Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Het geeft tijd om op je gemak naar een geschikte baas op zoek te gaan. Het idee was om zeer ernstige eczemers daar te stallen, zodat ze rustig kunnen genezen en vervolgens op zoek naar een geschikte baas. Als de eczeem zo ernstig is dat de dierenarts inslapen adviseert (zoals de pony die zij eerder onder haar hoede heeft genomen), moet je wel heel veel geluk hebben om snel een baas te vinden die het aandurft met zo'n zieke pony. De stress van vreselijke jeuk lijkt me kwalijker dan twee keer verhuizen
HelmerG schreef:Is het andere paard al eens getest op allergieën? Misschien heeft het paard wel een allergie voor de bomen in de wei? Dan kan geloof ik een soort medicijn gemaakt worden wat in het bloed gespoten wordt als ik me niet vergis?
Sammyoo schreef:Het verhaal is destijds uitgebreid op Bokt geplaatst. Pony had zo'n jeuk dat het advies van de dierenarts was om hem in te laten slapen, het was een jonge Haflinger. Via Bokt is de pony toen bij Aerdenhout terecht gekomen waar hij goed opknapte. Na een tijdje is er een leuke, nieuwe baas gevonden voor de pony.
Ik ken de stal van Aerdenhout niet. Maar als ik moet kiezen tussen mijn pony in laten slapen, ziek meegeven aan de eerste de beste of hem eerst op laten knappen bij een plekje aan de kust, dan wist ik wel waar ik voor zou kiezen.
10tje2 schreef:Sammyoo schreef:
Kun je mij de link geven naar dat verhaal van de jonge haflinger?