Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Douraque schreef:Tip voor de nieuwe mensen: lees het topic door, met name met betrekking tot het opbouwen van de pillen vanaf 1/4 bij een paard en vanaf 1/8 bij een shet
Vooral omdat veel DA's aangeven dat je meteen op 1 moet beginnen. Echter kan dit ontzettend vervelende bijwerkingen veroorzaken
galopsprong schreef:Helaas heeft mijn paard ook cushing![]()
De uitslag was echt heel hoog127,06 pmol/l
Ik ben mede door jullie raad in dit topic begonnen om de medicatie rustig op te bouwen. begonnen met 1/4 pil en elke 3/4 dagen een kwartje erbij.
Hij staat nu bijna 3 weken op een vaste dosis van 1 mg. Maar ik merk eigenlijk nog weinig verandering aan hem. Hij is trouwens 17 en weegt rond de 580 kilo.
Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen, maar ik kom weinig waardes tegen die echt zo hoog zijn als mijn paard? klopt dat? Als de waardes hoog zijn, hebben de medicijnen dezelfde uitwerking als op paarden met lagere waardes? Ik bedoel dat de medicijnen bijvoorbeeld minder goed kan aanslaan bij paarden met hele hoge waardes.
Vind het super fijn dat dit topic er is, want heb er al een hoop handige informatie uitgehaald![]()
ohjajoh6 schreef:Welkom dames.
Even voor jou Solvy, begin in hemelsnaam met 1/8e tablet, vooral met zo een pukkie, dat heb ik ook gedaan en die van mij is al bijna 2 x zo zwaar als die van jou.
Ik heb het eigenlijk altijd s'ochtends gegeven, vooral ook omdat ik het in de gaten wilde houden in het begin en dat is er eigenlijk altijd ingebleven bij mij.