Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:33

MOD over die verwijderde plaatjes en volgende reacties:

sorry. heb het topic niet bijgehouden maar kijk regelmatig of er nieuws is, nieuwe gevallen bv. dus dat had ik niet gelezen. had het ff gemist.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:35

knetterhard schreef:
EDIT:
Jammergenoeg, zijn er hier mensen die maling aan Rhino hebben....

Nee denk niet dat er mensen zijn die maling hebben aan Rhino. Sommige zijn gewoon nuchter. Als je je aan de maatregelen houdt, is er niet veel aan de hand. Natuurlijk moet niemand er aan denken dat het zijn paard treft, maar om er nu zou een hype van te gaan maken.... Gewoon je nuchtere verstand erbij houden.

kiki1976

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:37

knetterhard

Essie73 schreef:
knetterhard schreef:
EDIT:

Nee denk niet dat er mensen zijn die maling hebben aan Rhino. Sommige zijn gewoon nuchter. Als je je aan de maatregelen houdt, is er niet veel aan de hand. Natuurlijk moet niemand er aan denken dat het zijn paard treft, maar om er nu zou een hype van te gaan maken.... Gewoon je nuchtere verstand erbij houden.

Haha nouja ik ben zelf ook nuchter erop ingesteld hoor :D!
Maar ik vind het jammerlijk als je maling hebt aan de andere paarden door met verschillende stalgroepen naar het bos te gaan!
Dan ben ik misschien veel te nuchter om even die 2 weken te wachten voordat het voorbij is :j

NienSCHaap

Essie73 schreef:
knetterhard schreef:
EDIT:

Je hebt helemaal gelijk essy, heb nog niet het idee gekregen dat iemand echt maling er aan neemt, alleen een hoop nuchtere mensen met gezond verstand.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:38

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:39

hier ben ik het ook mee eens ja. Ben zelf vrij nuchter mbt veel dingen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:40

knetterhard schreef:
Haha nouja ik ben zelf ook nuchter erop ingesteld hoor :D!
Maar ik vind het jammerlijk als je maling hebt aan de andere paarden door met verschillende stalgroepen naar het bos te gaan!
Dan ben ik misschien veel te nuchter om even die 2 weken te wachten voordat het voorbij is :j

Zooo dat had ik even gemist, nee dat is idd niet slim.... Snap nu je reactie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:44

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:47

Ariebren schreef:
Maaike_Ma schreef:
Die aborthus vorm van de rhino, kan een ruin,hengst of een guste merrie dat ook krijgen of zeg ik nu iets doms? :o

googelen. :7

Het veulen in de merrie wordt ziek en gaat dood.

Citaat:
Het Rhinovirus infecteert namelijk niet alleen de slijmvliezen van de luchtwegen, maar ook die van de baarmoeder. Dit kan bij drachtige merries al snel leiden tot een abortus.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:49

Wicky schreef:
Kan iemand mij dan uitleggen wie de KNHS dit jaar heeft geadviseerd om wedstrijden niet door te laten gaan en een advies te geven om niet te vervoeren? Want daar komt de paniek grotendeels vandaan vrees ik ;)

Waarschijnlijk heeft dat met de aansprakelijkheid te maken... Zij moeten er alles aan gedaan hebben om verspreiding te voorkomen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:50

Ik mis in de banner hieronder nog de advertenties die L-Lysine aanbevelen. Had wel verwacht dat die als paddestoelen hier tevoorschijn zouden poppen.

knetterhard

Ik denk ook omdat het komt omdat het NK er aan kwam!
Dat 'kan' een grote besmettingsbron wezen, vandaar uit voorzorg!

parador

Als je zelf al niet meer weet of hij Denemarken of Nederland bedoelde dan trek ik jouw vertaling van het verhaal van je da wel in twijfel.
Het is gewoon niet waar wat je da zegt, er is in de afgelopen 40 jaar echt wel rhino in NL geweest hoor. Alleen geen 8 uur journaal dat er aandacht aan besteedde. Misschien bedoelde je da dat.[/quote]
2 jaar geleden in de Noord Oost polder is er uitbraak geweest , is ook groot in de media geweest ( ook op tv)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:55

Sh*t, het rhinovirus zit bij ons in de buurt...

Heb een tijdelijk manegeverbod gekregen omdat ik ook bijrijdpaarden heb op 2 verschillende stallen.

Heeft iemand nog tips om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken behalve mezelf/kleren/schoenen wassen en niet van het erf af gaan?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:55

Helaas weer een paard overleden bij de veerkracht hopenlijk is dit de laatste en is dit rotvirus snel onder controle.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:57

doom schreef:
aerdenhout1 schreef:
Toch heel vreemd! Geef mij eens door om welke stallen het gaat via pb en welke dierenarts?
Aangezien ik alleen maar geruchten heb gehoord over 2 stallen hier in de buurt van... Nou ja kijk naar mijn AV.
Hier zijn de paarden een uur of wat geleden geent!

Ik had maandag een da gebeld die mij ( gezien ik secretariaat ben van een rijvereniging verklaarde dat er op 3 plekken in noord Holland paarden waren met de verschijnselen van rhino en dat ze nog op de testen wachten voordat ze iets definitiefs konden zeggen.

Vandaag belde ik weer op voor met uitleg en dat ik graag de uitslag wilde weten en toen gaven ze aan dat ze van geen evt uitbraken wisten en dat ze volop contact hebben met andere da en er op dit moment absoluut geen rhino is in noord Holland.

Vond het zo krom.. De assistentes spraken elkaar dus enorm tegen, en beide hebben ze mij in de wacht gezet om het nog even na te vragen aam de artsen..

Dus wat is nou waarheid!

Ik heb ook contact opgenomen met de dierenarts. (kom uit dezelfde hoek) Er was geen enkel bevestigd geval van Rhino in deze regio. Alleen maar speculaties. :j

Dierenarts gaf ook aan dat het behoorlijke paniekzaaierij was. Gewoon direct contact met andere paarden vermijden en niet bij andere stallen op bezoek gaan.

Was ook geen bezwaar om op de manege (alleen kale rijhal geen paarden) te gaan rijden. Gewoon niet vastzetten. Puur en alleen rijden was geen probleem.
Laatst bijgewerkt door simongek op 07-03-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:57

kyrkelover schreef:
Helaas weer een paard overleden bij de veerkracht hopenlijk is dit de laatste en is dit rotvirus snel onder controle.

Heb je het nu over nummer 2 of is er al een 3de?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:58

Asyaa schreef:
kyrkelover schreef:

Heb je het nu over nummer 2 of is er al een 3de?

Hoop de 2de dat er niet een derde is, is al erg genoeg.
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 07-03-12 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:58

StableDoor schreef:
Sh*t, het rhinovirus zit bij ons in de buurt...

Heb een tijdelijk manegeverbod gekregen omdat ik ook bijrijdpaarden heb op 2 verschillende stallen.

Heeft iemand nog tips om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken behalve mezelf/kleren/schoenen wassen en niet van het erf af gaan?

Niet meer naar de paarden gaan.

StableDoor

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:59

Ze moeten toch eten? Eigenaar is weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:00

Naar ene stal gaan en alles doen, terug naar huis douche+omkleden, dan naar andere stal.

1 rot virus en alle routine gaat eruit op deze wijze :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:01

Nee bedoelde de 2e hoor geen paniek, had ik even bij moeten zetten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:02

kyrkelover schreef:
Nee bedoelde de 2e hoor geen paniek, had ik even bij moeten zetten.

Schrok al :o

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:03

Nuchter blijven he :')