Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:17

HorseTimeXL schreef:
Ik hoorde gisteren van iemand die aangaf dat paarden die een maagzweer hebben gevoeliger zijn voor rotstraal. Kan dat kloppen? Ik had al wel een beetje een vermoeden vaan een maagzweer echter twijfel en twijfelde ik enorm. Zijn vacht glanst enorm en ook zijn ogen zijn helder etc en heeft geen singelnijd oid. Maar wel continu last van de rotstraal.

Waarom denk je dan dat hij/zij een maagzweer heeft ?
Wat zijn de symptomen?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:23

Eleeke schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik hoorde gisteren van iemand die aangaf dat paarden die een maagzweer hebben gevoeliger zijn voor rotstraal. Kan dat kloppen? Ik had al wel een beetje een vermoeden vaan een maagzweer echter twijfel en twijfelde ik enorm. Zijn vacht glanst enorm en ook zijn ogen zijn helder etc en heeft geen singelnijd oid. Maar wel continu last van de rotstraal.

Waarom denk je dan dat hij/zij een maagzweer heeft ?
Wat zijn de symptomen?

Bedankt voor je reactie. Hij doet aan kribbenbijten nadat ik hem eten in zijn voerbak heb gegeven en zie hem heel veel eten. Verder heeft hij wel weer een glanzende vacht en kijkt helder uit de ogen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:14

Horsetimexl: Uiteraard de hele weerstand is sowieso niet top. Die van mij krijgt ook snel rotstraal helaas.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:04

Sassieja schreef:
Horsetimexl: Uiteraard de hele weerstand is sowieso niet top. Die van mij krijgt ook snel rotstraal helaas.

Oké bedankt. Merk ook dat die sinds mijn vakantie eigenlijk best af en toe eens gaapt. Maar ook gestrest is en wil ontploffen soms. Denk toch eens dat ik mastic horse bestel, kijken hoe die het daar op doet.

Mij heeft ook snel rotstraal. Nu leovet wat goed helpt. Maar zodra ik zou stoppen is het zo terug.

Aukelizzy

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 05:07

Geen idee of het hier mag maar mochten er nog mensen iets nodig hebben. Pb me maar even, heb nog het een en ander liggen.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:52

Goeieavond
Aangezien het z'n groot topic is wil het het even vragen inplaats van alles terug te lezen ( wel aantal paginas gelezen)
Van de winter mijn paard van 600kg ulcergold gegeven na advies van de dierenarts ivm maagzweren daar knapte mijne zo van op. Nu wil ik de abler bestellen ivm de kosten maar kan iemand mij wat uitleg geven over dosering bestellen en welke precies enzo(mag ook via pb)
Mijn engels is zo slecht dus vandaar hihi

Alvast bedankt !

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:56

Ik gaf altijd de rode zakjes van Abler.. Toen der tijd waren er alleen de blauwe en de rode, de blauwe zijn met pro-biotica (voor de darm-flora). Ik begon dan met 3 zakjes (2 weken) en dan bouwde in het heel langzaam af.. en dan goed monitoren hoe je paard het blijft doen. In de winter hield ik mij paard bv op een soort onderhouds-dosis tussen de 1/2, 3/4 en 1 zakje per dag.

Mijn paard at trouwens die bolletjes van Abler niet. Alleen op een boterham met appelstroop.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:17

Hoi! Mijn paard rommelt al jaren op en af met haar gewicht en toestand. Al verschillende keren helemaal over de kop laten halen op de kliniek, maar komt steeds net niks uit. Nu was het zo schrijnend dat ik gewoon besloten heb om haar op omeprazol te zetten. Ben hier drie dagen geleden mee gestart en ze knapt nu al op, eet weer, gister zelfs een blij sprintje in het land enz. Nu heb ik nog voor de komende acht dagen, maar wil liever nog wat meer hebben zodat ik in ieder geval voor 2 weken heb kunnen behandelen. Wie o wie heeft er nog wat liggen?

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:33

Ik ben sinds donderdag weer begonnen met mastic horse en het boze met aansingelen is al weer over. Ben benieuwd of het nu zo blijft, vorige keer werd hij na 5 weken weer chagrijnig. Is er iemand die hetzelfde heeft gehad?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:45

Rosa_ schreef:
Hoi! Mijn paard rommelt al jaren op en af met haar gewicht en toestand. Al verschillende keren helemaal over de kop laten halen op de kliniek, maar komt steeds net niks uit. Nu was het zo schrijnend dat ik gewoon besloten heb om haar op omeprazol te zetten. Ben hier drie dagen geleden mee gestart en ze knapt nu al op, eet weer, gister zelfs een blij sprintje in het land enz. Nu heb ik nog voor de komende acht dagen, maar wil liever nog wat meer hebben zodat ik in ieder geval voor 2 weken heb kunnen behandelen. Wie o wie heeft er nog wat liggen?

Fijn dat hij opknapt.

Maar nu moet je de behandeling ook echt doorzetten.

Dat red je niet met twee weken en zonder afbouw.

Daarmee kun je de boel nog wel eens een stukje erger maken dan het al was.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:59

Mariljo schreef:
Ik ben sinds donderdag weer begonnen met mastic horse en het boze met aansingelen is al weer over. Ben benieuwd of het nu zo blijft, vorige keer werd hij na 5 weken weer chagrijnig. Is er iemand die hetzelfde heeft gehad?

Ik heb het echt wat langere tijd moeten geven voordat alle klachten blijvend verdwenen. Heb helaas niet bijgehouden hoe lang.... +-3 maanden denk ik.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:19

Orchid schreef:
Mariljo schreef:

Ik heb het echt wat langere tijd moeten geven voordat alle klachten blijvend verdwenen. Heb helaas niet bijgehouden hoe lang.... +-3 maanden denk ik.

Oke, dan moet ik toch doorzetten mocht hij weer boos gaan doen. Maar nu doet hij het al weer echt goed. Vind hem in alles al weer een stuk liever ook al krijgt hij het nog maar kort.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:48

Even los van het schema dat Abler aanraadt...
Hoe is jullie dosering van sucralfaat en bouwen jullie het ook af? Zo ja, wat is jullie schema?

Heb altijd alleen omeprazol gevoerd, maar wil dat eigenlijk minderen en hoop dat het kan als ik wat sucralfaat bij geef tijdelijk.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:07

Ik bouw beiden heel langzaam af; dus ik doe 4 weken over 1/2 minder. Dus ik begin met 4 scheppen van alles, dan 3,5 en zo door...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:09

@Rosa: je zult dan wel langer moeten behandelen. Als je niets kunt vinden mag je me een berichtje sturen, en dan zou je zelf bij Abler kunnen bestellen in de tussentijd.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:18

Ik heb ondertussen (thanks bokt!) een hele bestelling van Abler binnen, waarmee ik 2,5 maand kan behandelen! Paard eet nu goed.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:41

Rosa_ schreef:
Ik heb ondertussen (thanks bokt!) een hele bestelling van Abler binnen, waarmee ik 2,5 maand kan behandelen! Paard eet nu goed.

Fijn nieuws, super!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:36

SteffiiY schreef:
Rosa_ schreef:

Fijn nieuws, super!

Met dank aan jou! *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:59

ukkiepuk schreef:
Welke maagsupplementen hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik geef al een tijd maagsupport van de paardendrogist, maar heb niet echt het idee dat het iets doet.
Ik wil eens kijken of een ander supplement beter werkt voor ons.

Alf heeft ook maagzweren gehad en weken op de omeprazol gestaan. Hij krijgt nu bij wat stressige situaties maagsupport van paarden drogist bijgevoerd, hopelijk helpt dat iets ter voorkoming van. Geen idee of het daadwerkelijk iets doet.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:12

Volgen jullie de knhs op instagram? Zijn lekker reclame aan het maken voor gastroguard :=
Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:01

Niet alleen voor gastrogard. Ook voor Arti-cell forte voor Artrose.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:04

Ik zie het probleem niet?

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:24

Ik heb net een boete gekregen van de nvwa van €2500.
Nog meer mensen iets gehoord of bezwaar gemaakt???

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:29

Hier ook net de brief binnen. En idd €2500 boete

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:30

Schrok me rot, dit had ik niet verwacht!