Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:06

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om wel serieus te blijven in dit topic en niet offtopic te gaan. Dit topic is de plaats waar vragen gesteld kunnen worden. Hierop graag een serieuze reactie, anders kun je je bericht beter achterwege laten. Alvast bedankt.

NienSCHaap

A........ is drenthe en geen idee of dat waar is, ze roepen toch allemaal maar wat.
Heb wel vriendinnen in die omgeving die heb ik er veder nog niet overgehoord, hun stallen zijn allemaal dicht.

__YSB__

Nou laten we toch hopen dat het erg snel overwaait!!
Zijn er paarden van bokkers overleden?

LadyMadonna

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:07

is dat erger dan?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:16

stef schreef:
is dat erger dan?

Was dit aan mij gericht? Zoja...
Nee, ik vind het voor iedereen die zijn of haar paard verloren heeft heel erg.
Pure nieuwsgierigheid.

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:22

Ariebren schreef:
Ik denk dat het ergste leed al weer geleden is.
De laaste 10 dgn zijn er geen nieuwe, officieel bevestigde, meldingen meer geweest van de neurologische vorm.

Ik denk het niet.....op dit moment zijn er alleen al in ZH 2 gevallen in onderzoek.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:25

oempa1 schreef:
Nee ook niet in die plaats waar de manege is, maar er word een reactie onder het filmpje gegeven (de laatste) en daar word een plaatsnaam in genoemd.
Heb je wel gekeken wat er staat dan? Wat wil je namelijk met deze plaatsnaam? Ik kan je hier in onze omgeving nog tig plaatsnamen geven van maneges en pensionstallen die de deuren gesloten hebben. Dit betekent niet dat daar rhino heerst, maar dat men gewoon voorzichtig is :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:45

Een slimme manege of pensionstalling houd hun deuren even uit voorzorg gesloten, maar niet omdat ze zelf rhino op stal hebben.

jantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:50

ik hoop maar dat het niet meer uitbreid...
Moet ik mijn knollie straks hele dagen binnen laten staan.... dan word ze helemaal gek....
Is het ook al in friesland?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:52

PhiaBink schreef:
Met andere woorden, als er bij jou buurman rhino uitbreekt, vind jij het niet vervelend of rot dat hij niks zegt. Je komt daar bijv. elke dag koffie leuten en paardjes bekijken. Dan wordt jou paard ziek. Stom he! Dat bedoel ik ook met melden aan je buren of dorpsgenoten. Zie mij tekst, melden aan je omgeving :D . Dat is het minste wat je kan doen.

Of al die verzorgkindjes die bij de buurman rondlopen die op de terugweg graag jouw paarden even komen aaien -:(- . Ik baal stevig -:(- . Ik had graag gehad dat mijn buurman iets openhartiger was geweest dan had ik maatregelen kunnen nemen :( .

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:58

Ariebren schreef:
En over 20 minuten is er weer een goed stuk informatie verdwenen in de brij van de paniek voetballers hier op Bokt.

en daarom is het steeds vervelend veel bij te lezen, misschien moet er voordat er gepost wordt goed het topic worden doorgelezen..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:03

LDRD schreef:
PhiaBink schreef:
Met andere woorden, als er bij jou buurman rhino uitbreekt, vind jij het niet vervelend of rot dat hij niks zegt. Je komt daar bijv. elke dag koffie leuten en paardjes bekijken. Dan wordt jou paard ziek. Stom he! Dat bedoel ik ook met melden aan je buren of dorpsgenoten. Zie mij tekst, melden aan je omgeving :D . Dat is het minste wat je kan doen.

Of al die verzorgkindjes die bij de buurman rondlopen die op de terugweg graag jouw paarden even komen aaien -:(- . Ik baal stevig -:(- . Ik had graag gehad dat mijn buurman iets openhartiger was geweest dan had ik maatregelen kunnen nemen :( .

Met verzwijgen heb je een groter probleem en zeker met verzorg pennymeisjes/jongens die je overal en nergens ziet op maneges.
Bij mij komen er gelukkig geen penny meisjes of wat dan ook. Dat wil ik graag zo houden. Ik heb een drachtige merrie staan en iemand die iets met paarden heeft, mag NIET achter komen en het liefst tot de voordeur/poort.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:07

nou ik denk dat we er nog niet van af zijn schijnt toch de grens over gegaan te zijn . dus mijn paard blijft nog effe lekker veilig op zijn erf

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:12

PhiaBink schreef:
Bij mij komen er gelukkig geen penny meisjes of wat dan ook. Dat wil ik graag zo houden.

Bij mij ook niet, maar bij de buurman komen hele hordes...en aangezien ik een nieuw paard op de wei heb lopen die een echte 'pennytrekker' is, vrees ik dat dat ze op dat énkele plekje waar ze nét bij het hek kunnen komen wel pogingen hebben gedaan om zijn aandacht te trekken.
Als de buurman gisteren toen ik hem sprak nou eens wat meer had verteld dan had ik in ieder geval mijn paarden van dat stuk af kunnen halen. :(
Niet dat dat er nu nog veel toe doet waarschijnlijk trouwens :n .

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:20

Tsjah de abortus variant komt elk jaar wel voor toch? En daarbij is het al 2 maanden geleden ( maar wel op steenworp afstand van mijn stal, gelukkig geen drachtige merries ).
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-03-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:23

Bij de veerkracht hebben ze helaas vanacht een 2e paard moeten laten inslapen. Verder gaan ze daar gelukkig wel de goede kant op, er zijn al paarden die zo goed als beter zijn en met grondwerk weer een beetje getraind kunnen worden. Het virus zit een heel eind in zijn laatste fase. Dus hopen dat de overige paarden die nog ziek zijn het wel gaan redden.

Wist niet of het al gemeld was, want de pagina's zijn voor bezoekers die af en toe willen lezen niet bij te houden. Een gewoon echt informatie topic voor rhino zou niet gek zijn.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:24

__YSB__ schreef:

mijn oude topper Vitall is overleden in Woubrugge... ;(

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:24

Bloodymary schreef:
vivana schreef:
@Bloodymary; Paarden sterven hier niet aan...deze worden ingeslapen dat is iets héél anders.

Haha, dan zijn ze toch ook overleden?

Er wordt nergens verteld dat ze doodgaan aan de rhino,ze zijn besmet en voor diegene die niet meer te helpen zijn,die worden afgemaakt als het dan duidelijker is (en lompweg gezegt).

Nu begrijp jij het wel maar vele misschien niet...

Als ze niet meer te helpen zijn zijn ze toch ten dode opgeschreven??? Dan sterven ze uiteindelijk toch aan de gevolgen van de ziekte???

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:26

Rachelll schreef:
__YSB__ schreef:

mijn oude topper Vitall is overleden in Woubrugge... ;(

Jeetje Rachell....das sj*t!! Veel sterkte...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:30

MissAmazone schreef:
Bij de veerkracht hebben ze helaas vanacht een 2e paard moeten laten inslapen. Verder gaan ze daar gelukkig wel de goede kant op, er zijn al paarden die zo goed als beter zijn en met grondwerk weer een beetje getraind kunnen worden. Het virus zit een heel eind in zijn laatste fase. Dus hopen dat de overige paarden die nog ziek zijn het wel gaan redden.

Wist niet of het al gemeld was, want de pagina's zijn voor bezoekers die af en toe willen lezen niet bij te houden. Een gewoon echt informatie topic voor rhino zou niet gek zijn.

He wat sneu ;( een tweede paardje :(:),
toch ook fijn om te horen dat het de goede kant op gaat en er al paarden zijn die zo goed als beter zij :j
We blijven duimen!

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:37

Weten jullie misschien waar de uitbraken zijn? Ik ben namelijk benieuwd waar ze zitten dan kan ik er rekening met houden... :n

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:40

lucky16 schreef:
Weten jullie misschien waar de uitbraken zijn? Ik ben namelijk benieuwd waar ze zitten dan kan ik er rekening met houden... :n

zie openings post topic, mod..opmerking in het groen ;)

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:42

:o Sorry! Mn moeder vroeg erna...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:45

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:46

Ze = dierenkliniek emmeloord