[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:56

Oretha schreef:
Heeft iemand ervaring met vliegenbeschermers voor de benen? Vorige zomer paar goedkopere geprobeerd, werkt perfect voor de jeuk maar ze zakken erg af.

Ja heb die gehad paar jaar geleden en afgelopen jaar ook paar dagen om gehad. Het is even puzzelen naar hoe strak/los ze moeten om niet teveel te draaien en niet af te zakken maar ik was niet ontevreden. Bewegend been dus blijft nooit helemaal perfect zitten hier.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:03

Jessix schreef:
Ja dat is hetzelfde alleen dan de schapen variant.

Oh dat is jammer, want dat werkte hier helaas niet. :(

Dierenarts wilde prednison geven maar dat vinden wij te heftig ivm de bijwerkingen die daarbij komen. Een goede deken werkt tot nog toe het beste.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:26

Elisa2 schreef:
Jessix schreef:
Ja dat is hetzelfde alleen dan de schapen variant.

Oh dat is jammer, want dat werkte hier helaas niet. :(

Dierenarts wilde prednison geven maar dat vinden wij te heftig ivm de bijwerkingen die daarbij komen. Een goede deken werkt tot nog toe het beste.

Oei ja snap ik prednison zou ook mijn keuze niet zijn… sterker nog: paardlief hier heeft juist eczeem ontwikkeld na een fikse prednisonkuur ivm bronchitis. Ik ben nu op Equitana waar ook wel verschillende eczeemmiddelen zijn, miss dat ik daar wat van mee neem en eens ga testen. Ik heb geen extreme eczeem, het is inmiddels beperkt tot schuren op de staartwortel, maar staat wel met deken.

Elisa2

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:54

Ai wat zuur, maar ik niet onbegrijpelijk..prednison heeft echt flinke bijwerkingen.

Fijn dat het beperkt is bij de jouwe, deze heeft het heel extreem..is een Tinker en schuurt ook de hele huid op het lichaam kapot. Ik denk zelf ook wel dat er nog onderliggende factoren een rol spelen maar kom er maar eens achter wat. Glucobalance deed niks, wel of geen gras maakt niks uit, is helemaal door de bioresonatie gegaan/ behandeld..zonder resultaat. En vast nog wel meer wat ik nu vergeet te noemen..het is echt iets om moedeloos van te worden.
Butox dus geprobeerd en ivermectine spuiten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:43

Welke deken vinden jullie goed/ het beste?
Zo'n hoody? (lijken me wel erg dik?)
Of zo'n aansluitende bruine die over het hoofd moet?
Of nog anders?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:01

Hier absoluut de hoody. Zo'n aansluitende bruine gaat hier altijd vreselijk snel stuk en de elastieken rekken ontzettend snel veel te ver op. Plus dat de hals van zo'n bruine ook nooit blijft zitten, die gaat heel snel te ver naar achteren waardoor de eerste helft van de manen niet meer te redden is.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:15

Inderdaad absoluut een hoodie!
En echt te warm is ie bij de mijne niet snel, dan moet het echt boven de 25 graden zijn, maar voor die uurtjes leg ik dan een vliegendeken met hoodie op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:38

Ik heb een Shires (dus geen hoody) die al jaren goed dienst doet. Alleen heeft die van mij heel veel jeuk in de liezen. Om die reden heb ik er een hoody van Kramer bijgekocht met uier bescherming.

Als de verharing voorbij is, ga ik over op de hoody. Dat valt ook samen met af en toe wat gras en de kap die weer op moet (ze heeft nu nog geen kap op, alleen de deken).

Die hoody van Kramer voelt qua stof best luchtig, ondanks dat ze totaal ingepakt zitten.
https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... -Gibson-II

Maar ik houdt dus de Shires er zeker bij. Die bevalt hier prima maar heeft geen bescherming rond het uier/liezen. En dat wil ik toch dit jaar gaan proberen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:50

Die van mij heeft de rambo hoody. En een vliegenmasker in de zomer. Hij schuurt vooral manen, staart, hoofd en schouders. Enkel toen het rond de 30 graden was, heb ik hem eens druipend van het zweet gevonden. Maar ook dat werd precies beter met de tijd. Want het was toen zeker een week zo warm en hij leek enkel de eerste dag zoveel last te hebben.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:35

Ik heb eind vorig zomer de Lemieux kudos hoody gekocht. Wat ik me zo even herinner is die wat dunner en lichter dan de Rambo, maar ik heb hem nog niet lang genoeg gebruikt om er echt wat over te durven zeggen. Volgensmij vond ik hem wat naar achter trekken.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:59

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 08:08

ApplePapple schreef:
Iemand ervaring met onderstaande deken?
Vanwege de loopsplit lijkt die mij erg fijn voor mijn haflinger met flinke schouderpartij

https://hypostore.nl/qhp-eczeemdeken-ho ... ewQAvD_BwE

Ja die heb ik vorig jaar besteld, maar niet eens gepast. Was zo'n dikke stof dat ik dat sneu vind om in de zomer op te doen. De pasvorm kan ik je dus niet vertellen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:04

ApplePapple schreef:
Iemand ervaring met onderstaande deken?
Vanwege de loopsplit lijkt die mij erg fijn voor mijn haflinger met flinke schouderpartij

https://hypostore.nl/qhp-eczeemdeken-ho ... ewQAvD_BwE

Die brede schouderpartij heeft denk ik geen baat bij die loop split, dit model heeft al een strakke naad langs de schouder lopen.

De Shires eczeem deken heeft op een iets ander punt een loopsplit, welke denk ik passender is. Weet niet of je die al hebt geprobeerd.

Dit is mijn haf, ook breed geschouderd.
Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:57

Afgelopen zomer ging het redelijk goed maar schuurde hij alleen z’n oren. Zo sneu! Nou zit ik te kijken alvast naar een vliegenmasker met oren, maar ik wil ook soms z’n vliegenmasker af maar wil wel dat z’n oren beschermd zijn. Is eventueel gewoon een oornetje een idee? Ik kon het niet zo snel vinden maar misschien bestaan er oornetjes die je vastmaakt om de kaak/hals?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:07

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 21:25

Werkte hier ''los'' niet. Dan zakt het stuk op de nek toch steeds naar voren. Icm de bijbehorende deken heb ik hem niet geprobeerd!

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 21:37

Ik heb een keer zo'n lycra vliegenmasker op maat laten maken met een halsstuk, maar dat werkte ook niet. Zakte inderdaad tijdens het grazen naar voren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:11

Mi_Amore schreef:
Hoi daar, voorlopig zijn wij nog wel wat gespaard van jeukseltjes...

Ik zag dit op kramer qua 'lange vliegenkap', heeft iemand hier ervaring mee?:

https://www.kramer.be/Paard/Vliegenbesc ... -Gibson-II

Ja ik heb deze gehad, maar idd bleef alleen goed zitten met deken met hals eraan/omheen.
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 09:40

Ik heb hem gekocht voor dit jaar, heb een deken er bij gekocht, maar mijn Shires heeft ook oortjes om er over te doen, dus dat verwacht ik wel dat goed gaat. Is wel erg soepele stof, dus kan me voorstellen dat het met grazen naar voren zakt als je hem 'los' gebruikt.

Ik heb ook deze van Bucas (dan de variant met oren):
https://www.dekroo.com/paard/vliegenmas ... gLrKvD_BwE

Die heeft ook een verlengd stuk achter de oren, is stugger en blijft daarmee super mooi zitten.
Alleen is deze voor zover ik kan zien niet UV werend, verder wel een super mooi masker!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 10:11

Ik wilde een nieuwe eczeemdeken bestellen gezien de 2 die ik had wel op z'n einde zijn. Ik wilde weer voor de Shires highlander gaan, maar deze is niet meer te verkrijgen helaas :(

Iemand ervaring met die van weatherbeta?

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:43

MarliesV schreef:
Ik heb ook deze van Bucas (dan de variant met oren):
https://www.dekroo.com/paard/vliegenmas ... gLrKvD_BwE

Die heeft ook een verlengd stuk achter de oren, is stugger en blijft daarmee super mooi zitten.
Alleen is deze voor zover ik kan zien niet UV werend, verder wel een super mooi masker!

Zou je mij eens een foto willen doen van de stof van de oren? Ik ben nog op zoek naar een masker dat oren heeft die niet zo dunnzijn dat hij ze in 2 dagen kapot heeft geschuurd -O-

Dat masker van kramer is bijvoorbeeld zo een masker met fijne oren, echter als hij gaat schuren blijft dat nekstukje hangen en hangt het masker over zijn gezicht waardoor er paniek ontstaat.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een masker met stevige oren zonder nekstukje. Iemand tips?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 14:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn stevige oren! Die van mij schuurt namelijk ook de oren.
Foto's zijn van vorig najaar toen ze hem net op had.

Valt mooi op maat, eerder ruim dan krap, ik heb alleen een knoopje gelegd het onderste bandje, want die sloot anders niet mooi aan. Pony heeft cob van hoofdstel/halster maar een smalle neus en vrij kort hoofd met brede kaken.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 15:28

ApplePapple schreef:
Ik wilde een nieuwe eczeemdeken bestellen gezien de 2 die ik had wel op z'n einde zijn. Ik wilde weer voor de Shires highlander gaan, maar deze is niet meer te verkrijgen helaas :(

Iemand ervaring met die van weatherbeta?

De Shires komen altijd wel weer, maar wellicht pas april of mei.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:41

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 17:54

MarliesV schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit zijn stevige oren! Die van mij schuurt namelijk ook de oren.
Foto's zijn van vorig najaar toen ze hem net op had.

Valt mooi op maat, eerder ruim dan krap, ik heb alleen een knoopje gelegd het onderste bandje, want die sloot anders niet mooi aan. Pony heeft cob van hoofdstel/halster maar een smalle neus en vrij kort hoofd met brede kaken.

De maat, ze heeft van dekens 185
Afbeelding

De oren schuurt ze, die pillen dus wel wat maar blijven tot nu toe prima heel hier
Afbeelding