[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:59

ellepel schreef:
Ann_Pam schreef:
Iemand ervaring met luba eczeemdekens? Vandaag de vliegendeken variant binnen gekregen, helaas fjord heeft te dikke nek voor deken en past dus niet dicht :( Op dit moment lijkt het schuren ook alleen maar erger te worden en zie ik steeds meer open wondjes, alleen een passende deken vinden is echt een crime..

Laat er een stuk bij aan naaien?
Of doe dat zelf, staat me iets va bij dat ivanhoe een goed merk voor fjorden was.

Heb hem nu omgeruild voor een eczeemdeken met elastische nek, kijken of dat beter past.. Naaien zag ik niet zitten, het voorstuk is met klittenband zou niet weten hoe ik dat langer moet maken met die 3 stukken klittenband eraan vast :o Als dit het niet is, zal ik eens kijken naar ivanhoe misschien is dat wat..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:16

Kinke schreef:
Ennnnnn…deken nummer 3 is gesloopt! Trof mevrouw gisteravond laat met een compleet gesloopte deken aan. Nu op naar de EJ, gelukkig 25% korting. Ik ga deze keer maar voor de Shire. Nog niet eerder gebruikt. Overigens heeft het niet met de kwaliteit van de deken te maken, ze had 1 bilkoord kapot gemaakt en ik vermoed dat ze gisteravond is geschrokken van vuurwerk wat hier in de buurt werd afgestoken. Vast dikke paniek en een schuivende deken met als gevolg flink kapot. Gelukkig waait het heel hard.

Wat balen!!
Mijn nieuwste rsih van een jaar oud heeft stiksels die loslaten na t wassen. Super irritant, heb t er met de hand opgenaaid, maar ja, met spanning erop laat dat zo weer los.
Had ook even gekeken naar shires, maar vind de sluiting bij de boeg onhandig en die hals lijkt zo kort dn open. Rsih heeft meer bevestigingen en lijkt verder door te lopen?
Ik durf switchen iig nog niet aan, mede omdat ik de regenliner ook vaak gebruik en dat kan bij shires ook niet.

RosalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:19

GEZOCHT: Paardeneigenaren die gek worden van SME!

Beste allemaal,

Aanstaande maandag, 4 juli, geef ik mijn afstudeerpresentatie over het effect van een specifiek voedingssupplement tegen staart- en maneneczeem (SME). Ik geef deze informatieve presentatie in Ulvenhout en de deuren gaan open om 19u00, zodat we om 19u30 van start kunnen gaan.

Tijdens deze presentatie wil ik jullie graag meer vertellen over het onderzoek en mijn bevindingen. Deelname is gratis!

Heb je interesse? Stuur mij een pb met je e-mailadres en je krijgt alle informatie toegestuurd.
Hopelijk tot maandag! :)

Groeten,
Rosalynn Schippers

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:46

Sonja_vR schreef:
Kijk eens naar snuggyhoods, is een Brits merk , kost helaas wel weer best wat maar is echt serieus eerlijk de beste deken die ik ooit heb gekocht.
Stof is erg stevig maar wel iets rekbaar, pasvorm is erg goed en is in flink wat maten te krijgen.
Is er tegenwoordig naast de tweedelige vorm(hals en body deken) ook als 1 geheel te krijgen
Hoewel ik vermoed dat ik de tweedelige fijner blijf vinden kwa pasvorm door de extra ruimte en bewegelijkheid van de twee delen.
Paard word met die dekens van kop naar kont helemaal bedekt Buikflap is lekker aan de maat waardoor die ook goed bedekt is
Geen klipjes en bandjes oid , maar heul stevig klittenband
Ik heb indertijd op de gok een deken besteld na 2 boett dekens, flyfree en nog een 4 andere merken en ik wilde dat ik het veel eerder had gedaan.

Mocht ik nu weer een eczeemdeken moeten kopen word dat absoluut weer een snuggyhoods .

Even over verzorghaf en gras van een stukje terug.
Juist kort gras is funest, dat is stress gras wat continu als een dolle wil groeien en stampvol zit met juist de stofjes die de reacties verergeren.
Je kunt een eczemer beter een paar uur per dag op een wei zetten met lang gras wat aan het bloeien is dan een kale weide
En voor de rest in een paddock met arm hooi en evt stro

De snuggy hoods zijn fijn mits je de goede maat hebt .
Mocht iemand een XL hood incl hals zoeken .
Heb d'r een zgan

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:47

Jotoma schreef:
Kinke schreef:
Ennnnnn…deken nummer 3 is gesloopt! Trof mevrouw gisteravond laat met een compleet gesloopte deken aan. Nu op naar de EJ, gelukkig 25% korting. Ik ga deze keer maar voor de Shire. Nog niet eerder gebruikt. Overigens heeft het niet met de kwaliteit van de deken te maken, ze had 1 bilkoord kapot gemaakt en ik vermoed dat ze gisteravond is geschrokken van vuurwerk wat hier in de buurt werd afgestoken. Vast dikke paniek en een schuivende deken met als gevolg flink kapot. Gelukkig waait het heel hard.

Wat balen!!
Mijn nieuwste rsih van een jaar oud heeft stiksels die loslaten na t wassen. Super irritant, heb t er met de hand opgenaaid, maar ja, met spanning erop laat dat zo weer los.
Had ook even gekeken naar shires, maar vind de sluiting bij de boeg onhandig en die hals lijkt zo kort dn open. Rsih heeft meer bevestigingen en lijkt verder door te lopen?
Ik durf switchen iig nog niet aan, mede omdat ik de regenliner ook vaak gebruik en dat kan bij shires ook niet.

En toch heeft de shires een fijne pasvorm voor mijn merrie die zwaar gebouwd is past hij fijner als de RSIH .

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:06

Vind je hem ook luchtiger en hoe blijven de manen eronder?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:35

Hier voel/zie ik allemaal bobbeltjes op de benen, volgens mij wordt ze helemaal lek geprikt -O- maar zie voornamelijk veel normale vliegen waar ze heel fel op reageert op haar benen en neus (waar dus geen deken zit).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:19

Wat heel goed werkt is azijn.
Azijn op een sponsje en smeer maar op de benen.
Gewoon natuurazijn,vliegen hebben een hekel aan de geur,want zuur kunnen ze niks mee en het helpt tegen de jeuk.
Ik gebruik het ook en werkt supergoed :j

Wel uitkijken op wondjes want azijn prikt.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:12

Goede tip, ga ik proberen :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:38

Hare Hoogheid heeft haar nieuwe Shire aan, leek haar prima te bevallen. Maar baasje is een beetje in de war…zo'n deken heb ik nog niet eerder gezien. Dat elastiek bij de staartflap, daar moet de staart doorheen? En dan zit er ook nog een staartriem, die moet dus ook onder de staart door….dan valt alle mest toch precies op dat ding? }:0 :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:47

Ja klopt. Dat elastiek moet je niks mee doen, geen staart doorheen doen.
Heb ik ook niet en staart gaat er toch uit. :j
En die riem daar valt inderdaad vaak poep op.
Dus even een keertje uitspoelen,
maar valt mee hoor, die van appie blijft vrij netjes :)

Maak even een foto, ben benieuwd hoe de deken zit

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:29

Ik ben vast één van de weinigen die geen deken op heeft? En het gaat eigenlijk vrij goed! De staart heeft ze een paar weken geleden wel in geschuurd, dit smeer ik nu dagelijks in met uiercreme voor verzachting en daar zit nu alweer een bult haar op. De manen kriebelt ze enkel bij haar weidemaatjes. Er staan bomen in de wei, maar daar komt ze niet om te kriebelen in haar manen, het valt me echt alles mee!

Nu moet ik zeggen dat hier weinig vliegen te bekennen zijn, ook amper dazen! Ondanks dat het dus wel nat is... Zal nog wel komen als het echt zomer wordt. Vandaag was wat dat betreft een heerlijke dag voor onze paardjes, koel en lekker wat wind!

Ik bekijk het natuurlijk even, de deken heb ik klaar liggen, ze is gewoon niet dol op de deken, dus zolang het zo een beetje gaat, en dan heb ik geluk dat ze lichte eczeem heeft, laat ik het zo.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:32

Is toch fijn hoor als het zonder deken kan,zonde om op zo'n mooi dier een deken te gooien :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:35

ellepel schreef:
Ja klopt. Dat elastiek moet je niks mee doen, geen staart doorheen doen.
Heb ik ook niet en staart gaat er toch uit. :j
En die riem daar valt inderdaad vaak poep op.
Dus even een keertje uitspoelen,
maar valt mee hoor, die van appie blijft vrij netjes :)

Maak even een foto, ben benieuwd hoe de deken zit

Waarom zit dat elastiek er dan? }:0

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:37

Om die staart door te doen haha, maar ik vind het een onzinnig ding.
Maar moet je zelf gewoon even proberen, misschien blijft bij jouw dier wel de staart er in zitten, appie zwiept een keer en dan is hij los :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:44

Bij de rsih gebruik ik hem ook niet, voegt weinig toe.
Ben ook benieuwd naar paardenfoto's met shires aan :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:57

Oo ik deed het heel graag gebruiken dat elastiek :o bleef de deken super zitten en hij deed er ook nooit op poepen..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:03

ellepel schreef:
Is toch fijn hoor als het zonder deken kan,zonde om op zo'n mooi dier een deken te gooien :D

Klopt zeker! Maar ze heeft er ook een hekel aan (en ik ook, dat werkt vast door :P ).

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:33

Ja, hier ook zonder deken :):) Vooral omdat pony de deken niet fijn vind en amper schuurt (en ze 'weigert' te plassen met de deken vanwege het bilkoord ;( ) Smeer wel regelmatig derfen enz en zodra de dazen er zijn gaat hij ook op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:16

ellepel, het heeft Hare Hoogheid betaamd om een paar seconden te poseren voor je. Ik moest even doorgeven dat dit een uitzondering is ;) :D
U blieft??????

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:31

Whaha, :')
nou hare hoogheid, u poseert bijzonder mooi :D .
Best mooie deken ,staat goed hoor :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:33

Hij lijkt mij ook prima zo, we gaan het zien. Hals is in ieder geval zeer lang dus dat blijft volgens mij goed zitten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:49

hokke schreef:
Ja, hier ook zonder deken :):) Vooral omdat pony de deken niet fijn vind en amper schuurt (en ze 'weigert' te plassen met de deken vanwege het bilkoord ;( ) Smeer wel regelmatig derfen enz en zodra de dazen er zijn gaat hij ook op.

Ook al zo'n diva, haha! Mijn pony kan er gelukkig wel mee plassen, haha. Ze vind een deken gewoon niet comfi, maar als het dus echt bar en boos wordt met de jeuk lijkt ze de link wel te leggen. Maar 100% blij zal ze er nooit mee wezen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:50

De Shires heeft een pony hier op stal ook op, volgens mij nu voor tweede jaar, lijkt een stevige deken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:56

Ik vind dekens ook niks, ze lopen zodra het dazen- en knuttenseizoen voorbij is lekker in hun blote kont de rest van het jaar. Helaas hebben we hier zulke enorme dazenkolonies dat zonder deken geen optie is.