Vorig jaar is hij op 20 oktober getest, zijn waarde was toen 49 pmol/L (223 pg/ml). Hii krijgt nu een jaar 1/8 mg prascend. 22 oktober is hij weer getest, waarde was toen 14pmol/L (64 pg/ml). Enorm gezakt dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kcinarual schreef:Ik heb een vraag. Mijn cushie heeft een beetje een herfstdipje, nu gaf de dierenarts als optie om de prascend te verhogen in de SR periode. Is er iemand die dit doet? Of houden jullie de dosering gewoon het hele jaar gelijk?
Vorig jaar is hij op 20 oktober getest, zijn waarde was toen 49 pmol/L (223 pg/ml). Hii krijgt nu een jaar 1/8 mg prascend. 22 oktober is hij weer getest, waarde was toen 14pmol/L (64 pg/ml). Enorm gezakt dus
Kcinarual schreef:Ik heb een vraag. Mijn cushie heeft een beetje een herfstdipje, nu gaf de dierenarts als optie om de prascend te verhogen in de SR periode. Is er iemand die dit doet? Of houden jullie de dosering gewoon het hele jaar gelijk?
A_nouk schreef:Ik kom me eventjes stilletjes als meelezer melden. Al een flinke tijd met paardlief aan de gang met allemaal vage symptomen.
Dierenarts van de week op bezoek gehad vanwege koliek en Justus gaat maandag over een week ook getest worden.
Erg gevoelige hoeven, met vlagen ontbreekt er veel energie, heeft flinke opstarten nodig wanneer we gaan rijden, met regelmaat zonder verkoudheid opgezette klieren, bespiering in de achterhand blijft wat achter ondanks gericht trainen en blijft ook wat slappig. Allemaal dingen die er wel bij zouden kunnen passen.
Ik ga eventjes jullie topic doorspitten. En verder afwachten
Maris schreef:Batlow schreef:Ik kreeg vorige de uitslag van de bloed test terug, rond de 150 zat het. Het is een d-pony en hij krijgt nu een halve. Dierenarts raadde aan om prascend op te voeren maar raadde het niet aan om kwartjes te geven, dus in feite om naar gelijk naar een hele te gaan. Nu heb ik een pillensnijder gehaald en wil ik toch eerst 3kwart proberen. Ik weet dat mijn pony heftig erop kan reageren. Meerdere mensen die hier kwartjes geven?
Heeft je pony klachten nu op die 1/2 pil ?
Isapaardje schreef:Zouden tandproblemen als gaatjes en zo, niet kunnen komen doordat je bijv. de pil geeft tesamen met iets zoets?
Ik lees wel eens dat mensen het in krentenbollen, banaan of brood met honing verstoppen.
Ik zelf stop de tablet altijd in een klein stukje wortel (wat ik uithol).
Of een druif, maar dat kan alleen bij een halve tablet (ivm maat).
Verder hier nog altijd aan het sukkelen met de HB.
Ik begin me zelfs af te vragen of het niet weer 'gewoon' hoefzweren zijn, daar de buut eigenlijk nauwelijks lijkt aan te slaan en de hoeven iedere dag warmer worden ipv koeler.
Ken het van de andere PPID-er die op haar 'hoogtepunt' 3 hoefzweren tegelijk had (en dan lopen ze ook als bevangen, of nog graadje erger)
Iemand van jullie hier ervaring met cushing en hoefzweren?