Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Ik ben van mening (en ik niet alleen) dat het nederlandse gras erg weinig voedingsstoffen heeft. Het nederlandse hooi dus ook. In brokken zitten alle vitamines en mineralen die ze in principe nodig hebben om spieren e.d. op te bouwen.
ellepel schreef:Flosje446 schreef:Wat Ellepel zegt dat een paard van brok niet dik wordt vind ik niet helemaal kloppen. Het is altijd de combi van ruwvoer, krachtvoer en beweging. Sen krijgt bijna geen beweging maar als ik haar iedere dag 2kg krachtvoer ga geven wordt ze echt wel tonnetje rond.
ja maar ik heb het over een kilo,en jij spreekt alweer van 2 kilo.
dat is wel een heel verschil natuurlijk![]()
Muzefee schreef:Ik heb vandaag de Marstall Exzem Muesli gehaald en gelijk ook nog even gevraagd of ze meer hadden en heb een potje No-Itch meegekregen. Ze gebruikten dit zelf ook bij een paard met licht tot milde eczeem in combinatie met voer/supplement en zou goed moeten werken, dus gaan we dat ook eens gebruiken! Is een beetje olie-achtig spul geheel op natuurlijke basis.
Werd me aangeraden om de staart te wassen met teershampoo als hij vol schilfers zat en dan goed met dit smul te smeren. We gaan het zien!
De Marstall viel nog niet in de smaak, maar zal zien of haar voerbak morgen leeg is. Is natuurlijk ook wel vreemd als je anders alleen normale brok eet.
koetje28 schreef:@ annetje
er zit een groot verschil hoor tussen brok en meusli kijk maar is naar de inhouden ed
daarnaast zitten er in meusli toch echt wel meer suikers dan in brok. mijn zware ze'er kreeg in het begin van de winter pavo natures best en bleef toch wel schuren sinds ik daarmee gestopt ben jeukt ze NIET meer, ander voorbeeld een fries bij ons op stal die geen ze'er is kreeg ook meusli (weet niet welk merk) en die heeft aardig wat van z'n manen afgescheurd en ook sinds ze daarmee gestopt zijn geen jeuk meer....dus naar mijn mening zit er echt wel een wezenlijk verschil tussen meusli en brok.
Stal_Fiore schreef:Denk dat alle krachtvoer energie verstrekt.
Maar deze bevat weinig suikers.
japielover schreef:Oke even een vraag...
Ik heb een extreme ZE'er...
Een shet, hij loopt voor de kar en krijgt nu een havermix dit omdat hij egt de haver nodig heeft voor mee energie.
Nu voer ik tijdens het exzeem seizoen NAF D-Itch en Puur culicodruppels.
Dit werkt bij hem enorm goed! iemand een tip welk voer ik geven kan om de D-itch poeder door te mengen..
Waar hij wel zijn energie uit halen kan maar geen extra suikers krijgt?