Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Vind je hem ook luchtiger en hoe blijven de manen eronder?
Safiera schreef:Heb 'm gevonden bij Epplejeck ja, thx!
Maar daar hebben ze een vergelijkbaar model van Horsegear en Ej zelf... Waarom heb jij de Shires gekozen? Het liefst zou ik ze in de winkel naast elkaar zien en voelen, maar helaas ver weg voor mij.
Kinke schreef:Safiera schreef:
Gokje. Heb in het verleden Boett gehad, ruin heeft Bucas gehad, die vond ik tegenvallen. Hij loopt nu met een Dominick vliegendeken (zeer ruime hals en korte deken, dus perfect voor PRE). Boett vind ik super, echter vindt mijn Spaanse dame dat veel te griezelig, zo'n ding over het hoofd trekken (mijn Friese merrie dook er altijd zelf in). Kon bij EJ ook niet alles vergelijken, lang niet alle dekens hingen er als voorbeeld. Ik gok nu gewoon tussen duur en super goedkoop. De stof is heel soepel overigens. Haar vorige deken is een Fedimax, die stof is juist heel erg stug. Dat het nog een beetje open is bij de hals maakt niet uit, in deze zit ze zelfs meer ingepakt dan in de vorige dekens. Met name het deel onder de buik zit veel meer ingepakt. Gelukkig is zij geen extreme eczemer.
meganx schreef:Ik heb een variant van het deken merk Shires. Ik heb de Felix Bühler . Lijkt als 2 druppels op de shire.
Wat heerlijk als je eczemer zonder deken kan staan!!
maralyn schreef:Duur tectonik? Als ik vergelijk met n rambo sweet itch?
En denken dat dazen niet worden tegengehouden... is geen bewijs maar n hersenspinsel op basis van gevoel...
En ipv n zware eczeem deken zou je óók n gewone vliegen deken kunnen pakken... áls ze het al nodig zijn.
Bij voldoende gebruik weert het en dood t zelfs de knutten.
Ook teken... luizen en mijten.
Daarbij... lever belasting? Alleen al leven is al belastend. Het moet niet aantastend zijn. En niks wijst er op dat dát t doet.
Dan is n paard n flesje bier geven belastender.
Maar this ieder zn eigen.
Alleen jammer dat mensen vooroordelen plaatsen zónder verder onderzoek.
Jotoma schreef:meganx schreef:Ik heb een variant van het deken merk Shires. Ik heb de Felix Bühler . Lijkt als 2 druppels op de shire.
Wat heerlijk als je eczemer zonder deken kan staan!!
Dan zou ik de volgende keer voor die van Shires gaan, die is 60,- goedkoper en bijna 90,- met de kortingscode. Daar kan je er dan dus bijna 2 van kopen voor 1 van Felix B.
Safiera schreef:maralyn schreef:Duur tectonik? Als ik vergelijk met n rambo sweet itch?
En denken dat dazen niet worden tegengehouden... is geen bewijs maar n hersenspinsel op basis van gevoel...
En ipv n zware eczeem deken zou je óók n gewone vliegen deken kunnen pakken... áls ze het al nodig zijn.
Bij voldoende gebruik weert het en dood t zelfs de knutten.
Ook teken... luizen en mijten.
Daarbij... lever belasting? Alleen al leven is al belastend. Het moet niet aantastend zijn. En niks wijst er op dat dát t doet.
Dan is n paard n flesje bier geven belastender.
Maar this ieder zn eigen.
Alleen jammer dat mensen vooroordelen plaatsen zónder verder onderzoek.
Ja, ik vind tectonic duur. RSIH zal ik ook nooit nieuw kopen. Heb er nu toevallig een tweedehands om te proberen, maar eerder ging het met een goedkope pagony ook prima.
Dazen worden volgens mij door niks -behalve een deken- tegengehouden, maar klopt, dat is mijn eigen gevoel.
Voor mij is er niet zo veel verschil tussen pony met eczeemdeken en pony met vliegendeken. Het is niet zo dat ik bij voorkeur een vliegendeken pak.
Teken, luizen en mijten heb ik geen problemen mee, het zou dan enkel voor de knutten en dazen zijn.
Het mooie is (als het werkt) dat je geen dekens meer nodig hebt, je paard gewoon kunt zien, geen gedoe met hoofdkappen of scheuren... Maar de gok nemen durf ik niet.
Volgens mij belast het de lever (en/of andere organen) wel degelijk. Tectonic is een vrij heftig insecticide. Voor een pony met allergieën, stofwisselingsproblemen en andere kwaaltjes, vind ik dat toch een vrij groot risico.
Plaats gewoon mijn overdenkingen. Volgens mij is er nog geen groot onderzoek naar gedaan, dus inderdaad, ieder het zijne.
maralyn schreef:....
Nee laat maar... ik houd al op...ik strijk hier aardig wat mensen tegen de haren in...
Ennehhh betreft die lever nogmaals.. wie checkt de lever precies? En hoe dan?
En is het bevestigd dat die lever van julie paard afwijkend werkt??
Vind aannames op basis van 'oh allergie... oehh de lever' zo... simpel en tevens onwaar...
maralyn schreef:en met alle poeders en kruidjes (praat mij niet over knoflook) wat mensen er in gooien... hahaha!