Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:48

amazing_lady schreef:
Als ze niet meer te helpen zijn zijn ze toch ten dode opgeschreven??? Dan sterven ze uiteindelijk toch aan de gevolgen van de ziekte???

Ja, maar ze gaan niet door de ziekte zelf dood in eerste instantie, vergelijk het met een gebroken been. Ook dat is niet dodelijk, maar vaak menen we dat het beter voor het dier is om hem te laten inslapen. Dat is wat er in feite gezegd wordt...

Neemt niet weg dat het een ernstige ziekte is, waar we met zn alleen zeer voorzichtig mee moeten omgaan. Net als een gebroken been, moet je een Rhino besmetting gewoon zien te voorkomen!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:59

amazing_lady schreef:
Als ze niet meer te helpen zijn zijn ze toch ten dode opgeschreven??? Dan sterven ze uiteindelijk toch aan de gevolgen van de ziekte???

Nee ze worden afgemaakt en gaan niet zelf dood.... Is dit nu echt zo moeilijk te begrijpen?!
Ze worden door de mens geholpen ze sterven niet uit zichzelf door de ziekte Rhino

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:01

ik had net een dierenarts hier op stal,die trouwens voor iets anders kwam,maar die heb ik even gevraagd over het hoe en wat over de rhino virus.
hij zei tegen mij dat je het moest gaan vergelijken met de griep bij mensen,daar gaan soms ook mensen aan dood,en dat is ook besmettelijk.je moet wel het kringetje zo klein mogelijk houden,d.w.z.niet met de paarden naar andere stallen gaan,en uit kijken met mensen die bij je op stal komen,die ook paarden hebben.
ik ben in elk geval een beetje gerustgesteld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:05

vivana schreef:
amazing_lady schreef:

Nee ze worden afgemaakt en gaan niet zelf dood.... Is dit nu echt zo moeilijk te begrijpen?!
Ze worden door de mens geholpen ze sterven niet uit zichzelf door de ziekte Rhino

Maar als je paard het een beetje goed te pakken heeft (dwz niet zelfstandig kunnen staan), gaat hij er op den duur wel dood aan. Alleen wij verlossen onze dieren voor die tijd uit hun lijden.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:20

eilleen333 schreef:
Maar als je paard het een beetje goed te pakken heeft (dwz niet zelfstandig kunnen staan), gaat hij er op den duur wel dood aan. Alleen wij verlossen onze dieren voor die tijd uit hun lijden.

Helemaal mee eens dus kunnen ze wel overlijden door deze ziekte!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:23

Dieuwkee schreef:
Ariebren schreef:
En over 20 minuten is er weer een goed stuk informatie verdwenen in de brij van de paniek voetballers hier op Bokt.

en daarom is het steeds vervelend veel bij te lezen, misschien moet er voordat er gepost wordt goed het topic worden doorgelezen..

:j

Ik wil ook graag een beetje de nieuwtjes in de gaten houden, maar als ik daarvoor 20 pagina's met reacties moet lezen die telkens over hetzelfde gaan.. no thanks!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:23

Sandrohit schreef:
eilleen333 schreef:

Helemaal mee eens dus kunnen ze wel overlijden door deze ziekte!

Idd. ze kunnen wel degelijk overlijden aan de ziekte zelf.
Niet alleen omdat ze ingeslapen worden.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:25

Hier nog een link waar een verhaal staat van iemand die het heeft meegemaakt.
http://www.jerintho.com/pagina/EHV.htm

Onderin staat bij Beweringen, goed bedoelde adviezen en kritiek:

*Aan Rhino kunnen ze niet dood gaan....
Helaas hebben wij ervaren dat paarden met deze vorm van Rhino wel degenlijk dood kunnen gaan.
De functies van de longen en het hart kunnen uitvallen door zenuwbeschadigingen.

* Laat dat paard maar liggen, over een paar dagen staat hij weer.
Kletspraat! Een paard wat omgaat door Rhino, staat NOOIT meer zelf op..... Als je hem laat liggen is hij binnen 3 dagen dood!

Misschien niet zo betrouwbaar als een dierenarts maar toch geloof ik dit wel.

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:28

MissAmazone schreef:
Bij de veerkracht hebben ze helaas vanacht een 2e paard moeten laten inslapen. Verder gaan ze daar gelukkig wel de goede kant op, er zijn al paarden die zo goed als beter zijn en met grondwerk weer een beetje getraind kunnen worden. Het virus zit een heel eind in zijn laatste fase. Dus hopen dat de overige paarden die nog ziek zijn het wel gaan redden.

Wist niet of het al gemeld was, want de pagina's zijn voor bezoekers die af en toe willen lezen niet bij te houden. Een gewoon echt informatie topic voor rhino zou niet gek zijn.

Jeetje wat balen zeg |( Hoop echt voor ze dat het hierbij blijft!

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:28

Rachelll schreef:
__YSB__ schreef:
Nou laten we toch hopen dat het erg snel overwaait!!
Zijn er paarden van bokkers overleden?

mijn oude topper Vitall is overleden in Woubrugge... ;(

|( |( |( Sterkte!

lovehannah

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:30

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:42

Hoeveel paarden zijn er nu echt overleden of ingeslapen naar aanleiding van de rhino neurologische variant ??

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:44

bir schreef:
*knip*

Nou mis ik toch echt een stal die volgens mij op Bokt zelfs al aan het begin was bevestigd. Was een abortusvariant, maar zie m er niet meer bij staan...
Laatst bijgewerkt door Angela op 07-03-12 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd ivm link met onbevestigde plaatsen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:44

Okee .... dierenarts net weg, en natuurlijk info gevraagd over rhino hier in onze omgeving. ( Haarlem)
Hier verder geen gevallen bekend en het is ook een raadsel waarom er dit jaar zo'n verschrikkelijke ophef over word gemaakt omdat het elk jaar wel in een aantal stallen word aangetroffen. ( politiek spelletje waarschijnlijk?)
Het blijft bij een stuk of 3/4 stallen en dan is het weer weg eigenlijk net als dit jaar.
Contact onderling met de dierenartsen is groot, dus mocht er een geval zijn, dan word dat onderling doorgegeven, heel goed!!
Buiten rijden, natuurlijk alle veiligheid in acht genomen... geen enkel probleem, mits je niet je paard laat snuffen met een ander paard.
Kost niets, en toch een stukje zekerheid.
Ik laat vanaf morgen de klanten weer lekker buiten rijden met advies niet in aanraking te komen met eventuele vriendjes van andere stallen.
Blijf wel even voorzichtig met mensen van buitenaf en neem ook even geen nieuwe paarden aan, maar de paniek... al was die er niet hoor.... is wel een stuk minder nu!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:46

Ariebren schreef:
Hoeveel paarden zijn er nu echt overleden of ingeslapen naar aanleiding van de rhino neurologische variant ??

In Heumen sinds vanmiddag 2 paarden, rest van de bedrijven weet ik niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:47

frangelica schreef:
ze mogen toch wel zeggen of het er is niet de naam van de stal maar neem aan wel het dorp !!!

Wat denkt van schending van de privacy dus dit mag niet. ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:50

fijn om te horen Aerdenhout.. In onze provincie heerst dus helemaal niks?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:54

hier is ook niks bekend in limburg dus hier kunnen we ook rustig ademhalen tot nu toe.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:57

Er sterven elke dag paarden en niet aan het rhino virus!!
Als mijn oude fjordje nu was dood gegaan dan had je waarschijnlijk ook hier het verhaal gehad dat ik rhino op stal zou hebben!!!

Bonny_CT zover ik nu heb gehoord van de dierenarts die hier vanmiddag was om te enten, was het allemaal vals alarm gelukkig!
Raar toch dat gister van een andere dierenartsen praktijk een ander verhaal werd verteld!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:57

Ariebren schreef:
En over 20 minuten is er weer een goed stuk informatie verdwenen in de brij van de paniek voetballers hier op Bokt.

en daarom is het steeds vervelend veel bij te lezen, misschien moet er voordat er gepost wordt goed het topic worden doorgelezen..[/quote]
:j

Ik wil ook graag een beetje de nieuwtjes in de gaten houden, maar als ik daarvoor 20 pagina's met reacties moet lezen die telkens over hetzelfde gaan.. no thanks![/quote]

Dan sla je die 20 pagina's toch over, dan mis je toch niks. Als er echt nieuws is staat dat wel op de voorpagina.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:00

lovehannah schreef:
http://www.petitiesonline.nl/petitie/me ... umonie/366

Iemand dit al gezien? Lekker allemaal tekenen!

Nee sorry ik teken daar niet voor, zeker niet met een afbeelding als deze erbij die er niks mee te maken heeft.

Mag hopen dat mensen in de paarden wereld wel voor zichzelf dan / mag beslissen over het doen en laten over hun dier.

Als ik dit topic door lees maakt iedereen elkaar helemaal gek over doen en laten.

Ariebren

aerdenhout1 schreef:
Okee .... dierenarts net weg, en natuurlijk info gevraagd over rhino hier in onze omgeving. ( Haarlem)
Hier verder geen gevallen bekend en het is ook een raadsel waarom er dit jaar zo'n verschrikkelijke ophef over word gemaakt omdat het elk jaar wel in een aantal stallen word aangetroffen. ( politiek spelletje waarschijnlijk?)
Het blijft bij een stuk of 3/4 stallen en dan is het weer weg eigenlijk net als dit jaar.
Contact onderling met de dierenartsen is groot, dus mocht er een geval zijn, dan word dat onderling doorgegeven, heel goed!!
Buiten rijden, natuurlijk alle veiligheid in acht genomen... geen enkel probleem, mits je niet je paard laat snuffen met een ander paard.
Ik laat vanaf morgen de klanten weer lekker buiten rijden met advies niet in aanraking te komen met eventuele vriendjes van andere stallen.
Blijf wel even voorzichtig met mensen van buitenaf en neem ook even geen nieuwe paarden aan, maar de paniek... al was die er niet hoor.... is wel een stuk minder nu!

Eindelijk weer iemand die er nuchter onder blijft.
Drie stallen in Nederland die de neurologische vorm hebben.
Nou die stallen hebben de deur dicht, met alle bij behorende regels om verspreiding te voorkomen.

Gisteren kwam bij mij de voerleverancier langs met zijn vrachtwagen.
Rijdt van stal naar stal.
De meiden bij mij op stal werken bijna allemaal in een winkel waar ook andere paarden mensen inkopen doen.
Mijn buurtjes en dorps genoten rijden nog steeds lekker buiten bij mooi weer, idem hier.

HET BESMETTINGS RISICO IS ALLEEN BIJ EEN OP EEN CONTACT VAN DE PAARDEN.

en dan heeft een stal van 50 paarden nog maar een paar ziekte beelden.

kiki1976

aerdenhout1 schreef:
Er sterven elke dag paarden en niet aan het rhino virus!!
Als mijn oude fjordje nu was dood gegaan dan had je waarschijnlijk ook hier het verhaal gehad dat ik rhino op stal zou hebben!!!

Bonny_CT zover ik nu heb gehoord van de dierenarts die hier vanmiddag was om te enten, was het allemaal vals alarm gelukkig!
Raar toch dat gister van een andere dierenartsen praktijk een ander verhaal werd verteld!

Maandag vertelde onze da dat er wel degelijk gevallen waren hier in de Noord Kop. Hij adviseerde zelfs om nu ook niet te enten, ook niet tegen influenza en tetanus. Meer vanwege het naar beneden halen van de weerstand.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:01

Sandrohit schreef:
Hier nog een link waar een verhaal staat van iemand die het heeft meegemaakt.
http://www.jerintho.com/pagina/EHV.htm

Onderin staat bij Beweringen, goed bedoelde adviezen en kritiek:

*Aan Rhino kunnen ze niet dood gaan....
Helaas hebben wij ervaren dat paarden met deze vorm van Rhino wel degenlijk dood kunnen gaan.
De functies van de longen en het hart kunnen uitvallen door zenuwbeschadigingen.

* Laat dat paard maar liggen, over een paar dagen staat hij weer.
Kletspraat! Een paard wat omgaat door Rhino, staat NOOIT meer zelf op..... Als je hem laat liggen is hij binnen 3 dagen dood!

Misschien niet zo betrouwbaar als een dierenarts maar toch geloof ik dit wel.

Ik studeer diergeneeskunde en had toevallig vandaag een college waar we veel tijd aan EHV hebben besteed. Bovenstaande info (link niet bekeken) klopt wel degelijk.
Als het goed is komt er vanavond informatie op de site van de faculteit. Zal kijken of ik dat hier kan posten:)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:01

aerdenhout1 schreef:

Dat was mij eigenlijk van begin af aan al duidelijk. Waarom er nu meer paniek is dan anders? Ik denk toch door de sociale media, dat mensen elkaar steeds gekker maken. En ook doordat mensen steeds meer het braafste jongetje van de klas willen zijn, meldplicht, binnen houden etc.