Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Flosje446 schreef:japielover schreef:Oke even een vraag...
Ik heb een extreme ZE'er...
Een shet, hij loopt voor de kar en krijgt nu een havermix dit omdat hij egt de haver nodig heeft voor mee energie.
Nu voer ik tijdens het exzeem seizoen NAF D-Itch en Puur culicodruppels.
Dit werkt bij hem enorm goed! iemand een tip welk voer ik geven kan om de D-itch poeder door te mengen..
Waar hij wel zijn energie uit halen kan maar geen extra suikers krijgt?
Je kan olie door het voer heen doen voor extra energie. Ik ga nu zelf Build & Glow geven, maar je hebt ook Energiekernmix (Subli) en van heel veel merken omega-olie.
marjoleinft schreef:ik kom ook weer even binnenvallen.
ik las een aantal paginas terug over derfen,
ik heb ook een klein proefpotje bestelt en het ruikt naar mijn iedee naar stokholmerteer.
en stokholmerteer werd vroeger ook gebruikt bij psoriasis gebruikt dus zou je dat er niet gewoon in kunnen smeren?
ik heb trouwens nu mijn haf op een dieet staan van:
spelt en hooi en om de dag krijgt hij een broodje met veendrenkstof er op.
het lijkt te werken ze vacht ziet er beter uit en ze manen schieten ze kam uit.
de spelt vind hij niet echt lekker is er ook nog ander voer speciaal voor eczeem paarden?
subli had ik zelf al nagekeken en daar zit witte en zwarte haver in dus daar word hij hyper van.
is er nog iets anders aan te raden qua voer?
suuszzzz schreef:Hier gaat het nog steeds prima zonder deken. Het is wel erg goed weer op het moment dus even afwachten hoe lang het nog goed blijft gaan.
Iemand ervaring met de Horze eczeemdeken? Ik twijfel om deze aan te schaffen. Hij ziet er goed uit.
Ik twijfel wel over de maat. Zou een L goed zijn voor een redelijk slanke haflinger? En hoe is de bijpassende hoofdkap?