerd dan aan ander voer ofzo?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:01

gisteren een buitenritje gemaakt,niks aan de hand tot we tussen de eikebomen kwamen.
toen begon ap te proesten en ook te schudden.
later uit et bos en op open veld was er ineens niks meer aan de hand.
wel duidelijk dus dat hij last heeft van eikebomen :j

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:58

wel fijn dat je kan wandelen, eikebomen vermijden dus :p

Met amor gaat het echt goed, hij is nu al lange tijd schudvrij en de wandelingen doen ons goed! Ik hou mijn hart vast voor september...

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:12

Zo effe een tijdje niet meer op dit topic geweest.. maar gister langs de weg was het weer behoorlijk raak met het schudden. Hevige knikken dat ik echt een flinke schok krijg en niet dat hij de teugels uit me handen trekt helemaal niet zelfs maar meer dat ik het in me zit voel en waardoor ik voorin me zadel word geschoten als het waren …moeilijk uit te leggen.. :\ En af en toe met z'n hoofd heen en weer schudden. Duidelijk meer uitademen dan inademen waardoor hij weer behoorlijk bezweet was toen we terug waren. Vanavond heb ik weer les en het is mooi weer hier dus ben benieuwd hoe het gaat. Anders maar eerder stoppen..Hebben er ondertussen al wonderbaarlijke genezingen plaatsgevonden??

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:14

Zijn er meer headshakers die nu ca. een maand vrij van klachten zijn? Bij mijn paard is het van de een op de andere dag verdwenen... geen verschil in stalling, eten of rijden. mijn paard hoest ook opeens niet meer.
Mijn paard had er pas een halfjaar last van (wel in ernstige mate). 2 dierenartsen bijgehad.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:17

Ja hoor dat kan. Kennelijk zijn de pollen waar je paard allergisch voor is nu uit de lucht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:49

ja hoor,appie schud ook niet meer, alleen dus eergisteren met die buitenrit ineens toen we tussen de eikebomen liepen.
maar verder schud hij helemaal niet meer.
ik denk zo eind september dat hij dan nog wel even gaat schudden,meestal als de eikels uit de bomen vallen :j

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:12

Hier ook al een aantal weken schud vrij ;) geen wonderbaarlijke genezing dus :D maar bij haar inderdaad de pollen die de boosdoeners zijn die weg zijn nu.
Heb nog niet tussen de (eiken)bomen gereden omdat ik op dit moment zéf een blessure heb en niet kan rijden helaas. Enkele weken geleden vond ik haar daar in het bos wel
nog wat "lastiger".
Ga nu zelf eerst vakantie vieren en daarna proberen we de draad weer op te pakken.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:55

Even fingers crossed, maar mijn paard schudt vrijwel niet meer sinds ik:
- even zonder neusriem heb gereden
- met neusriem, maar dan het riempje achter de oren langs twee gaatjes losser/lager, zodat de aansnoer niet strak meer om d'r neus zit en het ook minder strak achter d'r oren zit.
- rijtechnisch (iets strenger op de buitenteugel)
- het is niet meer zo heet met felle zon.
Bij ons staan erg veel eiken en volgens mij ook een rij populieren.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:24

MarChak schreef:
Even fingers crossed, maar mijn paard schudt vrijwel niet meer sinds ik:
- even zonder neusriem heb gereden
- met neusriem, maar dan het riempje achter de oren langs twee gaatjes losser/lager, zodat de aansnoer niet strak meer om d'r neus zit en het ook minder strak achter d'r oren zit.
- rijtechnisch (iets strenger op de buitenteugel)
- het is niet meer zo heet met felle zon.
Bij ons staan erg veel eiken en volgens mij ook een rij populieren.

Wow als dat helpt zou het het ideaal wezen! Maar heb je dat allemaal tegelijk gedaan of eerst de ene dan de anderen want anders weet je nog niet precies waar het aan ligt.. Maar ik zal ook eens kijken wat ik aan het hoofdstel kan sleutelen. Gisteren met les ging het beter dan eergister langs de weg. Maar af en toe dan schud hij ook alleen met z'n oren heen en weer zeg maar.
Bij ons rond de bak staat het bomvol met eikenbomen en elzen met z’n elzenpropjes maar om nou alles om te zagen is ook zo wat :7 al lijkt me dat ook überhaupt geen goeie actie als je alles ontneemt waar hij allergisch voor kan zijn..