Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Uppojono schreef:Ik heb me even ingelezen over de tektonic, maar ik lees dat het niet voorkomt dat ze gestoken worden, maar dat het ervoor zorgt, dat de knut na het steken sterft. Ik vraag me af of je dat effect bij weidegang dan echt kan merken.
Slmt9 schreef:Ik volg je niet? Wat heeft weidegang met Tectonik te maken?
Uppojono schreef:Slmt9 schreef:Ik volg je niet? Wat heeft weidegang met Tectonik te maken?
Tektonic dood de vlieg die steekt. In een stal vol koeien, waar veel minder vliegen zijn dan in de buitenlucht, is dat effectief. Maar in de weide waar er veel meer vliegen zijn en steeds nieuwe aanvoer is, lijkt mij dit veel minder effectief.
Elisa2 schreef:Is Tectonic niet schadelijk voor het paard? Ze krijgen zelf toch ook wat binnen er van lijkt me..via de huid.
Elisa2 schreef:Is Tectonic niet schadelijk voor het paard? Ze krijgen zelf toch ook wat binnen er van lijkt me..via de huid.
dierenfan schreef:Elisa2 schreef:Is Tectonic niet schadelijk voor het paard? Ze krijgen zelf toch ook wat binnen er van lijkt me..via de huid.
Ik probeer zoveel mogelijk op natuurlijke wijze/basis op te lossen maar soms is radicaal behandelen gewoon het beste om het daarna/daarnaast met natuurlijke middelen zo goed mogelijk bij te houden. Het blijft wikken en wegen
Jessix schreef:Ik weet niet of het schadelijk is en wat die schade dan zou moeten zijn. Zo ver ik heb gezien zijn er geen bijwerkingen geregistreerd. (?) Voor mij is het hetzelfde als de middelen die ik gebruik tegen vlooien en teken op mijn huisdieren. Ik heb met beide geen moeite.
prugelpiet schreef:Jessix schreef:Ik weet niet of het schadelijk is en wat die schade dan zou moeten zijn. Zo ver ik heb gezien zijn er geen bijwerkingen geregistreerd. (?) Voor mij is het hetzelfde als de middelen die ik gebruik tegen vlooien en teken op mijn huisdieren. Ik heb met beide geen moeite.
Het is natuurlijk een middel enkel geregistreerd voor koeien. De bijwerkingen vlieger gaat helaas niet op, daarvoor verschillen paarden en koeien echt teveel.
Neemt niet weg dat ik het zelf niet zou gebruiken, alleen durf ik geen blauw spul op mijn witte paard te smeren![]()
Met deken gaat het prima. Kan die van jou met tectonik dan zonder deken?
Gigixponys schreef:Ik ga mijn pony ook vandaag behandelen met de Z-itch. Vind het fijn dat het doorzichtig is haha. Hij heeft terug een minibeetje geschuurd aan zijn staart. Vanaf dinsdag word het wel terug kouder. Maar ik kijk vaak gewoon wanneer hij terug jeuk krijgt. Op de verpakking staat wekelijks, maar dat was hier in combi met deken niet nodig. Enkel in de tussenseizoenen wanneer hij even zonder staat wel. Ben vorig jaar met 2 flesjes toegekomen, maar was ook wel een best nat jaar. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar gaat gaan.
Elisa2 schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Het is natuurlijk ook afwegen wat schadelijker is..continu allergische reacties zijn ook niet goed voor de gezondheid/ de lever denk ik.
Ik weet eigenlijk niet of wij het al eens geprobeerd hebben, ga het eens navragen en anders is het misschien wel het overwegen waard.