Bloodymary schreef:aerdenhout1 schreef:Okee .... dierenarts net weg, en natuurlijk info gevraagd over rhino hier in onze omgeving. ( Haarlem)
Hier verder geen gevallen bekend en het is ook een raadsel waarom er dit jaar zo'n verschrikkelijke ophef over word gemaakt omdat het elk jaar wel in een aantal stallen word aangetroffen. ( politiek spelletje waarschijnlijk?)
Het blijft bij een stuk of 3/4 stallen en dan is het weer weg eigenlijk net als dit jaar.
Contact onderling met de dierenartsen is groot, dus mocht er een geval zijn, dan word dat onderling doorgegeven, heel goed!!
Buiten rijden, natuurlijk alle veiligheid in acht genomen... geen enkel probleem, mits je niet je paard laat snuffen met een ander paard.
Kost niets, en toch een stukje zekerheid.
Ik laat vanaf morgen de klanten weer lekker buiten rijden met advies niet in aanraking te komen met eventuele vriendjes van andere stallen.
Blijf wel even voorzichtig met mensen van buitenaf en neem ook even geen nieuwe paarden aan, maar de paniek... al was die er niet hoor.... is wel een stuk minder nu!
Dat was mij eigenlijk van begin af aan al duidelijk. Waarom er nu meer paniek is dan anders? Ik denk toch door de sociale media, dat mensen elkaar steeds gekker maken. En ook doordat mensen steeds meer het braafste jongetje van de klas willen zijn, meldplicht, binnen houden etc.
Maar sociale media was er vorig jaar toch ook? Of komt de hype gewoon steeds meer op om dan maar van de hoogste daken te schreeuwen wat er aan de hand is?