Thank god hoef ik ze niet te knotten Alleen vlechten voor onder deken, meer niet.
Annetje
Geplaatst: 07-03-11 22:28
Ik zou het erg jammer vinden als mijn paard zijn lange manen kwijt is, maar het zou niet verschrikkelijk zijn. Zou ik voortaan wel knotjes moeten maken met wedstrijd ik maak nu 1 hengstenvlecht en ben zo klaar.
Ik ben gewoon nog steeds niet overtuigd of het wel eczeem is en daarom laat ik de deken zo lang mogelijk af. Vorig jaar heel vroeg opgelegd (eind feb) en toen had hij aan het eind nog net zoveel manen als het jaar ervoor. Ik heb hem zelden zien schuren, maar ik weet wel dat zijn huid jeukerig, schilferig en gevoelig is. Ik ben benieuwd dus wat er zo zonder de deken gebeuren gaat!
Vlechten heb ik vorige week voor de grap ook gedaan, helemaal tot onderaan, maar pfoe! Dat is lang joh! Denk dat zijn manen nu zo'n 60cm zijn.
TJolieke
Geplaatst: 07-03-11 22:29
Ik kreeg afgelopen week al te horen dat de manen van Colonel veel te lang zijn, of ik die niet even zou moeten trekken. Uhh, NEEEE.Ik vouw die vlechten wel gewoon vier keer tot ik knotjes heb.
Nou dan lijkt het me al helemaal geen ZE, maar eerder luis ofzo.
Annetje
Geplaatst: 07-03-11 22:39
_CS_ schreef:
Vies heeft wel dun haar hé? Vind het nog steeds een heel apart paard om te zien
Ja hij heeft hele dunne manen, maar voor een appaloosa nog steeds wel veel hoor! Manen lijken ook dunner omdat het gewoon heel erg afgebroken en afgeknaagd is door de andere paarden. Vooraan en bovenin is het vrij dik. Bij de schoft is het handbreedte en heel erg dun, het breekt daar ook zo af. En apart? Dat klinkt niet positief zo Haha
Ik zal eens even zoeken naar een duidelijke foto met halve vlechten, dan kun je zien dat het voorin redelijk normaal is qua dikte. Ik denk dat ik op de vorige foto ook glansspul erin had gedaan.
[edit] Snel fotootje gevonden: http://94.100.120.13/1250700001-1250750 ... _CRrO.jpeg Hij heeft drie vlechten (en mist er dus eigenlijk een die nog dicht bij de schoft zou moeten) de voorste twee vlechten zijn best mooi dik, de achterste is al veel dunner en korter
Rhine_
Geplaatst: 07-03-11 22:40
Nee dat was het niet geen luis of schimmel de da heeft er meerdere keren naar gekeken.
Wintervacht Dat jeukt als het loslaat, of als het warm is.
Stal_Fiore
Geplaatst: 07-03-11 22:41
Wat voor voer geef je?
Is hij ook al aan het verharen? Mijn veulen kreeg daar heel veel jeuk van.
TJolieke
Geplaatst: 07-03-11 22:42
Rhine_ schreef:
Kunnen veulens ook exzeem hebben?
Kan wel maar die kans is heel klein. Als een veulen nu schuurt zou ik het meer zoeken in het verharen, luizen of mijten. Veulen hier schuurt ook wat, maar dat is na een flinke poetsbeurt wel weer een paar dagen over.
Hij schuurde tot bloedens toe en werd 2x daag geborsteld.
_CS_
Geplaatst: 07-03-11 22:43
Annetje: Je ziet het wel op die foto ja. Shadow heeft dat ook hoor, vooraan is het veel dikker dan achteraan. Heeft teveel geleden denk ik met de jaren mee. Daarnaast is dat ook de plek waar de deken toch meer druk geeft.
Rhine: Heel vreemd, wat voer je hem?
Rhine_
Geplaatst: 07-03-11 22:44
Stal_Fiore schreef:
Wat voor voer geef je?
Is hij ook al aan het verharen? Mijn veulen kreeg daar heel veel jeuk van.
Het was in de zomer, ik voer 300gram pavo, de wei is in het bos.