[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:31

Ik zeg alleen dat ik het niet zie op het filmpje net als Ellepel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:55

[MD] hoofdschudden/briezen/onregelmatig lopen?

dit is de link van een ander topic waarbij het paard ook schud met het hoofd en licht onregelmatig loopt.
kan best zijn dat er misschien iemand wat in herkent bij zijn dier :j

appie schud in elk geval,niet meer nu, wel had hij gister na het longeren behoorlijk wat witte afscheiding uit zijn linker neusgat.
rechts ook wel,maar dat was veel minder

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:20

Fijn dat Appie niet meer schudt!!

Niek heeft dit jaar nog niet geschud en ik begin nu voorzichtig er in te geloven dat hij er dit jaar ook goed doorheen komt *\o/*
(klopt het toch nog ff af).

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:40

Wat fijn Ellepel en Singasong.
Kyra schud nog steeds. Gister weer nieuw pakketje opgestuurd naar Sylvia.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:22

ik lees hier soms dat jullie puur pollen geven, wat is dit precies? heb daar hier in België nog nooit over gehoord

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:47

hey marlistj,

Ik kom ook van België en heb puur pollen op deze site besteld:
http://www.medpets.nl/puur+pollen/?gcli ... 4QoduUJ-eg

Ik weet niet van welke kanten je bent maar je vindt de puur pollen ook in de paardenwinkel Horcon in Bornem

PS: Amor doet het ook goed, af en toe een knik, hangt een beetje af van het weer.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:53

Vea schreef:
hey marlistj,

Ik kom ook van België en heb puur pollen op deze site besteld:
http://www.medpets.nl/puur+pollen/?gcli ... 4QoduUJ-eg

Ik weet niet van welke kanten je bent maar je vindt de puur pollen ook in de paardenwinkel Horcon in Bornem

PS: Amor doet het ook goed, af en toe een knik, hangt een beetje af van het weer.

hier echt erg nog steeds, ze flappert nu ook met haar oren onder het werken, ze heeft precies overal jeuk, ook haar oogjes lopen soms nog, maar vooral schudden, proesten, die neus aan dr benen wrijven, ik weet precies echt niet meer wat ik moet doen, heb ook eens die sperriem afgehaald en dit geprobeerd, zoals hier enkele doen, maar daar wordt ze alleen nog gekker van.. ben een beetje ten einde raadt zeg maar

ElineVh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:02

Hier net hetzelfde, ze schud nog steeds heel hard met haar hoofd. Opvallend is wel dat ze het tijdens de winter ook doet maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dan nu. Bij haar is in het verleden ook al alles geprobeerd met/zonder sperriem, frontriem, bit, neusnetje. Zonder sperriem heb ik laatst geprobeerd en ze werd er ook nog gekker van. Ook al ander zadel geprobeerd, maar niets helpt..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:16

ik snap niet zo goed wat het topic van alvaro hier in moet?
heeft dacht niks met hoofdschudden te maken?

eline jammer dat jouw paard nog steeds schud,is die ook al es nagekeken door een fysio o.i.d?

ElineVh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:38

Is al eens nagekeken...
Er zijn ook velen die denken dat het al een beetje aangeleerd gedrag is geworden. Omdat wanneer je heel veel cirkels en figuren rijd (wanneer ze dus echt met haar hoofd bij de les moet zijn) ze bijna zelden met haar hoofd schud.

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:39

ik heb vandaag maar eens mijn neusnetje vervangen, vorige zat vol met kleine gaatjes. :o Die mag ik dus opnieuw gaan bestellen.

Marlistje: al eens met neusnetje geprobeerd? bij amor helpt dit wel goed.

Vandaag knikte hij wat tijdens het opzadelen, maar ik denk dat dit ook van opwinding is en dat het wat een tik is geworden, ook tijdens het opstijgen knikken, ongeduldig worden, niet blijven stil staan. Het moment dat we vertrekken stopt die daarmee en rijd ik hem met losse teugel het bos in...enkel bij het draven en galoperen zit die wat te briesen, voor de rest geen shaken of knikken...
Raar geval die Amor van mij, :) maar ik mag niet klagen, ik kan er rustig mee gaan wandelen zonder dat die hele tijd schud

Eline: ik snap wat je bedoelt met die gewoonte, ik denk dat ook soms met amor, zoals hierboven getypt, doet die dat knikken met zijn hoofd vooral met het opzadelen en als ik opstijg, daarna is die kalm. Ook in de periode dat die echt schud (pollenseizoen) is het in de (buiten)piste zoveel minder als ik echt met hem bezig ben...

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:59

Vea schreef:
ik heb vandaag maar eens mijn neusnetje vervangen, vorige zat vol met kleine gaatjes. :o Die mag ik dus opnieuw gaan bestellen.

Marlistje: al eens met neusnetje geprobeerd? bij amor helpt dit wel goed.

Vandaag knikte hij wat tijdens het opzadelen, maar ik denk dat dit ook van opwinding is en dat het wat een tik is geworden, ook tijdens het opstijgen knikken, ongeduldig worden, niet blijven stil staan. Het moment dat we vertrekken stopt die daarmee en rijd ik hem met losse teugel het bos in...enkel bij het draven en galoperen zit die wat te briesen, voor de rest geen shaken of knikken...
Raar geval die Amor van mij, :) maar ik mag niet klagen, ik kan er rustig mee gaan wandelen zonder dat die hele tijd schud

Eline: ik snap wat je bedoelt met die gewoonte, ik denk dat ook soms met amor, zoals hierboven getypt, doet die dat knikken met zijn hoofd vooral met het opzadelen en als ik opstijg, daarna is die kalm. Ook in de periode dat die echt schud (pollenseizoen) is het in de (buiten)piste zoveel minder als ik echt met hem bezig ben...

neusnetje heb ik nog niet echt geprobeerd, had er wel eentje gekocht en was veel te klein, ook al was het een full en heb die toen teruggebracht, maar er waren toen nog geen andere binnen, zal volgende week es binnenspringen en kijken of ze andere hebben.. moest na een week mn dierenarts terugbellen om te kijken hoe het was, en die stelt voor om ze eens door te sturen naar de kliniek. eventueel voor een echo of misschien nog bijkomende onderzoeken dan ofzo

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:43

ellepel schreef:
ik snap niet zo goed wat het topic van alvaro hier in moet?
heeft dacht niks met hoofdschudden te maken?

Nee, snap ik eigenlijk ook niet :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:45

Ik meld me maar eens af hier denk ik. Heb weinig meer te melden over headshaking.
In de afgelopen jaren heb ik genoeg info. neergezet.

Wens iedereen sterkte met hun headshaker en mocht iemand interesse hebben in de wijze waarop mijn paard is behandeld dan kun je me pb-en.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:25

Ik heb sinds enkele dagen een micklem multi bridle hoofdstel te leen en ikmoet zeggen.... hij houdt zijn hoofd een heel stuk stiller dan voorheen. Heb nu binnen gereden en buiten ZONDER neusnetje en hij schudde echt minimaal, alleen als er echt vliegen om zijn hoofd zaten. Ik heb hem nog tot dinsdag te leen, maar zoals het er nu uit ziet gaat er ook een eigen komen.

Maandag komt ook de accupuntucturist die hem helemaal na gaat lopen op spieren en wervels en controleert het zadel en ook de tandarts komt een dezer dagen langs (ook al is hij in maart nog geweest) Maar ik ben wel heel positief...

Trouwens kan het schudden ook komen van de processsierupsen??? heeft iemand daar ervaring mee??

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:31

Sinds drie weken heeft mijn paard ook een tic met rijden maar ook op het land. Vanuit het niets van de ene op de andere dag begon hij er op het voorterrein mee op een wedstrijd. In de bak rijden is momenteel echt niet te doen; hij slaat continue met het hoofd. In de wei is het wat beter en buitenrijden gaat eigenlijk prima. (zelfde optoming)

Er lijkt hem echt wat dwars te zitten in de neus. Zit me nu af te vragen wat ik het beste als eerste kan proberen om dit onder controle te krijgen. Andere neusriem? Netje? gelspray? dierenarts?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 04:50

lijkt me logisch dat je dan eerst een dierenarts laat kijken wat er mis is?
die heeft apparatuur waarmee ze in de neus kunnen kijken of daar wat zit ,

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:20

Hallo Allemaal,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Sinds kort heeft mijn paard last van de volgende symptomen;
(sorry als alle symptomen in combinatie al een keer genoemnd zijn, het topic is iets te groot om helemaal door te nemen)
- Rode neus van binnen (geen roze neus en niet verbrand, je ziet kleine bloeduitstortingen)
- "Knikt" met hoofd als hij aan het werk moet, dus niet op de wei en/of poetsplaats.
- Is rennerig en paniekerig in het longeren, houdt hoofd ontzettend hoog, kan geen hulpteugels verdragen. (Zelfde reactie in alle combinaties: alleen halster, alleen hoofdstel, alleen halster en zadel enz) Ook " trekt" hij zijn neus continue naar voren. Alles wijst erop dat hij last van zijn neus heeft.
- Rijden is niet mogelijk, rent weg zodra je opstapt. Verdraagt ook geen druk.
- Sinds gisteren dikke ogen, dit had hij eerder niet.
- Meteen schuren aan zijn neus na het werk.
- In het werk: Erg boos, wendt zijn hoofd van me af en komt niet meer naar me toe. Dit is normaal niet het geval.
- Buiten het werk om: Is erg fris, oogt blij, geen koorts.
- Hoest en proest niet, wel iets meer briesen dan normaal, maar niet extreem veel.

Al geprobeerd:
- Ander tuig gebruikt. Zowel hoofdstel als zadel. Geen verschil.
- Gebit na laten kijken door een erkende dierenarts. Geen bijzonderheden.
- Erkende Chiropractor langs laten komen (Sowieso 1x in het half jaar) Zat wel wat vast in zijn lijf, maar verder geen bijzonderheden.
- Neusnetje gebruikt, maakt geen verschil.

Dierenarts is geweest; eerste keer vorige week maandag. Ze heeft in zijn neus gekeken, welke behoorlijk rood bleek te zijn van binnen, en hem aan de longe bekeken. Hierop ging ze in eerste instantie toch uit van een allergie, waar ik een neus spray voor heb gekregen. Haar advies was om eerst dit te proberen, mocht het werken dan konden we op alleen die spray de zomer door. Mocht het niet werken, dan bloed afnemen en uit gaan zoeken of het wel een allergie is. De volgende stap zou foto's nemen zijn. Uiteraard heb ik ook meteen een neus netje aangeschaft. Dit heeft geen enkel effect en maakt zijn irritatie/boosheid alleen maar erger.

De spray heeft helemaal niks geholpen en hij heeft nog steeds dezelfde symptomen, dus dierenarts is gisteren langs geweest om bloed te prikken en hem alvast Prednison te geven om het wat aangenamer voor hem te maken. Vrijdag weet ik de uitslag van de onderzoeken pas, maar ik wilde toch even weten of dit voor iemand bekend voor komt? (tot die tijd hoeft hij natuurlijk niet aan het werk) Ideeen waar we nog kunnen zoeken? Dingen die we over het hoofd zien? Tips?

Voor de duidelijkheid: Op de wei heeft hij dus nergens last van

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:15

Lijkt me toch een allergische reactie op iets uit zijn nieuwe omgeving. Heb je al aan een holistische DA gedacht?
Ino leek op de wei tenslotte ook geen last te hebben, maar als hij echt ging lopen, had hij op de wei ook last. Al doet jou manneke denk ik wel een stuk maffer op de wei dan wat Ino deed :+ .

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:55

he, ik kom jou ook overal tegen. ja je kent m, dus je weet hoe hij in paniek kan raken..
welke arts heb jij toen laten komen? ff offtopic: hoe gaat t met die van jou?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:02

Ino is toen nagekeken door Charlotte Willekens. Hij was levensgevaarlijk om te rijden in een buitenbak toen de ellende net begon, hij liep dwars door de omheining heen omdat hij geen idee meer had waar hij was :(:) . En je weet hoe hij op het laatst was.
Ik had voor Ino trouwens in het begin ook neusspray gekregen, maar het enige verschil dat dat uitmaakte was dat ik meer kans had op een gebroken neus als ik dat in zijn neus wilde spuiten.

Offtopic antwoord, bagger [MD] Raadselachtige (rug)problemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 04:50

inoterry: ik heb niet alles gelezen maar het doet mij wel teveel denken aan de nasleep van rhino, en had jij met bloedonderzoek ook laten prikken op vitamine E/selenium?

prince kiss, bij jouw paard hetzelfde,rhino kan best voor hoofdschudden zorgen,

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:24

Het paard van Prince_Kiss en mij stonden al een paar maanden niet meer samen op stal toen die van mij rhino kreeg, en ik weet van welk paard de mijne het heeft gekregen. Het zou kunnen, maar ik denk niet dat bij het paard van Prince_Kiss rhino de veroorzaker is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:34

dat bedoel ik ook niet hoor,ik wist niet eens dat jullie bij elkaar op stal hebben gestaan.
rhino kan een paard in principe overal wel oplopen denk ik??

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:42

In principe kan je er van uit gaan dat de meeste paarden rhino bij zich dragen, dus ze kunnen het inderdaad overal oplopen :j .